دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نشست مثلث شوم؛ پمپئو، نتانیاهو و بن‌سلمان/ چرا ترامپ به‎دنبال تایید صهیونیست‌هاست؟

رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کرده‌اند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم یکشنبه سفری مخفیانه به عربستان سعودی داشته و در نشستی با حضور پمپئو و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی شرکت کرده است.
کد خبر: ۴۲۷۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۲ - 24November 2020

نشست مثلث شوم؛ پمپئو، نتانیاهو و بن‌سلمان/ چرا ترامپ به‎دنبال تایید صهیونیست‌هاست؟گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: این روز‌ها «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا مشغول تور دوره‌گردی در غرب آسیاست؛ این در حالی است که براساس ارزیابی‌های رسانه‌های آمریکایی و بین‌المللی فقط دو ماه تا پایان فعالیت «دونالد ترامپ» در کاخ سفید باقی مانده و به احتمال زیاد رئیس‌جمهور بعدی ایالات متحده «جو بایدن» خواهد بود.

پمپئو ۲۸ آبان ماه در حالی وارد سرزمین‌های اشغالی شد که «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین نیز قبل از او وارد تل‌آویو شده بود؛ پمپئو نیر در نشستی سه جانبه با الزیانی و «گابی اشکنازی» وزیرخارجه رژیم صهیونیستی شرکت کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا ۲۹ آبان ماه نیز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با نتانیاهو گفت که به لطف ترامپ، اسرائیل توانست با برخی کشور‌های عربی صلح کند و افزود که آمریکا به تلاش خود برای پیشبرد صلح (سازش) در منطقه ادامه می‌دهد.

اکنون رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کرده‌اند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم یکشنبه (۲ آذر ماه) سفری مخفیانه به عربستان سعودی نیز داشته و به شهر نئوم رفته است؛ رسانه‌های صهیونیست گفته‌اند که نشست سه جانبه‌ای در شهر نئوم با حضور نتانیاهو، پمپئو و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی برگزار شده که پنج ساعت به طول انجامیده است.

در گزارشی با عنوان «شرط امارات برای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها/ طرح سناتور‌ها برای ممنوعیت فروش تسلیحات به ابوظبی» تاکید کردیم که ترامپ می‌خواهد قبل از خروجش از کاخ سفید دِینش را به صهیونیست‌ها ادا کند.

در واقع ادای دِین ترامپ به صهیونیست‌ها به تکمیل شدن پروژه عادی‌سازی روابط کشور‌های منطقه با رژیم صهیونیستی مرتبط است بنابراین با برگزاری نشست مثلث شوم در شهر نئوم عربستان باید به‌زودی شاهد رسمی شدن رابطه سعودی‌ها با صهیونیست‌ها باشیم.

البته ادای دین ترامپ به صهیونیست‌ها نیز یک دلیل دارد؛ دلیلش این است که پمپئو با حضور در منطقه غرب آسیا و موفقیت در پروژه عادی‌سازی روابط کشور‌های منطقه با رژیم صهیونیستی، به‌دنبال راضی نگه داشتن و همچنین تاییدیه لابی‌های صهیونیستی برای انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ است.

به هر حال ترامپ قبل از خروج از کاخ سفید می‌خواهد امتیازات ویژه‌ای به رژیم صهیونیستی بدهد تا شاید صهیونیست‌ها جلوی حذفِ همیشگی او از صحنه سیاسی آمریکا را بگیرند. 

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها