مسجدجامعی:

هفته کتاب در رونق بازار کتاب بسیار تاثیرگذار است

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید براین که رویداد هفته کتاب در رونق بازار کتاب بسیار تاثیرگذار است، گفت: سعی داریم با استفاده از بستر فضای مجازی و شیوه‌های جدید ارتباطی و بهره‎گیری از توان و ظرفیت‎های دستگاه‎های ارتباطی، کتاب را آسان و ارزان به دست شهروندان برسانیم.
کد خبر: ۴۲۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ - 11November 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با ویژگی‌های هفته کتاب امسال، با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل بیماری کرونا، گفت: این وضعیت با وجود محدودیت‏‌هایی که ایجاده کرده  می‌تواند اتفاق مثبتی نیز برای حوزه کتاب و کتابخوانی محسوب شود. تا پیش از این، شرایط به گونه‎ای بود که ما به کتابفروشی‎ها برای دیدار کتاب می‌رفتیم و حالا کتاب هست که به دیدار ما می‎آید.

وی افزود: کتاب در هر شرایطی و در هر دوره تاریخی، وجود داشته است و توانسته مخاطبان خود را پیدا کند و در این زمینه مثال‌ها و نمونه های متعددی وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ظرفیت‏های جدید ایجاد شده برای عرضه و توزیع کتاب، اظهار داشت: در حال حاضر این شرایط پیش آمده نیز دوره‎ای است که موضوع کتاب و کتابخوانی متناسب با آن در حال تحول و تغییر است.

وی ادامه داد: هم‎اکنون با استفاده از بستر فضای مجازی و شیوه‌های جدیدی ارتباطی که در دسترس عموم قرار دارد، ظرفیت های خوبی برای فروش و عرضه کتاب به وجود آمده است و بر همین مبنا سعی داریم برای فعالیت کتابفروشی‎ها نیز از تسهیلات دستگاه‎های ارتباطی بهره بیشتری برده و شرایطی را فراهم کنیم که به شهروندان نیز خدمات بهتری در این زمینه ارائه کنیم تا کتاب آسان و ارزان به دست مخاطبان برسد.

مسجدجامعی در مورد اهمیت هفته کتاب و نقش آن در ایجاد توجه بیشتر به اهمیت حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: هفته کتاب و برنامه‎هایی که در طول این یک هفته اجرا می‎شود، بسیار مهم و تاثیرگذار است و مورد استقبال مخاطبان قرار می‎گیرد.

وی افزود: به اذعان خود مدیران کتابفروشی‎ها در روز آخر هفته کتاب که به عنوان روز کتاب‎گردی هست، این مکان‏‌ها از رونق بسیار خوبی برخوردار می‎شوند و به قولی حضور مردم در کتابفروشی‎ها شبیه شلوغی‎های شیرینی فروشی‎ها در شب عید می شود. این اتفاق و رویدادها، نشان می‌دهد که ما در زمینه خرید و مطالعه کتاب بسترهای خوبی داریم و کتاب‎های خوبی نیز با موضوع‎های متنوع برای مخاطبان با سلیقه‎های مختلف، وجود دارد و رویداد مهمی همانند هفته کتاب در این زمینه، بسیار تاثیرگذار است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، تصریح کرد: ناشران و به ویژه کتابفروشان و شبکه توزیع نقش محوری در تقویت تولید، نشر و رونق بازار کتاب دارند و ضروری است برنامه‎ریزی‎ها با هماهنگی و تعامل این فعالان عرصه نشر و توزیع کتاب باشد.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 تا 30 آبان با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار