امام جمعه پاوه:

وظیفه ما روایت مجاهدت و ایثار رزمندگان در دفاع مقدس است

ماموستا ملا قادر قادری گفت: بر خود وظیفه دانستم که مجاهدت و ایثار رزمندگان غرب کشور را برای نسل آینده به صورت کتاب روایت کنم.
کد خبر: ۴۲۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶ - 17November 2020

وظیفه خودم دانستم که سالها مجاهدت و ایثار رزمندگان غرب کشور را برای نسل آینده روایت کنمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیین اختتامیه «هجدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس» همزمان با هفته کتاب، کتابخوان و کتابدار با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در موزه دفاع مقدس آغاز شد و برترین‌های کتاب دفاع مقدس در سال 1399 کتاب ماموستا (خاطرات ماموستا قادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه) از استان كرمانشاه به عنوان کتاب سال دفاع مقدس انتخاب شد.

در این مراسم ماموستا ملا قادر قادری كه به صورت ويدئو كنفرانس برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: هنوز یک سال از پیروزی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) نگذشته بود که نیروهای ضد انقلاب داخلی با همراهی دشمنان انقلاب در داخل و خارج از کشور شروع به توطئه علیه انقلاب نمودند.

وی تصریح کرد: منطقه غرب کشور به ویژه مناطق کردنشین استان کرمانشاه و کردستان بیشتر از سایر مناطق کشور درگیر این تو طئه‎ها بودند.

ماموستا قادری به نقش نیروهای مجاهد کرد و شهدای مظلوم غرب کشور در دفاع از مرزهای کشور در طول 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل بیان خاطرانم این بود که وظیفه خودم دانستم که سالها مجاهدت و ایثار رزمندگان غرب کشور را برای نسل آینده روایت کنم؛ هرچند در راه حفظ وطن همه ما اعم از کرد و لر و فارس و عرب و شیعه و سنی... زیر یک پرچم هستیم و  برای حفظ آن خون‎های زیادی تقدیم انقلاب کرده‌ایم.  

امام جمعه شهرستان پاوه در ادامه از حوزه هنری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به دلیل حمایت از چاپ و نشر خاطرات رزمندگان و یادگاران 8 سال دفاع مقدس تشکر کرد و گفت: با وجود همه این تلاش‌ها اما خاطرات زیادی از مردم غیور و دلاور استان کرمانشاه مغفول مانده که توجه بیشتر مسئولان امر را می‌طلبد.

کتاب ماموستا حاصل 54 ساعت مصاحبه علی رستمی با ماموستا ملا قادر قادری بوده که توسط انتشارات سوره مهر در سال 1396 به چاپ رسیده است.

انتهای پيام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار