دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

خیانت «بِی‌بی» به قاتل قمارباز

به خاطر اینکه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در لحظات سرنوشت‌ساز انتخابات از ترامپ حمایت نکرده است، ترامپ این رفتار او را خیانت تلقی کرده است.
کد خبر: ۴۲۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۷ - 11November 2020

خیانت «بِی‌بِی» به قاتل قمار بازگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: سه روز پیش رسانه‌های آمریکا «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات را با ۲۹۰ رأی الکترال به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب این کشور اعلام کردند؛ این در حالی است که ترامپ انتظار شکست را نداشت و تصور می‌کرد دوستان صهیونیستی‌اش به‌ویژه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس از وی در این رقابت سنگین حمایت می‌کنند.

بر همین اساس، بررسی آراء یهودیان آمریکایی نشان می‌دهد که ۷۷ درصد آنها به جو بایدن رأی داده‌اند و بنیامین نتانیاهو نیز نه‌تنها از او حمایت نکرده است، بلکه با اندکی تاخیر خطاب رئیس جمهور منتخب آمریکا می‌نویسد: «جو، ما حدود ۴۰ سال است که رابطه شخصی دیرینه و گرمی داریم و من تو را دوست معرکه‌ای برای اسرائیل می‌دانم. مشتاق همکاری با هر دوی شما در راستای تحکیم هر چه بیشتر رابطه ویژه‌ای هستم که بین آمریکا و اسرائیل وجود دارد.»

طبق اخبار رسانه‌ها که به نقل از نزدیکان رئیس‌جمهور یک‌جانبه گرای آمریکا است، هم رأی ۷۷ درصدی یهودیان آمریکا به جوبایدن و هم عدم حمایت بنیامین نتانیاهو در لحظات سرنوشت‌ساز انتخابات ترامپ را عصبانی کرده و ترامپ در همین خصوص گفته است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به من خیانت کرده؛ او زمانی که باید از من حمایت می‌کرد، هیچ کاری نکرد! 

خالی کردن پشت ترامپ توسط یهودی‌ها و بنیامین نتانیاهو در حالی است که ترامپ فراتر از یک رئیس‌جمهور در دوره ریاست جمهوری خود بیشترین امتیاز را به رژیم صهیونیستی داده است. 

برای اینکه این مسأله تا حدودی تبیین شود در ادامه به بخشی از امتیازاتی که ترامپ قاتل و قمارباز به رژیم کودک‌کش صهیونیستی ارزانی کرده است، اشاره می‌شود؛

یک: رونمایی از معامله قرن؛ طرحی که سال‌ها روی آن کار شده است و مسئولیت آن بر عهده داماد ترامپ بود تا شاید با اجرای این طرح بخشی از اهداف و رؤیا پردازی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تحقق پیدا کند.

دو: انتقال سفارت واشنگتن از تل‌آویو به قدس اشغالی؛ ترامپ اولین رئیس‌جمهوری است که تبعات انتقال سفارت واشنگتن را از تل‌آویو به قدس اشغالی به جان خرید و طی مراسمی شعاری تابلوی سفارت را به قدس اشغالی منتقل کرد.

سوم: عادی‌سازی روابط؛ سومین امتیازی که ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود به بنیامین نتانیاهو ارزانی داشت ترغیب برخی از کشور‌های خود فروخته حاشیه خلیج فارس به سوار شدن بر قطار عادی‌سازی روابط است.

چهارم: حمایت از بنیامین نتانیاهو دز انتخابات؛ ترامپ در انتخابات کنیست رژیم صهیونیستی تمام قد و همه‌جانبه از بنیامین نتانیاهو حمایت کرد؛ این در حالی بود که جایگاه نتانیاهو به خاطر اعتراضات گسترده علیه او در حد بالایی تضعیف شده بود؛ حمایت‌های ترامپ قمار باز تا جایی پیش رفت که تصاویر وی در کنار نتانیاهو در خیابان‌های اراضی اشغالی منتشر و همین امر موجب شد نتانیاهو طی سال‌های اخیر در قدرت باقی بماند.

اما با وجود این همه حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها نه یهودیان آمریکایی از ترامپ در جریان انتخابات حمایت کردند نه بنیامین نتانیاهو که این همه از او حمایت کرده بود، پشت او ایستاد؛ به قول روزنامه رای الیوم که نوشته بود: «نتانیاهو از ترامپ به‌عنوان دستمال کاغذی استفاده کرد و سپس آن را در سطل زباله انداخت و وی را تحقیر کرد و در زمان تنگنا از حمایت وی دست برداشت.»

این روزنامه در مطلب خود همچنین عنوان کرد که نتانیاهو در آینده نیز چنین کاری را با جو بایدن انجام خواهد داد و خیانت خود را مجدداً علیه او نیز تکرار خواهد کرد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار