مروری بر زندگی‌نامه شهید «جواد علی‌محمدی»

شهید «جواد علی‌محمدی» پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع از خاک کشورش در عملیات‌های مختلفی شرکت کرد که در نهایت در سال 1366 در عملیات نصر 7 به جمع همرزمان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۲۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ - 13November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «جواد علی‌محمدی» در سال 1346 در تبریز به دنیا آمد. وی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع از خاک کشورش در عملیات‌های مختلفی شرکت کرد که در نهایت در سال 1366 در عملیات نصر 7 به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «جواد علی‌محمدی» در سال 1346 در تبریز به دنیا آمد. پدرش کارگر ساده ساختمانی بود. چهار خواهر و سه برادر داشت. دوره ابتدایی را در مدرسه نظامی و راهنمایی را در مدرسه سردار ملی تبریز گذراند.

در مساجد حاج آقا بابا و حاج رفيع خیابان مفتح و صمصام خان فعالیت داشت. فعالیت او بیشتر در زمینه آموزش قرآن و حضور در هیئت‌های عزاداری امام حسین‌(ع) و اهل بیتش بود. با شروع جنگ تحمیلی، جواد که نوجوان 15 ساله‌ای بود با اصرار به عضویت هسته مقاومت مسجد حاج رفيع درآمد.

از آن‌جا به جبهه اعزام شد و در مناطق مختلفی از جمله آذربایجان‌غربی (گردان جندالله در شهر مهاباد)، جنوب، سیستان و بلوچستان (توسط هلال احمر به سیستان و بلوچستان اعزام شده بود و در عملیات‌های کربلای 4، کربلای 5 و ... حضور داشت.

چون در امور نظامی مهارت زیادی داشت، در واحدها و یگان‌های نظامی اطلاعات عملیات، تخریب، بهداری و مخابرات فعالیت می‌کرد. این شهید والامقام در سال 1366 در منطقه دوپازای سردشت نزدیکی ارتفاعات بلفت عراق در عملیات نصر 7 به شهادت رسید.

خاطرات، پدر شهید:

آخرین بار که به مرخصی آمد، گفت این بار می‌روم و بعید می‌دانم برگردم، رفت و شهید شد. پاسگاه مرزی که جواد آن جا شهید شد، کنار جاده سردشت به قلعه دیزه قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار