دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

دشمنان قدرت و مفهوم «وحدت اسلامی» را به‌خوبی دریافته‌اند

حجت‌الاسلام «حمید شهریاری» با اشاره به موانع موجود بر سر راه وحدت اسلامی، گفت: به نظر می‌رسد دشمنان قدرت و مفهوم وحدت اسلامی را به خوبی دریافته‌اند و به‌همین دلیل است که تلاش دارند تحقق وحدت در قالب امت واحده را به تعویق بیاندازند.
کد خبر: ۴۲۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ - 01November 2020

دشمنان قدرت و مفهوم «وحدت اسلامی» را به‌خوبی دریافته‌اندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عصر امروز (یک‌شنبه) در وبینار (سمینار آنلاین) روسیه و کشورهای مشترک المنافع – ترکیه که با موضوع «همکاری‌های اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا» برگزار شد، با اشاره به محدودیت‌های ناشی از ویروس منحوس کرونا که موجب شده است تا کنفرانس وحدت اسلامی به صورت مجازی برگزار شود، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم فرموده است که «همه انسان‌ها را آزمایش می‌کنیم»؛ اما باید بدانیم که این آزمایش‌ها برای شکوفایی استعداد انسان‌هاست.

وی به وسایل آزمایش الهی اشاره کرد و گفت: این وسایل شامل حوادث تلخ و شیرین، از جمله ترس و گرسنگی، زیان جانی و مالی و کمبودهاست. مسئله اقتصادی، جنگ و بیماری و بلایای طبیعی نیز از جمله امتحانات است.

شهریاری با بیان اینکه پیروزی در آزمایش‌های الهی نیازمند توکل به خداوند است و مبارزه با کمبودها نیاز به صبر و پایداری دارد، خاطرنشان کرد: فرهنگ اسلامی مشحون از برادری و دوستی است و مفهوم وحدت امت به معنای کنار هم بودن است. بیماری کرونا نشان داد که بشریت تا چه حد دچار نقصان و ضعف است و تا چه حد در کنار هم بودن مردم به آن‌ها قدرت می‌دهد.

وی تأکید کرد: ما مسلمانان با تکیه بر قرآن کریم و هدایت رسول گرامی اسلام (ص) با استفاده از اشتراکات دینی و فرهنگی خود می‌توانیم از این وضعیت درس همکاری و همیاری بگیریم.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، با اشاره به موانع موجود بر سر راه وحدت اسلامی اظهار داشت: به نظر می‌رسد دشمنان قدرت و مفهوم وحدت را به خوبی دریافته‌اند و به‌همین دلیل است که تلاش دارند تحقق وحدت در قالب امت واحده را به تعویق بیاندازند. روند عادی‌سازی روابط با غاصبان صهیونیست، حضور بی‌وقفه نیروهای آمریکایی در منطقه و... همه به این دلیل است که اجازه ندهند ما مسلمانان در جبهه واحدی در کنار هم قرار بگیریم.

وی با اشاره به درگیری‌های آذربایجان و ارمنستان گفت: منازعات آذربایجان و ارمنستان هم بستری است که دشمنان ما تلاش می‌کنند آن را به کانون درگیری‌های پردامنه تبدیل کنند؛ چنانکه در سوریه، عراق، بحرین و یمن این کار را انجام دادند؛ اما اطمینان داریم که با قدرت و درایت ملت آذربایجان و بصیرت مردم قفقاز و روسیه و تیزبینی مردم ترکیه و رویکرد ظلم‌ستیز و حقیقت‌اندیش مسئولین جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (دام ظله) بر کید دشمنان فائق خواهند آمد.

شهریاری تصریح کرد: ما نباید اجازه دهیم که هیچ جریان بیرونی از سر دشمنی و سوءنیت، در این روند دخالت کند. احترام به مرزهای بین‌المللی، پایان اشغال، رعایت حقوق ساکنان مناطق مورد مناقشه، مشارکت سازنده همه کشورهای منطقه در جهت ایجاد آرامش و تلاش برای کاهش تنش‌ها اصول مورد تأیید همه دلسوزان است؛ لذا امیدواریم هرچه زودتر، این منازعات به نفع جامعه مسلمین فیصله یابد و همه در مسیر رستگاری گام برداریم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها