فرمانده نیروی‌ دریایی سپاه پاسداران مطرح کرد؛

مقابله با قاچاق سوخت یکی دیگر از برنامه‌های نیروی دریایی سپاه

سردار «علیرضا تنگسیری» مقابله با قاچاق سوخت را یکی دیگر از برنامه‌های نیروی دریایی سپاه عنوان کرد و گفت: برخورد جدی با قاچاقچیان را در دستور کار داریم و تلاش می‌شود که با سرمنشا قاچاق برخورد شود.
کد خبر: ۴۲۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰ - 23November 2020

مقابله با قاچاق سوخت  یکی دیگر از برنامه‌های نیروی دریایی سپاهبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «سردار علیرضا تنگسیری» ظهر امروز (دوشنبه) در حاشیه اجرای برنامه‌های هفته بسیج در بوشهر اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه به صورت ویژه در راستای مقابله با صید ترال اقدام کرده و برخورد جدی در این زمینه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صید ترال عامل تخریب دریا و نابودی آبزیان است،گفت: استفاده از ابزار صید ترال درختچه‌های کف دریا و همچنین آبزیان و مرجان‌های دریایی را نابود می‌کند و خطرات زیادی را در طولانی‌مدت در پی دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به خطرات صید صنعتی در خلیج فارس تصریح کرد: شمال اقیانوس هند مکان مناسب برای صید ترال است و این نوع صید باید در جاهایی که تور آن به کف و بستر دریا اصابت نکند انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید حق و حقوق ماهیگیران و صیادان در خلیج فارس و دریای عمان حفظ شود ادامه داد: نیروی دریایی سپاه آن چیزی که در مجلس تصمیم‌گیری می‌کند و قانون می‌گوید را عملی می‌کند.

سردار تنگسیری خواستار همکاری صیادان برای جلوگیری از تخریب دریا و ذخایر آن شد و افزود: در راستای مقابله با صید غیرمجاز ترال ۲۰ فروند شناورهای صیادی خارجی توقیف کردیم و صید آنها بین مردمی که دچار مشکلات اقتصادی بودند تقسیم شد.

وی مقابله با قاچاق سوخت را یکی دیگر از برنامه‌های نیروی دریایی سپاه عنوان کرد و گفت: برخورد جدی با قاچاقچیان را در دستور کار داریم و تلاش می‌شود که با سرمنشا قاچاق برخورد شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به توقیف ۲۵ فروند کشتی قاچاق سوخت توسط این نیرو، تاکید کرد: حدود ۲۵ میلیون لیتر سوخت قاچاق تاکنون کشف و تحویل مراجع شده است.

وی با اشاره به اینکه در کشفیات سوخت شاهد کاهش و نزدیک شدن به صفر هستیم افزود: آخرین کشفیات سوخت قاچاق مربوط به کشتی‌هایی با پرچم پاناما است.

سردار تنگسیری مقابله با قاچاق سوخت، کالا و مواد مخدر را از برنامه‌های مهم نیروی دریایی سپاه دانست و بیان کرد: مقابل کسانی که قانون را رعایت نکنند و لطمه به کشور بزنند ایستاده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار