مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی:

گروه‌های جهادی کانون تربیت مدیران و آینده‌سازان کشور هستند

«امید محترمی» گفت: گروه‌های جهادی طی چند سال اخیر به خوبی نشان داده‌اند که کانون تربیت مدیران و آینده‌سازان دلسوز کشور هستند و لذا بسیج سازندگی یک برنامه محوری که در دستور کار خود دارد تقویت این گروه‌ها برای آمادگی در عرصه‌های مختلف است.
کد خبر: ۴۲۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱ - 17November 2020

گروه های جهادی کانون تربیت مدیران و آینده سازان کشور هستندبه گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، «امید محترمی» مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در تشریح اقدامات انجام شده این سازمان در یک سال و نیم گذشته و تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت بسیج اظهار داشت: گروه های جهادی در طی این چند سال به خوبی نشان داده‌اند که کانون تربیت مدیران و آینده سازان دلسوز کشور هستند و لذا بسیج سازندگی یک برنامه محوری که در دستور کار خود دارد تقویت این گروه ها برای آمادگی در عرصه‌های مختلف است.

وی گفت: بسیج سازندگی سپاه روح الله در طی یک سال گذشته با محوریت محرومیت زدایی، اشتغال زایی، اقتصاد مقاومتی، گروه های جهادی و مقابله با بیماری کرونا به طور عملیاتی وارد میدان شده که در طی این مدت اقدامات چشمگیری در این راستا انجام داده و در این مسیر توانسته با اتکا به اندیشه جهادی و انقلابی جوانان زیادی را برای تحقق شعار ما می توانیم وارد میدان کند.

محترمی گفت: یکی از مهمترین برنامه های جاری بسیج سازندگی سازماندهی، هدایت و پشتیبانی افراد در قالب گروه‌های جهادی است که تاکنون توانسته بیش از یک هزار و  150 گروه جهادی فعال و سازماندهی کند که برآمده از اقشار مختلف مردم هستند و در عرصه‌های مختلف عمرانی، بهداشتی، پزشکی، خدماتی، کشاورزی، درمانی، صنعتی و سایر فعالیت‌ها خدمات تخصصی به مردم ارائه می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی در همین راستا بسیج سازندگی برای لبیک به فرمان معظم له اقدامات مختلفی را در دستور کار خود گذاشته که مهمترین آنها تشکیل 550 صندوق اشتغالزایی بر پایه مردم محوری و مسجد محوری است که مهمترین هدف تشکیل آنها مردمی کردن اقتصاد است.

این مسئول اضافه کرد: محور فعالیت های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی کمک به دولت که با پشتیبانی و ظرفیت‌های مردمی در راستای تقویت تولید در کنار بازاریابی، برندسازی و آموزش گام بر می دارد و در 14عرصه پرورش ماهی، مرغ، شترمرغ، دام‌، بوقلمون، کشت گیاهان دارویی، زعفران، باغات داربستی انگور، زنبورعسل و سایر موارد توانسته بیش از 670 فرصت شغلی در طی یک سال گذشته در سطح استان ایجاد کند.

وی ادامه داد: در طی یک سال گذشته آنچیزی که در خصوص پروژه های محرومیت‌زدایی در دستور کار قرار گرفت رویکرد آب و اشتغال بود که اجرای کانال کشی آب کشاورزی، لایروبی قنوات، لوله‌گذاری زمین‌های کشاورزی، لایروبی رودآبها، ساخت استخر ذخیره آب، ساخت زمین‌های ورزشی روباز، اجرای پروژه‌های انتقال آب شرب و غیره بخشی از این فعالیت ها است که بیش از 640 پروژه در این راستا به بهره برداری رسید.

محترمی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا بسیج سازندگی از ابتدای شیوع بیماری به طور تمام قد به میدان آمد که اقدامات بسیار چشمگیری در این راستا انجام داد که مهمترین آنها تولید و توزیع 5 میلیون و 200 هزار ماسک بهداشتی و 190 هزار بسته کمک مومنانه برای نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا بود که این اقدامات همچنان ادامه خواهند داشت و بیش از 120 گروه جهادی در استان برای عملیات ضدعفونی و گندزدایی در استان مرکزی با هماهنگی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشت و درمان سپاه سازماندهی شده اند.

وی ادامه داد: همچنین در راستای کمک به تسهیل ازدواج زوج های جوان بسیج سازندگی با تهیه جهیزیه‌ها که همه از کالای ایرانی هستند توانسته گام موثری در این راستا بردارد که تاکنون یک هزار و 100 سری جهیزیه تحویل زوج های جوان در سطح استان شده است.

محترمی گفت: احداث 300 واحد مسکونی برای محرومین از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در طی یک سال گذشته است و خوشبختانه جهادگران بسیجی در طی این سال ها نشان داده اند نماد عینی امدادهای الهی بر روی زمین هستند و آمادگی هرگونه خدمت رسانی بی منت به مردم و ولی نعمتان در هر نقطه ای را دارند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برنامه‌ریزی‌های خوبی برای بهره‌برداری از پروژه‌ها انجام شده که بسیج سازندگی از اول آذر تا پایان هفته بسیج برنامه‌های خوبی در نظر گرفته که 2 آذر ویژه برنامه استان مرکزی در سطح کشور است که برنامه‌ها با حضور مسئولان کشوری انجام خواهند شد.

وی متذکر شد: 181 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در هفته بسیج توسط بسیج سازندگی در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد که در قالب افتتاح واحدهای مسکونی محرومین، پروژه‌های آبرسانی‌، پروژ‌ه‌های عمرانی و سایر برنامه‌های دیگر خواهد بود که نهضت کمک مومنانه در سطح استان با قوت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار