مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس بوشهر خبر داد؛

کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بوشهر در هفته بسیج

سرهنگ پاسدار «علیرضا غریبی» از برگزاری مراسم کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بوشهر همزمان با هفته بسیج با حضور سردار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران خبر داد و گفت: این مراسم امروز دوشنبه سوم آذر برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ - 23November 2020
کلنگ زنی مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان بوشهر در هفته بسیجسرهنگ پاسدار «علیرضا غریبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در بوشهر در ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته بسیج اظهار داشت: پایداری و استقامت بسیجیان سلحشور در دفاع از ارزش‌های نظام مقدس اسلامی از دوران دفاع مقدس تا شرایط کنونی حاکم بر جامعه به واسطه شیوع ویروس کرونا شایسته تجلیل و تقدیر است.
 
وی با بیان اینکه سالروز تاسیس بسیج مستضعفان، فرصتی برای پاسداشت رشادت‌ها و ایثارگری‌های بسیجیانی است که در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استوار و ثابت قدم ایستاده اند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوشهر به نقش استان بوشهر در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: رزمندگان بوشهری در جنگ تحمیلی در عرصه های هوایی، زمینی و دریایی حضور پویایی را به نمایش گذاشتند.
 
غریبی از برگزاری مراسم کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس بوشهر همزمان با هفته بسیج با حضور سردار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران خبر داد و گفت: این مراسم امروز دوشنبه سوم آذر  برگزار خواهد شد.
 
این مسئول با اشاره به اینکه این مرکز فرهنگی در زمینی به مساحت 6 هکتار در بزرگراه امام علی (ع) احداث خواهد شد گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس عنوان مجموعه‌ایی متفاوت و نو در صنعت موزه‌داری ایران است که صرفاً جهت نگهداری اشیاء تاریخی نیست بلکه تاریخ رشادت و شهامت رزمندگان این استان را به نمایش می‌گذارد.
 
غریبی ابراز داشت: این مرکز فرهنگی با فناوری نوین و تکنولوژی‌های به روز فضایی ملموس و متفاوت را برای نسل‌های مختلف ایجاد می کند. 
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوشهر متذکر شد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شامل بخش ها و قسمت‌هایی همچون سالن تاریخ شفاهی و راویان، فضای سبز، سالن آمفی تئاتر، بخش سمعی و بصری، یادمان شهدا، گالری هنری و سینمایی، آثار رزمندگان و شهدا، کتابخانه و مرکز جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس و ده‌ها بخش تخصصی مختلفی مربوط به نمایش وقایع اوج پیروزی انقلاب اسلامی در استان ساختار دفاعی کشور دفاع همه جانبه توسط ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، ژاندارمری، بسیج، نیروهای مردمی، اقشار و صنوف است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار