چهل‌سالگی سرو/ حجت‌الاسلام پژمانفر در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نفوذ عناصر منافق در دوره اول مجلس، تلخ‌کامی‌های دفاع مقدس را رقم زد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: خیانت‌های بنی‌صدر و همفکران او در دوره اول مجلس شورای اسلامی منجر به شهادت مظلومانه رزمندگان در سال‌های آغازین دفاع مقدس شد.
کد خبر: ۴۲۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳ - 30November 2020

حجت‌الاسلام «نصرالله پژمانفر» رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی پارلمان‎ کشورها در مدیریت بحران اظهار داشت: در حالت کلی، پارلما‌ن‌ها در هر کشور یکی از مهم‎ترین نقش‌آفرینی‌ها را در نظام‌بخشی و مدیریت شرایط بحرانی ایفا می‌کنند؛ تا جایی که اگر در یک کشور شاهد مدیریت بحران موفق هستیم، پیش از تحسین و تشویق عملکرد نیروهای مجری باید ریل‌گذاری صحیح، کارشناسانه و به‌هنگام نمایندگان ملت در پارلمان را عامل موفقیت بدانیم.

وی افزود: در شرایطی که کشور درگیر آشفتگی‌های غیرمعمول همچون جنگ می‌شود، بی‌قانونی بزرگترین آفت سازماندهی نیروی انسانی، گردآوری تدارکات و متمرکزسازی امکانات است و ریل‌گذاری پارلمان می‌تواند منتج به ایجاد قانون و درنهایت برقراری مجدد ثبات و اعتماد به‎ نفس درجهت مقابله با بحران شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ضمن گلایه از ناپیوستگی سیاست‌ها در مجالس بعد از انقلاب خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز متأسفانه شاهد بروز تناقضات متعدد در قانون‌گذاری‌ها بوده‌ایم که این امر ریشه در ناپیوستگی سیاست حاکم بر مجالس در حوزه قانون‌گذاری دارد. در بعضی اوقات، مشخصاً شاهد بوده‌ایم که عملکرد یک دوره از مجلس، عملکرد ادوار پیش از خود را به‌کلی نقض کرده و مصوبات ناقض حریم قانونی یکدیگر بوده‌اند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مثلاً آسیب‌هایی که به‌خاطر حضور افراد غیرصالح در مجلس اول شورای اسلامی و نقش‌آفرینی تخریبی این عناصر نفوذی متوجه کشور شد، تا مدت‌ها بر مصوبات ادوار بعدی مجلس نیز تأثیر منفی داشت چراکه هر مصوبه نیاز به مقدمات و مصالحی دارد که عمدتاً در ادوار پیشین، ریل‌گذاری مناسب نمایندگان می‌تواند این شرایط مناسب را برای قانون‌گذار فراهم نماید.

پژمانفر نفوذ منافقین در مجلس اول را علت اصلی انفعال معنادار این دوره مجلس درقبال وقایع جنگ تحمیلی دانست و تصریح کرد: اساسی‌ترین مقاطع تاریخ دفاع مقدس در دوران نقش‌آفرینی مجالس اول و دوم بوده است و اگرچه از مجلس دوم، شاهد تصدی مناصب کلیدی قوه مقننه توسط نیروهای مخلص به اسلام و آرمان انقلاب هستیم لکن عدم نقش‌آفرینی یک نظارت کارشناسانه، دقیق و استصوابی همچون شورای نگهبان قانون اساسی در انتخابات نخستین دوره مجلس شورای اسلامی باعث شد تا برخی عناصر معلوم‌الحال بر کرسی‌های مقدس نمایندگی ملت انقلابی ایران تکیه بزنند.

وی تأکید کرد: نفوذ عناصر منافق در مجلس دوره اول تاحدی بود که ما شاهد حضور رسمی مسعود رجوی (سرکرده گروهک تروریستی منافقین) به‌عنوان نامزد انتخابات این مجلس هستیم و در فهرست اسامی نمایندگان، تعداد قابل‎ توجهی از اطرافیان و همفکران نخست‌وزیر خائن جنگ، ابوالحسن بنی‌صدر حاضر بودند. به‎ همین علت هم وقتی ما شنونده داستان حماسه‌آفرینی‌های رزمندگانی همچون شهید حسین علم‌الهدی هستیم، ناخواسته از خود سوال می‌کنیم که چرا این غیورمردان به‌خوبی حمایت نشدند و این چنین غریبانه به‎ شهادت رسیدند و پاسخ این خونخواهی، در خیانت بنی‌صدر و همفکران او در دوره اول مجلس شورای اسلامی نهفته است.

این نماینده مجلس ابراز داشت: نفوذ افراد منافق مانع از نقش‌آفرینی موثر مجلس در وقایع جنگ شد ولذا در شهادت بسیجیان مخلص و رزمندگان مظلوم ما در سال‌های آغازین دفاع مقدس، علاوه بر خیانت نیروهای اجرایی وابسته به ابوالحسن بنی‌صدر، همفکران او در مجلس شورای اسلامی هم دخیل بوده‌اند. گرچه از مجلس دوم به بعد، نظارت استصوابی شورای نگهبان همواره صلاحیت‌سنجی‌های دقیقی بر هویت سیاسی نمایندگان مجلس داشته است و به برکت همین نظارت استصوابی، شاهد ورود نیروهای مخلص و انقلابی به مجلس دوم، بهبود تدریجی شرایط در خطوط مقدم جبهه‌ها و کسب فتوحات تاریخی هستیم.

وی در پایان گفت: دلاورمردی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ حماسه ایران ‎اسلامی است و ظرفیت انسان‌سازی این واقعه به‌قدری عظیم است که عیار ایمان و اخلاص افراد در مواجهه با آن مشخص می‌شود؛ به گونه‌ای که هرکس در بخش‌های مختلف اجرایی، قانون‌گذاری و قضایی کشور که اندک زاویه‌ای با رشادت و فداکاری خانواده بزرگ ایثارگران داشته‎ باشد، به‎کلی از گعده دلسوزان و خدمتگزاران مخلص انقلاب خارج شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها