مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌‌‌ جنوبی:

جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌‌ جنوبی گفت: جشنواره استانی شعر دفاع مقدس به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۲۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱ - 10November 2020

جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در خراسان جنوبی برگزار می‌شود //یک عکس جدید و با کیفیت لحاظ کنید//«مهدی رحیم‌آبادی» مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌‌ جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: هنر یکی از تأثیرگذارترین راه‌های انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های کنونی و آینده است.

وی برگزاری جشنواره شعر را یکی از برنامه‌های مهم و تأثیرگذار در حوزه ادبیات دفاع مقدس دانست و گفت: دفاع مقدس سال‌های ناب و حماسی ملت ایران است و شعر دفاع مقدس نیز كاملا متأثر از جريان عاشورا است.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌‌ جنوبی از برگزاری جشنواره استانی شعر دفاع مقدس به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

رحیم‌آبادی نقش دفاع مقدس در تداوم و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی (تقارن چهل سالگی دفاع مقدس)، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (کشورهای محور مقاومت)، نقش دفاع در سلامت عمومی جامعه، دفاع مقدس و حوزه‌های خاص (شهدای شاخص، شاعران شهید، زنان شهید و...)، پیوند عاشورا و دفاع مقدس، زیبایی‌های کربلا، سیمای حضرت سیدالشهدا(ع) در آیینه قرآن، عاشورا و مدافعان حرم و عاشورا و جوانان را از محورهای این جشنواره ذکر کرد.

وی بیان داشت: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس، نشر و توسعه فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، ترغیب و تشویق شاعران به خلق آثار مطلوب شعر در موضوع فرهنگ دفاع مقدس، فعال‌سازی و تقویت جریان تولید شعر دفاع مقدس و مقاومت و شناسایی و پرورش استعداد شعری شاعران جوان و دانشگاهیان این نوع شعر از اهداف این جشنواره است.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌‌ جنوبی با اشاره به نحوه ارسال آثار گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه استانی جشنواره به نشانی بیرجند، خیابان مدرس 2، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ارسال و یا به آدرس پست الکترونیکی jashnvare_defa_moghadas@gmail.com  ارسال کنند.

رحیم‌آبادی اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند همچنین از طریق شبکه‌های اجتماعی سروش به آدرس  @jashnvare_defa_moghadas و یا به شماره 09159648237 در پیام‌رسان واتس‌آپ آثار خود را ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به ویژگی‌های بومی هر استان، پرداختن به حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان استان در عملیات‌ها و یگان‌ها و یا موضوعات ویژه هر استان در اولویت انتخاب قرار گرفته است.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌‌ جنوبی با تأکید بر اینکه شش اثر منتخل جشنواره به مرحله کشوری راه پیدا می‌کند، گفت: اشعار ارسالی به جشنواره نباید در کتاب مستقل و یا مشترک، نشریه، سایت‌های معمول و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی منتشر شده باشد.

رحیم‌آبادی پایان آذر را آخرین مهلت ارسال آثار اعلام و عنوان کرد: زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم پایانی این جشنواره در دی امسال خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار