قالیباف در دیدار سفیر افغانستان:

گفت‎وگوهای بین‎الافغانی می‎تواند به برقراری صلح و ثبات منجر شود

رئیس مجلس با اشاره به اهمیت گفت‎وگوهای صلح در افغانستان گفت: گفت‎وگوهای بین‎الافغانی و به دور از فشار کشورهای ثالث با محوریت دولت قانونی افغانستان می تواند به برقراری صلح و ثبات منجر شود.
کد خبر: ۴۲۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ - 23November 2020

گفتگوهای بین الافغانی می تواند به برقراری صلح و ثبات منجر شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، عبدالغفور لیوال با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

قالیباف با اشاره به ارتباطات دیرینه و مشترکات فرهنگی ایران و افغانستان، گفت: همواره روابطی برادرانه میان مردم دو کشور برقرار بوده و این پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از وقایع تروریستی اخیر در کابل بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ایجاد امنیت و برقراری صلح و آرامش در افغانستان تأکید دارد و امیدواریم شاهد تکرار حوادث تلخ روزهای اخیر نباشیم.

وی با تأکید بر ضرورت تدوین سند جامع همکاری میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، افزود: توسعه همه جانبه همکاری های دو کشور مورد تأکید ما است و مجلس شورای اسلامی از آن حمایت می کند.

قالیباف با اشاره به نقش موثر مجالس در ارتقا سطح مناسبات فیمابین گفت: ارتباطات پارلمانی نقش تعیین کننده و تسهیل کننده ای در فرآیند تعاملات دوستانه دو کشور دارد.

رئیس مجلس با اشاره به اهمیت گفت وگوهای صلح درافغانستان گفت: گفت‎وگوهای بین الافغانی و به دور از فشار کشورهای ثالث با محوریت دولت قانونی افغانستان می تواند به روند برقراری صلح و ثبات منجر گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: حمایت از اتباع افغان در جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یک وظیفه اسلامی مورد توجه جدی است.

ملت افغانستان هیچگاه حمایت های مادی و معنوی مردم ایران را فراموش نمی‌کنند

عبدالغفور لیوال در ابتدای این دیدار با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف تاریخی از مردم افغانستان اظهار داشت: ملت افغانستان هیچگاه حمایت های مادی و معنوی مردم ایران در دوران جنگ و بعد از آن در حمایت از قانون اساسی افغانستان را فراموش نخواهند کرد.

وی همچنین افزود: از همدلی و همدردی دولت و مردم ایران در حوادث تروریستی اخیر در دانشگاه کابل و نیز حمایت‌های صورت گرفته از مهاجران و پناهندگان افغان در چهل سال گذشته توسط جمهوری اسلامی ایران سپاسگزاریم.

سفیر افغانستان در پایان با اشاره با شیوع بیماری کرونا خواستار همکاری بیشتر میان مراکز بهداشتی و درمانی دو کشور شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها