مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

وحدت مردم ایران و عراق، خاری در چشم دشمنان است

سردار عباس یوسفی ریشه‌های مشترک و وحدت مردم ایران و عراق را خاری در چشم دشمنان دانست و گفت: ساخت یک یادمان برای حماسه سازان لشکر بدر می‌تواند محفل مشترکی برای دلدادگان آزادگی و ایثار در مناسبت‌های مختلف از جمله اربعین حسینی و کاروان‌های راهیان نور باشد.
کد خبر: ۴۲۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ - 05November 2020

وحدت مردم ایران و عراق، خاری در چشم دشمنان است

 سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‎‌پرس در اهواز، از بررسی یک اقدام بین‌المللی در حوزه دفاع مقدس خبر داد.

وی اشاره‌ای به فعالیت‌های فرهنگی در عرصه بین المللی برای شناخت ابعاد گسترده 8 سال جنگ تحمیلی کرد و اظهار داشت: در اولین گام و به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس یکی از کتاب های تاثیر گذار استان را به زبان انگلیسی ترجمه کردیم و قصد داریم تا آثار دیگری را نیز به زبان های مختلف ترجمه و در اختیار عموم قرار دهیم.

سردار یوسفی افزود: در حال بررسی برای ساخت یک یادمان جهت نکوداشت شهدا و رزمندگان لشکر 9 بدر هستیم چرا که معتقدیم جغرافیای خوزستان به واسطه سال ها میزبانی از رشادت این برادران دینی و همچنین مراودات گسترده با مردم عراق بهترین گزینه برای ساخت چنین یادمانی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: خیلی از جوانان نسل امروز نمی دانند که وحدت دینی در جنگ تحمیلی باعث چه حماسه هایی در عرصه بین الملل شد که یکی از آن ها همین حضور برادران افغانی، عراقی و بسیاری کشورها، ادیان و مذاهب مختلف است که کمتر بدان پرداخته شده است.

سردار یوسفی ادامه داد: در حال بررسی برای یک نقطه گذاری مناسب هستیم که مردم دینی ما در عراق بتوانند به راحتی از رشادت لشکریان 9 بدر مطلع شوند. آن هایی که به ظلم و ستم رژیم بعث عراق در مقابل برادران دینی خود آگاه شده بودند و نمی خواستند تا پیوند عمیق و تاریخی مردم 2 کشور به خاطر جنگ طلبی یک دیکتاتور به مخاطره بیفتد.

وی ریشه های مشترک و وحدت مردم ایران و عراق را خاری در چشم دشمنان دانست و افزود: ساخت یک یادمان برای حماسه سازان لشکر بدر می تواند محفل مشترکی برای دلدادگان آزادگی و ایثار در مناسبت های مختلف از جمله اربعین حسینی و کاروان های راهیان نور باشد.

بنا بر این گزارش؛ فرماندهی سپاه در سال 1363 تصميم گرفت كه یک تيپ مستقل تحت عنوان مجاهدين عراقی را سازماندهی کند به همين منظور فرماندهی سپاه به سرلشگر شهيد «اسماعيل دقايقي» مأموريت داد تا اين تيپ را سازماندهی کند وی نیز با پشتكار فراوان توانست تيپ مستقل بدر را سازماندهی کند و تيپ حمزه را از توابين تشكيل دهد که كم كم اين تيپ به لشكر 9 بدر تبديل شد. اين لشكر در كارنامه عملياتی خود حضوری فعال و مؤثر در عمليات بدر، قدس 4، عاشورای 4 و كربلای 5 را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها