حاشیه نگاری دفاع پرس از کنگره بزرگداشت روز شهید

روزی به نام شهدا، به نام خانواده شهید/ حضور ظریف در کنگره شهدا

در کنگره بزرگداشت روز شهید که صبح امروز با حضور رئیس جمهور برگزار شد پدر شهید دوستی لوح تقدیری را به پاس توجه ویژه دکتر حسن روحانی به خانواده شهدا و ایثارگران به وی اهدا کرد.
کد خبر: ۴۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲ - 09March 2015

روزی به نام شهدا، به نام خانواده شهید/ حضور ظریف در کنگره شهدا

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، صبح امروز دومین کنگره سراسری روز شهید همچون سال گذشته با حضور رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در سالن اجلاس سران برگزار شد.

"22 اسفندماه روز بزرگداشت شهید گرامی باد" جمله ای که با نزدیک شدن به محل اجلاس سران مکان برگزاری دومین کنگره سراسری روز شهید در خیابان های اطراف محل برگزاری مراسم دیده می شد. بنرهایی با تصویر نقاشی های استاد فرشچیان که به زیبایی تمام شهید و شهادت را به تصویر می کشد.

دقایقی قبل از شروع مراسم اتوبوس های حامل خانواده های شهدا کم کم از راه رسیدند. پدرانی همچون کوه استوار و مادرانی که در تمام سال های دوری از فرزندانشان عاشقانه صبوری کردند در روزی که به نام شهید نامگذاری شده است کنار هم جمع شده اند.

مراسم راس ساعت 9 شروع می شود. مادران و پدران شهدا با گل های سفید و سرخی که به دست گرفته اند روی صندلی ها می نشینند. تصاویری از شهدا نیز مقابل هر یک از افراد قرار گرفته است.

نمایندگانی از اقلیت های مذهبی هم در ردیف جلوی  سالن نشسته اند. مردانی با لباس کلاه و لباس یکدست سفید که نماینده اقلیت مذهبی زرتشتی هستند و نیز نماینده آشوریان که به نیابت از همه اقلیت ها در جمع حاضر شدند. حضوری که نشان از همدلی همه گروه ها و اقلیت ها در فداکاری برای میهن را نشان می دهد. فرقی ندارد از کدام طایفه و قوم و مذهب باشی وقتی نام پای شرف و آزادگی باشد همه به میدان عمل می آیند.

تعدادی از خانواده شهدای اقلیت های مذهبی هم در میان جمع خانواده شهدا حضور دارند در همین راستا نیز سال گذشته بود که در اولین کنگره شهید از چند تن از خانواده شهدای اقلیت مذهبی تقدیر شد.

از دیگر میزبانان ویژه ی مراسم نیز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور است که در کنار دکتر حسن روحانی نشسته بود .

سخنران اول مراسم حجت الاسلام شهیدی به روز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل و نام گذاری این روز به نام روز شهید اشاره کرد.

بعد از آن گروه سرود شاهد استان گیلان که از گروه های برگزیده دانش آموزی است برای اجرای سرود به روی سن آمدند. سرودی در وصف شهدا با آهنگی از خطه سرسبز گیلان که در فضای سالن اجلاس طنین انداز شد. با پایان سرودخوانی گروه دانش آموزی مجری برنامه از حاضران خواست به یاد 7 هزار شهید استان گیلان صلواتی ختم کنند.

با دعوت از دکتر حسن روحانی و حجت الاسلام شهیدی برای اهدای لوح تقدیر، از خانواده شهدا از یوسفعلی اسماعیلی پدر سه شهید و دو جانباز، خانم عزیزی مادر دو شهید و همسر و خواهر و دختر شهید و فرزند شهید محمد علی فیاض بخش تجلیل شد.

پدر شهید دوستی نیز لوح تقدیری را به پاس توجه ویژه دکتر حسن روحانی به خانواده شهدا و ایثارگران به وی اهدا کرد.

سخنران بعدی مراسم رئیس جمهور بود که در بخشی از سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی با ایثار به پیروزی رسید، ایثار یعنی اولویت قراردادن و ترجیح دادن منافع و مصالح ملی، ارزشها و آرمانها بر منافع شخصی، خانوادگی و جناحی و ما به شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان و همه آنهایی که در دفاع مقدس حضور یافتند، می بالیم و افتخار می کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار