در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

تدوین بسته جامع «سفرهای هوشمند» در شرایط کرونا/ هتل‌ها میزبان بیماران کرونایی می‌شوند

مدیرکل حوزه وزارت و امور بین‌الملل، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تدوین بسته جامع «سفر‌های هوشمند» در شرایط کرونا خبر داد و گفت: وزیر میراث فرهنگی کلیات و چارچوب بسته جامع «سفر‌های هوشمند» در شرایط کرونایی را تعیین کرده است.
کد خبر: ۴۲۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵ - 28November 2020

تدوین بسته جامع «سفرهای هوشمند» در شرایط کرونا/«علیرضا ایزدی» مدیرکل حوزه وزارت و امور بین‌الملل، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به برگزاری سومین پویش کمک‌های مومنانه بسیج در این وزارتخانه اظهار داشت: بسیج به‌معنای واقعی کلمه در همه مراحل 40 ساله‌ی انقلاب اسلامی ایران حضور فعال و موثر داشته است؛ نهالی که توسط حضرت امام خمینی (ره) کاشته شد، امروز به شجره‌ی تنومندی تبدیل شده است که در تمام شئونات انقلاب و بزنگاه‌های تاریخی نقش اساسی داشته است.

وی در ادامه به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: امروز در حالی که شاهد مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه هستیم، نقش بسیج پررنگ‌تر از گذشته جلوه‌گری می‌کند. کرونا امروز لطمات بسیاری را بر پیکره اقتصادی بخشی از خانواده‌ها، به ویژه خانواده‌هایی که اقتصاد ضعیف‌تری دارند وارد کرده است. به‌همت مجموعه بسیج وزارتخانه سومین مرحله پویش کمک‌های مومنانه که اقدامی انقلابی و بسیجی است، برگزار شد؛ و حتماً این خاطره در ذهن فعالان هنری صنایع دستی کشور که از این اتفاق آسیب دیده‌اند، خواهد ماند.

ارائه طرح مرحله سوم کمک به فعالان صنعت گردشگری و صنایع دستی

مدیرکل حوزه وزارت و امور بین‌الملل وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: نظام اسلامی و مردم بزرگ ایران همچون گذشته از این مرحله سربلند بیرون خواهد رفت؛ اتفاقاتی چون پویش‌های کمک مومنانه برگ‌های زرینی خواهند بود که در تاریخ شکوه‌مند انقلاب به‌یادگار خواهد ماند و امیدوارم که مسیرمان در جریان انقلاب، مسیری نباشد که از جریان انقلاب فاصله داشته باشد بلکه تا آخر افتخار بسیجی بودن و بسیجی ماندن را همواره به‌همراه داشته باشیم.

ایزدی در پاسخ به اینکه بر چه میزان از مشاغل حوزه صنایع دستی کشور در جریان کرونا خسارت وارد شده است، گفت: لطمه کرونا صرفا بر حوزه صنایع دستی نبوده بلکه قالب 500 هزار فعال هنری حوزه صنایع‌دستی که هرکدام خانواده‌ای دارند و مجموعه‌های گردشگری و هتل‌داری و دفاتر خدمات مسافربری همگی واقعاً به‌معنی واقعی بیشترین آسیب را در اوضاع و احوال کرونایی متحمل شده‌اند چراکه هتل‌ها و دفاتر و هنرمندان صنایع‌دستی همگی تعطیل بوده‌اند. و میزان برآورد خسارت‌ها با توجه به ادامه‌دار بودن روند، مشخص نیست اما تاکنون دومرحله کمک‌های دولت صورت گرفته و مرحله سوم آن نیز در هیئت دولت مطرح شده است.

اجرای قرنطینه بیماران کرونایی در هتل‌ها از هفته جاری

وی با بیان اینکه لطمه کرونا بر پیکره اقتصاد صنعت گردشگری جدی است، عنوان کرد: امیدواریم با لطف و عنایت خداوند و همراهی و همدلی مردم و مسوولین بتوانیم این لطمات را کاهش دهیم و پویش‌های کمک‌های مومنانه‌ نمونه‌ای از این همدلی و همراهی است که می‌تواند میزان خسارات را کاهش دهد.

مدیرکل حوزه وزارت و امور بین‌الملل وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی درخصوص استفاده از مجموعه هتل‌داری کشور برای قرنطینه کردن بیماران کرونایی گفت: هفته گذشته وزیر میراث فرهنگی جلسه و دیداری را با حضور رئیس اورژانس کشور و مسوولین جامعه هتل‌داران و گردشگری برگزار کرد و طی این جلسه مقرر شد از ظرفیت هتل‌داری برای قرنطینه بیماران کرونایی استفاده شود. و این آمادگی اعلام شد که هتل‌های یک تا پنج ستاره‌ها و میهمان‌سراها، اقامتگاه‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌ای از اوایل هفته آینده میزبان بیماران کرونایی باشد.

اجرای طرح «سفرهای هوشمندانه» با ادامه روند کرونا

ایزدی درخصوص هزینه‌های قرنطینه بیماران کرونایی در مجموعه هتل‌های کشور افزود: بخشی از هزینه‌های استفاده از هتل‌ها برای قرنطینه بیماران کرونایی توسط وزارت بهداشت و درمان و بخش دیگر این هزینه برعهده شخص بیمار خواهد بود که با تخفیفات ویژه‌ای همراه خواهد بود.

وی به آینده کرونا و شرایط صنعت گردشگری کشور اشاره کرد و تصریح کرد: اگر شرایط شیوع کرونا به همین ترتیب ادامه داشته باشد، به‌نظرم بهترین تصمیمی که می‌توان درباره اقتصاد گردشگری داشته باشیم، ایجاد «سفرهای هوشمندانه» در قالب پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود که در خیلی از کشورهای دنیا درحال انجام شدن است؛ البته امیدواریم بحث واکسن و درمان این بیماری به‌زودی به‌سرانجام برسد اما اگر به‌زودی درمان قطعی وجود نداشته باشد ما چاره‌‌ای جز اجرای سفرهای هوشمند را نخواهیم داشت تا بتوانیم رکود حوزه گردشگری را جبران کنیم چراکه حجم خسارات از تعطیلی مجموعه هتل‌داری و دفاتر خدماتی و مسافرتی لطمه‌ای جبران ناپذیری به اقتصاد است که باید مسیری مناسب و دقیقی را با همکاری مجموعه وزارت بهداشت برای جبران آن ایجاد کنیم.

رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مجموعه‌ هتل‌داری و اقامتگاهی

مدیرکل حوزه وزارت و امور بین‌الملل وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اعمال درست رفتار با ویروس کرونا را بهترین راه برای بازگشت به زندگی عادی دانست و تاکید کرد: ما باید رفتار خودمان را با شرایط جدید شیوع ویروس کرونا تطبیق دهیم تا بتوانیم با شرایط جدید کنار بیاییم؛ لذا در پی برنامه‌ریزی سفرهای هوشمند هستیم که خوشبختانه مجموعه‌های هتلداری و خدماتی ما تماماً به بهترین شکل موضوعات مربوط به ایمنی و پیش‌گیری را انجام می‌دهند.

ایزدی از تعیین و تدوین برنامه جامع سفرهای هوشمند خبر داد و گفت: وزیر میراث فرهنگی کلیات و چارچوب بسته جامع «سفرهای هوشمند» در شرایط کرونایی را تعیین کرده است که از سوی معاون گردشگری این وزارتخانه ارائه شده و در صورت ادامه شرایط کرونا، قابل ارائه خواهد بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار