سردار علی فضلی:

جشنواره رهاورد سرزمین نور اسفندماه برگزار می شود/ پویانمایی جهاد فرهنگی است

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین استقبال از این جشنواره را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: سالانه حدود 20 هزار اثر تولید شده از اقشار مختلف مردم به این جشنواره ارسال می شود که بخشی هم مربوط به پویانمایی است.
کد خبر: ۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵ - 07October 2013

جشنواره رهاورد سرزمین نور اسفندماه برگزار می شود/ پویانمایی جهاد فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره پویانمایی بسیج با حضور سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، دکتر علی اصغر جعفری رئیس مرکز بسیج رسانه ملی، حجت الاسلام امرودی قائم مقام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی در باغ موزه قصر تهران برگزار شد.

سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم با اشاره به این سخن امام راحل (ره) که انقلاب اسلامی بر سه پایه قرآن، عترت و مردم است، اظهار داشت: نقش بی بدیل مردم آن چنان در روند شکل گیری انقلاب اسلامی روشن و مهم بوده که ایشان آن را در کنار ارکانی چون قرآن و عترت بر شمرده است.

وی با اشاره به نقش بی بدیل مردم در خلق حماسه های مختلف بعد از انقلاب گفت: حماسه عظیم هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز نقش مردم در خلق حماسه ها بود.

سردار فضلی در ادامه با بیان این که نائب امام زمان (عج) در چهارم آذر 87 در بیانی فرمودند: "هر کسی قلبش برای اسلام می تپد بسیجی است، حتی اگر ثبت نام هم نکرده باشد"، افزود: نقش این مردم و این بسیجیان در خلق حماسه های مختلف به طور حتم نقش اساسی و غیر قابل انکار است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان عرض تبریک به مناسب اولین جشنواره پویانمایی بسیج، تصریح کرد: این یک اتفاق بسیار بزرگ و مبارک است که امروز همه ما جمع شده ایم تا اختتامیه چنین جشنواره مهمی را به لحاظ نوع کارکرد آن برای انقلاب اسلامی و بسیج برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: در بسیج از این به بعد همه ساله دو جشنواره بزرگ فرهنگی برگزار می شود که یکی همین جشنواره است و دیگری جشنواره رهاورد سرزمین نور می باشد که از جهاتی هم با این جشنواره در بخش تولیدات دفاع مقدس و راهیان نور هم پوشانی دارد.

سردار فضلی در ادامه با حج بصیرتی خواندن راهیان نور، در خصوص جشنواره رهاورد سرزمین نور گفت: این جشنواره به امید پروردگار روز 20 اسفند امسال در یکی از سرزمین های نورانی خوزستان برگزار خواهد شد.

وی استقبال از این جشنواره را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: سالانه حدود 20 هزار اثر تولید شده از اقشار مختلف مردم به این جشنواره ارسال می شود که بخشی هم مربوط به پویانمایی است و این یک ظرفیت عظیم فرهنگی است که شهدای ما آن را بر سر راه مان قرار دادند تا آرمان های آن ها که آرمان های انقلاب اسلامی است ترویج شود.

سردار فضلی با اشاره به توجه سازمان بسیج به تولید در عرصه پویانمایی تصریح کرد: بسیج با احساس سنگینی تکلیفی که امروز بر دوش دارد عزم جدی خود را برای ورود اساسی تر به این عرصه جزم کرده و سعی دارد در همه سطوح ساختاری خود تا رده پایگاه از تولید و تقویت تولید آثار پویانمایی حمایت های جدی داشته باشد تا یکی از دغدغه های اصلی در حوزه اثر گذاری پیام انقلاب اسلامی بر مردم ایران و جهان با این کار تا حدودی مرتفع گردد.

وی این حوزه را حوزه دفاع مقدس و جهاد فرهنگی قلمداد کرد و افزود: روند بیان رهبری فرهیخته انقلاب در رابطه با سیر هجمه فرهنگی دشمن از تهاجم فرهنگی به شبیخون فرهنگی و از ناتوی فرهنگی تا جنگ نرم در حوادث فتنه بزرگ سال 88 این وظیفه را بر دوش ما سنگین تر می کند تا به مقابله با این هجمه های عظیم بپردازیم.

وی افزود: امیدواریم با بستر سازی لازم در سازمان بسیج برای تسری این امر در تمام لایه های بسیج و نیز همکاری سازمان ها و رده هایی چون بسیج صدا و سیما و سایر سازمان ها بتوانیم قدم های بزرگتری را در این راه برداریم و جشنواره های پوینمایی سال های آینده این امر به وضوح دیده شود.

وی در انتهای سخنان خود از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره نیز تشکر کرد و سلام سردار نقدی را ابلاغ نمود و افزود: متاسفانه سردار نقدی علی رغم تاکید و اهمیتی که به مسائل فرهنگی و تولیدات پویانمایی داشتند، به علت این که سفرشان به استان خراسان شمالی به درازا کشید موفق به حضور در این جمع مهم نشدند و وظیفه حضور و ابلاغ سلام خویش را به بنده محول فرمودند.

نظر شما
پربیننده ها