یادداشت/ سیروس فتح‌اله

نسخه «ایران قوی» در داخل است نه کاخ سفید!

به‌ هیچ عنوان سیاست‌های خصمانه آمریکایی‌ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رفتن ترامپ‌ها و آمدن بایدن‌ها تغییر نمی‌کند؛ لذا باید به‌جای پیگیری این رفت‌و‌آمدها به سمت قوی کردن کشورمان حرکت کنیم و نسخه ایران قوی در داخل جستجو کنیم نه در کاخ سفید!
کد خبر: ۴۲۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۶ - 10November 2020

نسخه «ایران قوی» نگاه به داخل است نه کاخ سفید!گروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ «تحریم شخصیت‌های حقوقی و حقیقی»، «ایجاد محدودیت‌های تجاری و بازرگانی»، «نقض پیمان‌های بین‌المللی»، «ترور مسئولین ارشد نظامی»، «حمله به هواپیمای مسافربری»، «تحریک حکام مرتجع منطقه برای حمله به ایران»، «حمایت از گروهک‌های معاند برای براندازی نظام ایران» و ... برای جمهوری اسلامی ایران از سوی ایالات متحده آمریکا در دوره‌های مختلف مسأله‌ای جدیدی نبوده، نیست و نخواهد بود و این دشمنی‌ها تکرار خواهد شد.

اما مسأله‌ای که این نظام مقدس را در مقابل سیاست‌های خصمانه ایالات نامتحده آمریکا بیمه کرده است، «مقاومت و استقامت» ملت بی‌نظیر و رهبری منحصربفرد این ملت، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) که الحق و الانصاف خلف صالح حضرت امام خمینی (ره) هستند، در برابر زیاده خواهی این یاغی‌هاست.

با مروری اجمالی به تاریخ ریاست جمهوری آمریکا متوجه می‌شویم دوره‌ای نبوده است که جمهوری اسلامی ایران بواسطه تحریم‌ها و بحران‌هایی که رؤسای وقت آمریکا برای این کشور تحمیل و ایجاد می‌کردند متضرر نشود؛ اما این نظام به مدد الهی و جانفشانی ۲۳۰ هزار شهید و هزاران جانباز توانسته است در هر دوره چه در دوران امام راحل و چه در دوره معظم‌له از پس این بحران‌ها و تحریم‌ها سربلند بیرون بیاید.

اما دوره ریاست جمهوری ترامپ قمار باز کمی برای کشورمان متفاوت بود؛ چون در دوره ریاست جمهوری این قمار باز هم شدت تحریم‌ها بیشتر شد، هم خون سردار رشید اسلام به دست این یاغی بر زمین ریخته شد و هم اینکه مقابله با ویروس منحوس کرونا با وجود تحریم‌های دارویی سخت شد، اما ملت مقاوم کشورمان در مقابل زورگویی‌های ترامپ کمر خم نکردند و سیاست مقاومت حداکثری را در دستور کار خود قرار دادند تا اجازه ندهند بابت این فشار‌ها چیزی عائد ترامپ شود و حسرت گرفتن عکس یادگاری با مقامات ایران نیز بر دل او باقی بماند.
برخلاف آنچه دونالد ترامپ منتظرش بود تلاش‌های گسترده برای بستن شاهرگ حیات اقتصادی ایران یعنی صادرات نفت به قطع علائم حیاتی منجر نشد، بلکه برای نخستین بار در تاریخ کشور صادرات غیرنفتی بر واردات پیشی گرفت. همین امر در زمان شیوع کرونا باعث شد جامعه ایران در مقایسه یا سایر کشور‌های نفتی آسیب‌های نسبتا کمتری از تکانه کرونا متحمل شود.
پس «فشار حداکثری» دونالد ترامپ که در عین بی‌سابقه بودن ناکارآمد هم بود، ولی شکست خورد؛ سیاستی که بسیاری از تحلیلگران بین‌المللی از آن به‌عنوان تروریسم اقتصادی نام می‌برند و این شکست را یکی از عوامل ثانویه شکست انتخاباتی ترامپ نیز تلقی می‌کنند.

ترامپ هم مثل رؤسای قبلی آمریکا که لحظه‌ای از دشمنی با ایران دست بر نمی‌داشتند، کاخ سفید را ترک خواهد کرد (البته اگر انتقال قدرت در کشور مدعیان دموکراسی به‌صورت مسالمت‌آمیز صورت بگیرد) تا جو بایدن نامزد دموکرات‌ها مستاجر جدید کاخ سفید شود. همان‌طوری‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند برای ما فرقی نمی‌کند که ترامپ جمهوری‌خواه رئیس جمهور شود یا بایدن دموکرات، ما به هیچ‌کدام از این افراد اعتماد نداریم.

تجربه نیز نشان داده است که سیاست‌های خصمانه آمریکایی‌ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رفتن ترامپ‌ها و آمدن بایدن‌ها تغییر نمی‌کند؛ پس باید به جای دنبال کردن این رفت‌و‌آمدها به سمت ایران قوی حرکت کنیم، چون نسخه ایران قوی در داخل نه در کاخ سفید!

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار