چهل‌سالگی سرو/

نگاهی به زندگی شهید «مهدی اسماعیلیان»

«مهدی اسماعیلیان» در ششم بهمن 1339 در شهرستان «قم» دیده به جهان گشود و در 25 آبان 1361 در محور بوكان - سقز توسط نيروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به گردنش، به شهادت رسيد.
کد خبر: ۴۲۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷ - 16November 2020

نگاهی به زندگی شهید «مهدی  اسماعیلیان»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خلاصه‌ای از زندگی شهید «مهدی  اسماعیلیان» را از نظر می‌گذرانیم.

شهيد «مهدی اسماعیلیان» در تاريخ ششم بهمن 1339 در خانواده‌ای روحانی، مذهبی و متدين در شهرستان «قم» دیده به جهان گشود. او فرزند سوم خانواده و تولدش نيز مقارن با نيمه شعبان تولد باسعادت آقا امام زمان (عج)، يگانه منجی عالم بشريت بود. وی در دو سالگی به همراه خانواده به روستای «باركوسرا» شهرستان «لاهيجان» مهاجرت کرد و تا سوم ابتدایی در همين روستا سكونت گزيد. پس از اين بار ديگر به علت موقعيت شغلی، مذهبی پدر به «بندر كياشهر» مهاجرت کرد.

تحصيلات خود را تا ديپلم در رشته برق در هنرستان فنی «باقر صدر» در شهرستان «لاهيجان» به پايان رساند. به مطالعه كتاب، قرآن و مسجد علاقه داشت؛ در اوقات فراغتش در كار كشاورزی به خانواده كمک می‌کرد.

 از جمله خصوصيات اخلاقی وی خوش‌رويی و شوخ‌طبعی بود. از اوان كودكی نماز می‌خواند و روزه می‌گرفت. در روزهای پرشور انقلاب در زمينه شعارنويسی و چسباندن پوستر حضرت امام (ره) بسيار فعاليت می‌کرد كه حتی يک بار پس از كلی تعقيب و گريز ماموران رژيم توانستند او را دستگير و بازداشت كنند كه سپس به قيد ضمانت آزاد شد، ولی او همچنان در برگزاری تظاهرات و راهپيمايی فعال و كوشا بود.

پس از پيروزی انقلاب نيز سعی می‌کرد به وضع مستضعفين جامعه رسيدگی كند. در همين احوال خود را جهت خدمت مقدس نظام وظيفه آماده و دوران آموزشی را در بيرجند طی کرد و به كردستان اعزام شد؛ اين مسئله هم‌زمان شد با آغاز جنگ تحميلی عراق عليه ايران كه وی يک بار در جنگ مجروح و در بيمارستان بستری شد و پس از بهبودی دوباره راهی جبهه شد و در بيست و پنجم آبان 1361، در محور بوكان - سقز توسط نيروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به گردنش، به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار