توسط انتشارات دانشگاه تهران؛

«فنون اقناع در رسانه» منتشر شد

انتشارات دانشگاه تهران کتاب «فنون اقناع در رسانه» را به بازار نشر آورد.
کد خبر: ۴۲۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ - 25November 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «فنون اقناع در رسانه» نوشته سید مهدی شریفی، تهمینه بختیاری، مهران ابراهیمی و علی حاج محمدی توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر شد.

شریفی در پیشگفتار کتاب نوشته است: ارتباط بین افراد و گروه‌های اجتماعی اگر از رهگذر اقناع و رضایت و بدون فریب با دستیابی به عمق ذهن و دل انسان‌ها صورت گیرد، رشد تمدنی ملت‌ها را به همراه خواهد داشت که رسانه‌ها پیشگامان چنین رسالتی در توفیقات جامعه محسوب می‌شوند.

«فنون اقناع در رسانه» منتشر شد

دانشیار دانشگاه تهران اضافه کرده است: ذهن ابر هوشیار و خلاق در فضایی که عقیم‌گری خلاقیت وجود نداشته باشد بسیاری از فطرت‌های پاک را با فنون اقناع رسانه‌ای به آگاهی ناب نزدیک می‌کند.

از مهم‌ترین بخش‌های این کتاب هفت فصلی، فرایند انتقال ۳۶۰ درجه‌ای پیام، تأثیرات پیام بر سیستم اول و دوم، نظریه‌های اقناع، پیش اقناع، اشتراک اقناع با علوم، استراتژی‌های محتوا و همچنین اقناع بر پایه ایتوس، پاتوس و لوگوس در این زمینه‌ها اشاره کرد: اخبار مکتوب، پادکست، خبر تلویزیونی، کنداکتور هوشمند، روایت، زاویه دوربین، فیلم سینمایی، انواع مستند خبری، آگهی‌های بازرگانی، زبان بدن، پژوهش‌های خبری، تئاتر، رنگ‌ها، موسیقی، نورپردازی، تدوین و اقناع در فضای مجازی می‌باشد.

کتاب فنون اقناع در رسانه از آخرین یافته‌های مقالات، کتب و تجارب بشری استفاده کرده است و به فنون و تکنیک‌هایی می‌پردازد که هر فرد به عنوان یک رسانه و نیز سایر رسانه‌ها اعم از رسانه‌های سنتی و مجازی با به کارگیری آن‌ها می‌توانند مخاطب و مشتریان خود را به ایجاد، تغییر یا تقویت یک باور ترغیب کنند و این تمایل با رضایت کامل مخاطب و بدون احساس فریب خواهد بود.

گفتنی است باقر ساروخانی، پدر علم اقناع مقدمه کتاب را نوشته است.

انتهای پیام/102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار