سردار کارگر در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تلاش برای بین‌المللی شدن جایزه کتاب سال دفاع مقدس/ افزایش چشمگیر تولید کتاب‌های دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از تلاش برای بین‌المللی شدن جایزه کتاب سال دفاع مقدس خبر داد و گفت: تعداد عناوین کتاب‌های چاپ شده مربوط به دفاع مقدس از ۳ونیم درصد در سال ۱۳۹۴ به ۱۹ درصد در سال ۱۳۹۸ رسیده است.
کد خبر: ۴۲۶۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ - 16November 2020

تلاش برای بین‌المللی شدن جایزه کتاب سال دفاع مقدس/ افزایش چشمگیر تولید کتاب‌های دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حاشیه آیین اختتامیه «هجدهمین دوره جایزه انتخاب بهترین کتاب دفاع‌مقدس» که امروز (دوشنبه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا برگزاری این اتفاق مهم را برای ما با مشکلاتی روبرو کرده است، اظهار داشت: اختتامیه هجدهمین دوره جایزه انتخاب بهترین کتاب دفاع‌مقدس را خوشبختانه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و با ارتباط زنده‌ای که با سراسر کشور داشتیم برگزار کردیم و توانستیم از برگزیدگان این رویداد مهم تجلیل به‌ عمل آوریم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۴ تنها ۳ و نیم درصد از عناوین کتاب‌های چاپ شده کشور مربوط به موضوع دفاع مقدس بود، افزود: خوشبختانه در سال ۱۳۹۸ این عدد به ۱۹ درصد رسیده است که یک جهش، تلاش و مجاهدت در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند باید آثار دفاع مقدس در حوزه کتاب ۱۰۰ برابری شود محسوب می‌شود. بر این اساس ما به‌دنبال افزایش تعداد آثار تولیدی این حوزه هستیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: موضوع دفاع مقدس همانطور که حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) فرمودند ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال برای کشورمان دستاورد به‌همراه خواهد داشت؛ لذا ما در این راستا برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم که اجرا خواهیم کرد.

سردار کارگر در پایان با قدردانی از همه فعالان حوزه نشر به خاطر همراهی و همکاری در این رویداد فرهنگی عنوان کرد: ما در آینده شاهد برگزاری دوسالانه ملی جایزه انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس خواهیم بود و پیشنهاداتی درخصوص بین‌المللی برگزار شدن این رویداد را داشته‌ایم که امیدواریم سال ۱۴۰۱ بتوانیم این رویداد ملی را به‌صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار