یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

«۱۳ آبان» سرآغاز افول آمریکا

سرآغاز افول آمریکا از زمان تسخیر لانه جاسوسی این کشور در ایران آغاز شد و بعد از این اتفاق علی‎رغم تلاش‌های فراوان تبلیغاتی و رسانه‌ای، آمریکایی‌ها تاکنون نتوانستند جایگاه قبلی خود را بین ملت‌ها کسب کنند و برای رسیدن به منافع خود اگر هیچ پشتوانه قانونی نداشته باشند از تسلیحات نظامی استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۴۲۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ - 03November 2020

«13 آبان» سرآغاز افول آمریکاگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس _ سمانه حسن‎خانی؛ امروز یوم‎الله ۱۳ آبان است، روزی که از سوی امام خمینی (ره) انقلاب دوم نام گرفت.

۴۰ سال پیش دانشجویان انقلابی با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا هیمنه این ابرقدرت را شکستند و با حرکت انقلابی به جهان نشان دادند آمریکا همچون ببر کاغذی با غرش‌های مختلفش با پشتوانه تسلیحات نظامی برای خود مقام و منصبی شکل داده و هیچ جایگاه و محبوبیتی در دل مردم ندارد.

اقدام درست و مناسب دانشجویان پیرو خط امام (ره) مسیری را برای مردم منطقه و بسیاری از کشور‌های دیگر در نقاط مختلف دنیا ایجاد کرد تا بتوانند به راحتی مخالفت خود را به یک جانبه‎گرایی آمریکا مطرح کنند.

نقطه شروع افول آمریکا از زمان تسخیر لانه جاسوسی این کشور در ایران آغاز شد و بعد از این اتفاق علی‌رغم تلاش‌های فراوان تبلیغاتی و رسانه‌ای، آمریکایی‌ها تاکنون نتوانستند جایگاه قبلی خود را بین ملت‌ها کسب کنند.

خوی استکبار و جنگ طلبی آمریکایی‎ها به آنها اجازه منطق و عقلانیت نمی دهد، اگر به تاریخ تشکیل این کشور نگاه کنیم متوجه می‌شویم که آمریکایی‌ها نزدیک به ۵۰ جنگ را در دنیا آغاز کرده‌اند.

آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که همه موضوعات و مسائل را باید با زور اسلحه پیش ببرند و در جایی که کوچکترین مقاومتی در مورد خواسته هایشان مشاهده کنند، بلافاصله از توانمندی‌های نظامی‎شان علیه آن کشور، گروه و جریان استفاده می‌کنند و شاید اوج لیبرال دموکراسی که آمریکایی‌ها مدعی هستند همین مسئله است.

علی رغم شعار‌های دموکراسی، دموکراسی خواهی و آزادی مقامات سیاسی و رسانه هایشان، در عمل شاهدیم که ثابت کرده‌اند که برای رسیدن به منافع خود اگر هیچ پشتوانه قانونی و مشروعیتی هم نداشته باشند از تسلیحات نظامی خود استفاده می‌کنند.

آنها در کنار استفاده کردن از تسلیحات نظامی دست به دامان حربه تحریم‌های اقتصادی هم شدند و بیمارگونه به دنبال تحریم کردن مخالفانشان هستند که این هم باز به ذات سلطه و استکباری این کشور بازمی‌گردد.

این اقدامات قلدرمآبانه و روان‎پریشی، ساختار سیاسی آمریکا را به یک ساختار ظالمانه، جنگ طلب و مظلوم‎کش تبدیل کرده است و تاریخ این قاره مملو از صحنه‌های ضد انسانی و حقوق بشری است.

نقض حقوق بشر در این کشور به اندازه‌ای است که محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان اخیرا در سالگرد هفتادوپنجمین سال تاسیس سازمان ملل متحد در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: «سازمان ملل متحد باید در ۷۵ سالگی مهاری بر میزبانش باشد؛ میزبانی که ۲۲۰ سال از تاریخ ۲۴۴ ساله‌اش را در جنگ سپری کرده و تنها از سال ۱۹۴۵، علیه کسانی که به هوی و هوس او تن در نداده‌اند، ۳۹ جنگ نظامی و ۱۲۰ جنگ اقتصادی به راه انداخته و البته در اغلب آن‌ها هم شکست خورده است.»

بنابراین آمریکایی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با استکبار، جمهوری اسلامی ایران را تبدیل به پایگاه نظامی برای هژمونی در منطقه قرار داده بود، پس از تسخیر لانه جاسوسی‌اش توسط دانشجویان پیرو خط امام به ذلت کشیده شد و نظام جمهوری اسلامی با استکبار جهانی مقابله کرد و این حرکت انقلابی دانشجویان به الگویی برای جهانیان و کشورهای تحت سلطه آمریکا تبدیل شد و آنها فهمیدند که با اراده و خواست مردم می‌توان با امپریالیسم مبارزه کرد، لانه جاسوسی آن را بست و در مقابل تحریم ها، تهدید‌ها و فشار‌های این کشور ایستاد.

امروز در حالی چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی را سپری می‌کنیم که در مقابل تمام تهدید‌های آمریکا از جمله کودتا، جنگ اقتصادی، فشار حداکثری، جنگ نظامی، ترور و زیرسوال بردن نظام جمهوری اسلامی مقاومت کردیم و از این آزمون بزرگ سربلند شدیم و حال آمریکاست که باید در مقابل عظمت و اقتدار ایران اسلامی زانو بزند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها