«آخرین دیدار»

اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، خاطرات رزمندگان را منتشر می‌کند.
کد خبر: ۴۲۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ - 05November 2020

«آخرین دیدار»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران خاطرات رزمندگان را منتشر می‌کند.

«غلام شیرازی» ۲۷ اردیبهشت ۱۳۴۴ در شهرستان ورامین به دنیا آمد و با شروع جنگ تحمیلی به صورت داوطلب بسیجی در جبهه‌ها حضور داشت سپس به عضویت رسمی سپاه در آمد و اولین عملیاتی که شرکت کرده‌اند حصر آبادان بود و در عملیات‌های خیبر، ام الرصاص، کربلای پنج و هشت، فکه و سیدالشهدا حضور داشته و با شهیدان قبادی، کریمی، التفات بابایی، سیف الهی، جعفرجو و... همسنگر بود که در ادامه خاطراتی از وی را می‌خوانید.

آخرین دیدار

امام (ره) خیلی توانشان کم شده بود، در آخرین دیداری که با امام داشتیم یک تکه موکتی که امام روی آن راه میرفتند، زمانی که امام داشتند حرکت میکردند و دست تکان میدادند، گوشه موکت جمع شده بود و کمی بلند شده بود، پای امام گیرکرد و کمی امام تکان خورد، خدا شاهد است که بچه‌ها چقدر بر سر خود میزدند و گریه میکردند از اینکه چرا آنقدر امام توانشان ضعیف شده است و همانجا شعاردادند: ابالفضل علمدار خمینی را نگه دار

خاطرات از شخصیت شهید حسن ضرغام

شهید ضرغام طلبه‌ای بود از میدان امام حسین (ع) (راه آهن سابق) بسیار مخلص و وارسته و تحصیل کرده، ما از پادگان دو کوهه با موتور میرفتیم دامنه کوه‌های اندیمشک، محل آموزش نیروها. تا آن محل یک ربع – بیست دقیقه‌ای راه بود.

در بین راه که با هم صحبت می‌کردیم، بعد از مدتی دیدم صدائی و جوابی از سوی شهید ضرغام نمی‌آید. سرم را برگرداندم دیدم کتابی در آورده و مطالعه می‌کند. گفتم داداش حسن اینجا هم دست از مطالعه برنمی‌داری. خیلی از اوقات گریه می‌کرد و می‌گفت ما از قافله جا مانده‌ایم و اشک می‌ریخت، آنقدر از خدا خواست تا اینکه عملیات مرصاد اتفاق افتاد و در عملیات شرکت کرد و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها