بیانیه تشکل پیام آوران عاشورای استان مرکزی به مناسبت هفته استان مرکزی؛

امروز پیکان جنگ نرم به سوی تزلزل هویت زن و خانواده‌های ایرانی است

تشکل پیام آوران عاشورای اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۲۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ - 14November 2020

امروز نوک پیکان جنگ نرم ،به سوی تزلزل هویت زن و خانواده های ایرانی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، تشکل پیام‌آوران عاشورای اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی به مناسبت هفته ویژه استان مرکزی در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

ارزش عظمت حضرت زینب(س) به خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی او بر اساس تکلیف الهی است کار او، تصمیم او، نوع حرکت او، به او این طور عظمت بخشید. هرکس چنین کاری بکند ولو دختر امیر المومنین(ع) هم نباشد عظمت پیدا می کند. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) در زیر سایه اسلام ناب محمدی(ص) آغازگر حرکتی جهانی در تاریخ بشریت شد و با سرعت بسیاری به سمت ایجاد حکومت اسلامی می رود. حکومتی که قطعا بدون نقش آفرینی بانوان این سرزمین به سر منزل مقصود نخواهد رسید.

نقش پررنگ بانوان این مرز و بوم در مبارزه با کفر و دفاع از اسلام چنان است که بارها مورد تقدیر بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی خمینی کبیر(ره) قرار می گیرد تا جایی که ایشان فرمودند: «چه افتخاری بالاتر از اینکه زنان بزرگوار ما در مقابل رژیم ستمکار سابق و پس از سرکوبی آن در مقابل ابرقدرت ها و وابستگان آنان در صف اول ایستادگی و مقاومت از خود نشان داده‌اند... مقاومت و فداکاری این زنان بزرگ در جنگ تحمیلی آن قدر اعجاب آمیز است که قلم و بیان از ذکر آن عاجز، بلکه شرمسار است».

به یاد آورید ای مومنین و مومنات حادثه کربلا و به یاد آورید دفاع مقدس را که مرد و زن همه بر یک قصد بودند و آن، نیتی و عهدی خالصانه بود با خدای واحد، برای حفظ دین خدا و یاری دادن به الهام آوری که برای شرافت بخشی به زندگی بشری، شرق و غرب را نفی و در پای بندی به دین خدا، جهاد و مبارزه را آموخت.

آری زنان دردفاع مقدس همانند زنان نهضت عاشورا، پشت جبهه و در جبهه نبرد حق علیه باطل جنگیدند، در اسارت قرار گرفتند و شهادت پدر، برادر، همسر و فرزند خود را بردبارانه بر قامت بلند خود، تحمل نمودند و به شکرانه ی آن، با پیشانی بلند تر از قامت خود، سجده شکر به جای آوردند و فریاد برآوردند ما رایت الا جمیلا.

از نظر ما بانوان، این راه هنوز برای زنان ادامه دارد و بعد از سال 1367 اگر چه برای مردان، جنگ خاتمه یافت اما برای بانوان ادامه دار بود. زن های اسرا، زن های شهدا، زن های جانبازان و آزادگان هنوز ادامه دهنده تدارکات پشت جبهه اند، هنوز برای آنان جنگ ادامه دارد و آن هم در چند قدمی فضای درون خانه اشان، ایثار خاموش این بانوان، صدایی مانده در غربت استتار است که همیشه در اختیار ارزش های الهی این جامعه قرار داشته و دارند. شاهد این گفته مادران، همسران، خواهران و دختران شهدای مدافع حرم، مدافع وطن، و مدافع سلامت ما هستند که با تاسی از حضرت زینب (س) این پیام آور عاشورا این گوهر بسیار ارزشمند را در قلب هایشان نگهداری و با سوز و گداز پرورش دادند و گهواره جنبان جهان شدند و مردانی غیور و رشید تقدیم درخت پربار اسلام کردند و خود نیز پیام آوران عاشورا شدند.

اسلام ناب محمدی(ص) این جایگاه پرارزش و والا را به زنان مسلمان اختصاص داده تا در آرامش و امنیت کامل در اجتماع نقش آفرینی کنند و در عین حال خدشه ای به وظایف مادری و همسری وی وارد نگردد. این در حالی است که شاهدیم رسانه های بیگانه و معاند نظام دائم در حال تلقین شرایط وخیم بانوی مسلمان ایرانی هستند که چه نشسته اید که بانوی مسلمان در ایران دچا ناکارآمدی و موانع متعدد می باشد اما با رصدی جزئی دراحوالات زن غربی به خوبی سردرگمی، بی هویتی، بی پناهی را برای ایشان لمس نموده و فریاد کمک خواهی زنان مظلوم و قربانی سیاست های سرمایه داری غرب بلند شده است.

بر همگان مبرهن است که امروزه نوک پیکان جنگ نرم، به سوی تزلزل هویت زن و خانواده‌های ایرانی با کم رنگ نمودن ارزش های اسلامی به منظور اشاعه بی‌هویتی و از دست دادن ارزش های زن مسلمان می باشد تا به باور غلط معاندین با چنین تلاش مذبوحانه ای درصدد نفوذ به دژ مستحکم کیان ایران اسلامی بوده و به دنبال نفوذ در همه ابعاد وجودی زن مسلمان چون عزت، حیا و نیز زودودن غیرت زنان و مردان مسلمان هستند تا با سیاستگذاری های همه جانبه در امور فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ضد ارزش ها را ارزش و از سوی دیگر نیازهای کاذب ایجاد نمایند به گونه ای که به مطالبه گری در سیاست‌ها و برنامه ریزی های کلان تبدیل گردیده است.

در این میان ما بانوان استان مرکزی، ما پیام آوران عاشورایی، از مسئولان و تصمیم گیران خواهانیم در حوزه های فرهنگی و اقتصادی با بهره گیری از بصیرت و شناخت کامل از جریانات نفوذ در این مسائل به خصوص حجاب و عفاف، اعتیاد، اشتغال زایی و ازدواج، تولید و تربیت نسلی در طراز اول انقلاب در کشور از پرداختن به موضوعات حاشیه ساز و مورد خوشایند معاندین و دشمنان ایران اسلامی پرهیز نموده و در سیاستگذاری های فرهنگی به جای پرداختن به اسناد بین المللی، با بهره‌گیری از اسناد بالادستی راه های نفوذ را مسدود نمایند.

ما زنان تمدن ساز ایران اسلامی به عنوان پیام آوران عاشورا خواهان دخالت و نظارت قوای سه گانه در روند فرهنگی جامعه به منظور رسیدن به شرایط مطلوب هستیم و انتظار داریم همانگونه که شناسایی و برخورد با مفاسد اقتصادی در سطح کلان جامعه مورد توجه قرار گرفته است همانطور نیز شاهد برخورد روشن‌، صریح و قانونی با مفسدان حوزه‌های فرهنگی و اعتقادی مردم بوده و مسئولان بدانند که آسیب های وارده از انحرافات فرهنگی در جامعه کم از آسیب‌های اقتصادی نیست و چه بسا در بسیاری موارد زیر بنای شکل گیری آسیب های کلان تر می‌باشد.

باید توجه نمود اگر جوانان ما با جریان نفوذ در آرمان های انقلاب اسلامی و ارزش های دفاع مقدس مثل حیا و عفت، قانونمداری، اخلاص و مسئولیت پذیری، تعهد و تلاش سازنده و... آشنا شوند‌، می‌توانند به سهولت تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل و شاخص‌های ارزشی دین مبین اسلام را در جامعه اسلامی ارتقاء دهند.

همچنین مصرانه از دستگاه‌های متولی حوزه های فرهنگی و اقتصادی می خواهیم جهت شناساندن عمق و محتوای ارزش های اسلامی در سطح جامعه برنامه ریزی و از نفوذ مصادیق فرهنگ و اقتصاد مبتذل غرب با هر نام و عنوانی جلوگیری نمایند تا جوانان پاک انقلابی بتوانند در کمال آرامش روحی و جسمی، اجتماع را به محیط مناسبی برای کار و تلاش تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین نمایند.

ما پیام آوران عاشورایی، ما زنان تمدن ساز ایران اسلامی از زنان و دختران آزاداندیش این خطه از سرزمین با صلابت و انقلابی ایران می خواهیم، برای خنثی نمودن توطئه‌های فرهنگی دشمن با تداوم رعایت موازین اسلامی در تمامی زوایا از فردی، خانوادگی و اجتماعی و همچنین رشد آنان و با الگوگیری از زن مسلمان ایرانی به عنوان الگوی سوم به فرموده رهبر عظیم الشانمان امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بار دیگر الگویی بی‌بدیل از هویت دینی ملی خود را به جهان تشنه معنویت هدیه نمایند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار