مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان تاکید کرد؛

ضرورت بررسی و نگارش نقش مربیان آموزش نظامی در دوران دفاع مقدس

سرهنگ محسن رشیدی بررسی و نگارش نقش مربیان آموزشی در دفاع مقدس را ضروری دانست و گفت: آیندگان در مورد ما قضاوت خواهند کرد و برایشان سوال پیش می‌آید که در جنگ هشت ساله کسانی بوده‌اند که وظیفه آموزش‌های نظامی را برعهده داشتند.
کد خبر: ۴۲۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰ - 08November 2020

بررسی و نگارش نقش مربیان آموزش نظامی در دوران دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در جلسه‌ای که با حضور جمعی از مربیان آموزش نظامی پیشکسوت دوران دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی در استان لرستان، اظهار داشت: تشکیل این قرارگاه فرصت مناسبی است که مربیان آموزشی پیشکسوت دوران دفاع مقدس بار دیگر گرد هم جمع شوند.

وی با تاکید بر ثبت خاطرات پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، افزود: امروز هر مربی آموزش نظامی که در این قرارگاه حضور پیدا نکند در حق خودش و همه رزمندگان ظلم کرده است.

رشیدی با استناد به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: « رزم یک رزمنده تمام نمی‌شود تا اینکه خاطراتش را بنویسد»، تصریح کرد: امروز مسئولیت خطیر ما ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس است و تا زمانی که خاطرات را ثبت نکنیم، ماموریت ما پایان نیافته است.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: تاکنون 195 کتاب مرتبط با دفاع مقدس لرستان، در این اداره کل جمع آوری شده است که نسبت به تعداد رزمندگان و نقش این استان در دوران دفاع مقدس، بسیار اندک است.

وی بررسی و نگارش نقش مربیان آموزشی در دفاع مقدس را لازم و ضروری دانست و بیان کرد: آیندگان در مورد ما قضاوت خواهند کرد و برایشان سئوال پیش می‌آید که در جنگ هشت ساله کسانی بوده‌اند که وظیفه آموزش‌های نظامی را برعهده داشته‌اند، این افراد خودشان چگونه آموزش دیده‌اند و تجربیات خود را چگونه به دیگران منتقل کرده‌اند و هزاران سئوال دیگر در مورد دفاع مقدس.

رشیدی دانشنامه دفاع مقدس را یکی از منابع پاسخگویی به سئوالات مرتبط با دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: در تاریخ دو آسیب تحریف و فراموشی وجود دارد و اگر امروز ما خاطرات دفاع مقدس را ننویسیم، به فراموشی سپرده می‌شوند و اشخاصی در مورد دفاع مقدس خواهند نوشت که آن دوران را درک نکرده اند و این مسئله یکی از عوامل تحریف واقعیات آن دوران هشت ساله است.

این مقام مسئول نوشتن نقش مربیان نظامی در دوران دفاع مقدس را کاری وسیع و گسترده دانست که نیازمند تشکیل کارگروه‌ها و تیم هایی است در ادامه گفت: 320 مربی آموزشی لرستانی دوران دفاع مقدس دارای کارت مربیگری بوده‌اند و مشخصات آنها ثبت شده است و ممکن است تعداد این مربیان بیشتر از این آمار باشد ولی مشخصات آنها در جایی ثبت نشده است و یا کارت مربیگری نداشته اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: این اداره کل برای مراحل نگارش کتاب‌های خاطرات مربیان آموزشی دوران دفاع مقدس، اعم از مصاحبه، پیاده‌سازی، تایپ، ویراستاری و ...، همکاری لازم را با صاحبان خاطرات و نویسندگان خواهد داشت.

انتهای پیام/    

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار