واکنش ظریف به اظهارات «کری»:

این اظهارات کمکی به راه‌حل نمی‌کند

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این سوالی که جان کری گفته است راه دیپلماسی را برای جلوگیری از اقدام نظامی ضد ایران آزمایش می‌کنیم، گفت: این گونه صحبت‌ها فقط اعلام مواضعی است که به راه‌حل کمکی نمی‌کند.
کد خبر: ۴۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹ - 03March 2015

این اظهارات کمکی به راه‌حل نمی‌کند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، به نقل از واحد مرکزی خبر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: بدون شک تنها انتخاب دنیا برای راه حل هستهای ایران، مذاکره است و غیر از این راه هیچ انتخابی وجود ندارد.

ظریف افزود: با توجه به اینکه با حضور تیمهای عالیرتبه فنی دو کشور در دور قبلی مذاکرات توانستیم بخشی از موضوعات را یا روشنتر و یا راه حلهایی برای برخی موضوعات پیدا کنیم، این دوره هم فرصتی خواهد بود تا درباره باقیمانده مسائل فنی صحبت کنیم.

وی گفت: این دوره از مذاکرات هستهای فرصت مناسبی است تا دو وزیر درباره موضوعات سیاسی به ویژه نحوه رفع فوری تحریمها گفتوگو کنند.

ظریف ادامه داد: امیدواریم در این مذاکرات بتوانیم گامهای اساسی برداریم.

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که جان کری گفته است راه دیپلماسی را برای جلوگیری از اقدام نظامی ضد ایران آزمایش میکنیم گفت: این گونه صحبتها فقط اعلام مواضعی است که به راه حل کمکی نمیکند.

وی گفت: با جدیت مردم در دستیابی به انرژی صلحآمیز هستهای و مقاومت آنان این اجازه را داریم از رهبری و مردم که درباره موضوعی حساس گفتوگو کنیم.

ظریف افزود: در این باره به کشورما ظلم شده زیرا اتهامات ناروایی به ایران زده شده است و ما به همین علت مذاکره میکنیم.

وی گفت: اینگونه اظهارات اراده مردم ما را قویتر و مصممتر خواهد کرد تا حقوق خود را پیگیری کند.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار