حجت‌الاسلام شهیدی در کنگره بزرگداشت روز شهید:

اجرایی شدن 71 درصد از قانون جامع ایثارگری/ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گسترش یابد

کنگره سراسری روز بزرگداشت شهدا صبح امروز با حضور دکتر حسن روحانی، محمدجواد ظریف و حجت‌الاسلام شهیدی برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۸۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳ - 09March 2015

اجرایی شدن 71 درصد از قانون جامع ایثارگری/ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گسترش یابد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، کنگره سراسری روز شهید با حضور دکتر حسن روحانی، محمد جواد ظریف، حجت الاسلام شهیدی و خانواده معظم شهدا در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره) در سال 57 و ثبت 22 اسفند ماه به نام روز شهید در تقویم کشور گفت: به منظور نشر فرهنگ ایثار و شهادت که در اساس نامه بنیاد شهید ذکر شده اولین کنگره بزرگداشت شهدا سال گذشته با حضور رییس جمهور و امسال نیز این مراسم با برنامه های متنوع و با هدف پررنگ کردن نقش شهدا و نشر فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد.

وی افزود: امسال هفته بزرگداشت شهید از روز شنبه برگزار و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت. امروز نیز دومین کنگره بزرگداشت شهدا با حضور رییس جمهور برگزار شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ما در مقابل خدمات ایثارگران نتوانسته ایم گام های بزرگی برداریم بیان داشت: از زمان ورود به بنیاد شهید دغدغه های زیادی داشتیم زمانی که رییس جمهور نسبت به رسیدگی به مشکلات ایثارگران دستور دادند توانستیم از مسائلی که دغدغه آنها بود کم کنیم.

وی با اشاره به برخی از مشکلات ایثارگران گفت: مطالبات معوقه ایثارگران پرداخت شد. 71 درصد از قانون جامع ایثارگری اجرایی شد و 29 درصد باقیمانده نیز که نیاز به بازبینی داشت به کمیسیون های مجلس ارجاع داده شد.

حجت الاسلام شهیدی افزود: مشکل دیگر مساله اشتغال ایثارگران و فرزندان آنان بود که گام هایی برداشته شد. در ادارات و سازمان ها، کمیته هایی که برای ایثارگران در نظر گرفته شده بود تلاش شد تا فرزندان شهدا مشغول به کار شوند.

وی تصریح کرد: برنامه صندوق اشتغال ایثارگران اجرایی شد و کوشیدیم از روز اول ورود به بنیاد شهید از نیروی انسانی فرزندان شهدا و ایثارگران استفاده کنیم تا جایی که از آمار بیکاری ایثارگران کاسته شد. در بحث مسکن ایثارگران در خانواده شهدا و در صحبت هایی که با مسئولان وزارت مسکن داشتیم اعلام شد 29 هزار و 314 قطعه زمین آماده واگذاری است و نیز برای 22 هزار و 152 نفر کار واگذاری زمین در حال اجرا است.

پس از سخنرانی حجت الاسلام شهیدی با حضور دکتر حسن روحانی سردار انصاری و حجت الاسلام شهیدی از چندین خانواده شهید تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمودی
|
-
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
0
باسلام: شما بفرمایید که چرا رزمندگان جزء ایثارگران نیستند . طبق قانون به جانبازان ، آزادگان و خانواده های شهید ایثارگران گفته می شود بنده رزمنده بایستی چه خاکی برسم کنم که با شصت ماه جبهه جزء هیچی نیستم کدام ارگان جواب ما خواهد داد ما مشکل نداریم ما چکار کنیم ؟ لطفا جواب دهید.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار