دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

برگزاری مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید دکتر «محسن فخری‌زاده»+ تصاویر

مراسم تشییع و تدفین شهید دکتر «محسن فخری‌زاده» با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح، مقامات کشوری و خانواده معظم این شهید برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱ - 30November 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیین تشییع پیکر مطهر دانشمند وارسته، شهید دکتر «محسن فخری‌زاده» صبح امروز (دوشنبه) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح، مقامات و مسئولان کشوری و خانواده معظم این شهید برگزار شد.

در این مراسم که از محل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تلاوت کلام الله مجید آغاز شد، مهدی رسولی مداح اهل بیت نیز به مرثیه‌خوانی و ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداخت.

حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدمحمود علوی» وزیر اطلاعات، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار «قاسم تقی‌زاده» جانشین وزیر دفاع، سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه، «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی، «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، «علی‌نیکزاد» نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مقامات لشکری و کشوری در این مراسم حضور داشتند. 

برگزاری مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید دکتر «محسن فخری‌زاده»+ تصاویر

حجت‌الاسلام‌ آقاجان‌پور: «نظام سلطه» دست از دشمنی با ملت ایران بر نخواهد داشت

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌ «سید ضیاءالدین آقاجان‌پور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی با عرض تبریک و تسلیت به‌مناسبت شهادت پرافتخار دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور دکتر «محسن فخری‌زاده» به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، کارکنان نیروهای مسلح، نخبگان، دانشمندان و خانواده بزرگوار این شهید والامقام، متن پیام تبریک و تسلیت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به‌مناسبت شهادت دکتر «محسن فخری‌زاده» را قرائت کرد.

وی سپس اظهار داشت: مصیبت شهادت جانسوز شهید پرافتخار انقلاب اسلامی دکتر «فخری‌زاده» برای ملت ما سنگین است و مردم از این واقعه بسیار متأثرند؛ اما ملت شریف ایران و خانواده این شهید والامقام بدانند که قرآن کریم ما را به صبر، استقامت و ایستادگی بشارت می‌دهد؛ بنابراین ما در مقابل این مصبیت صبر و استقامت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌ «آقاجان‌پور» ادامه داد: خواسته ملت ایران همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، مجازات قطعی آمران و عالملان این جنایت و جنایات دیگر است؛ اما سوال این است که دشمنان ما چرا دانشمندان هسته‌ای و دفاعی، نخبگان و فرهیختگان ما را هدف قرار می‌دهند؟ برخی می‌گویند که با صحبت کردن و مذاکره کردن می‌توانیم کاری کنیم که دشمن، از دشمنی کردن دست بردارد، درحالی که این ممکن نیست.

برگزاری مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید دکتر «محسن فخری‌زاده»+ تصاویر

وی با تأکید بر این‌که دشمنان با اصل و ماهیت نظام جمهور اسلامی مخالفتند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در تعبیری از «نظام سلطه» سخن گفته‌اند؛ «نظام سلطه» یعنی نظام جباران، نظام زورگویان، کسانی که این حق را برای خود قائل هستند که به ملت‌ها زور بگویند و خواسته‌های نامشروع خود را تحمیل کنند، درحالی که ماهیت نظام جمهوری اسلامی با «نظام سلطه »در تعارض است؛ بنابراین هرگز آن‌ها دست از دشمنی بر نخواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز ما در کنار پیکر پاک و مطهر این شهید بزرگوار عهد و پیمان می‌بنیدیم که «شهید فخری‌زاده! تو به عهد و پیمارن خود با خدا وفا کردی و ما امروز با شما عهد و پیمان می‌بندیم که این راه را ادامه دهیم و این مسیر را تا آخر ادامه می‌دهیم».

امیر حاتمی: هیچ تروری در کشور ما بی‌پاسخ نمی‌ماند

در ادامه این مراسم، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بوسه بر تابوت این شهید بزرگوار اظهار داشت: امروز با شخصیتی وداع می‌کنیم که او از نوجوانی با خدای خود پیمان راسخ بست و بر این پیمان پای فشرد و استقامت کرد و با شهادت به پیمان خود وفا کرد. این آبرو و توفیق را به روح بلند این شهید که عاشق شهادت بود، تبریک می‌گوییم، اما فقدان او برای ما جانگداز است و این فقدان را به جامعه دفاعی و علمی کشور تسلیت می‌گوییم.

وی ادامه داد: اگر دشمنان رذیلانه دست به این جنایت نزده بودند و خون شهید ما که یک شخصیت مخلص و گمنام بود، چه بسا در گمنامی از این دنیا می‌رفت، اما شهید ما که دیروز فقط الگوی جوانان و شاگردانش بود، امروز به شخصیت جهانی تبدیل شده است. جوانان جهان امروز می‌توانند در اخلاص و تلاش به این شهید تأسی کنند و وی را الگوی خود قرا دهند. دشمنان بدانند که این اقدام شکستی برای آن‌ها بود؛ چراکه با شهادت فخری‌زاده نامش در یاد‌ها ماند، اما شکست دوم دشمن در آنجاست که آن‌ها می‌خواستند بگویند که شهید ما در مسیری بود که به نفع ملت ما نبود.

برگزاری مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید دکتر «محسن فخری‌زاده»+ تصاویر

امیر حاتمی گفت: کار‌هایی که این شهید انجام می‌داد در راستای کار‌های نوآموز بود و ما دیروز بودجه سازمان پژوهش وزارت دفاع را نسبت به سال گذشته دو برابر کردیم. دشمن به خوبی می‌داند که هیچ جنایت و تروری در نزد ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند و دشمنان باید بدانند که آن‌ها به سزای اعمالشان خواهند رسید و ما گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم.

وزیر دفاع در پایان خاطرنشان کرد: ملت‌ها و دولت‌هایی نسبت به این حادثه احساس مسئولیت کردند و اعلام انزجار کردند و من از همه آن‌ها تشکر می‌کنم، اما برخی از دولت‌ها نسبت به این حادثه هیچ نظری ندادند و آن‌ها بدانند که مماشات با تروریست‌ها، این افراد را وقیح‌تر می‌کند و اگر موضع محکم نگیرند، یک روز این ترور دامن آن‌ها را خواهد گرفت. ما همواره همان‌طور که در منطقه بر موضوعات مختلف فائق آمدیم قطعاً در برخورد با تروریست‌ها به بهترین نحو ممکن عمل خواهیم کرد.

سرلشکر موسوی: ضرورت حرکت قوی‌تر و عمیق‌تر در حوزه دفاعی

امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش نیز در حاشیه مراسم تشییع پیکر مطهر شهید فخری‌زاده، در جمع خبرنگاران با تبریک و تسلیت به ملت بزرگ ایران به مناسبت شهادت این دانشمند برجسته کشور اظهار داشت: کسانی که در عرصه‌های دفاع از اقتدار انقلاب، دفاع از ملت ایران و ایجاد قدرت برای کشور گام برمی‌دارند از ابتدا در صف شهادت ایستادند؛ لذا این افراد، یکی دیرتر و یکی زودتر در این وادی قرار می‌گیرند.

وی افزود: بنابراین عجیب نیست که می‌بینیم فرزندان شجاع، عالم، دانشمند، ایثارگر و فداکار ملت به دست خبیث‌ترین دشمنان به شهادت می‌رسند.

فرمانده کل ارتش عنوان کرد: اگر می‌بینیم که عالم و دانشمند عرصه دفاعی کشور را هدف قرار می‌دهند، نشان‌دهنده این است که دو حوزه علم و دانش و قدرت دفاعی، حوزه‌های بسیار مهم اقتدار کشور است و به همین علت دشمنان، آنان را هدف قرار دادند.

سرلشکر موسوی افزود: ما سال‌هاست که با استکبار و رژیم صهیونیستی در نبردیم و در طول این سال‌ها بار‌ها پیش آمده است که عقب‌نشینی یا پیشروی مقطعی داشتیم، اما این عقب‌نشینی‌ها و پیشروی‌های مقطعی، تعیین‌کننده پیروز نهایی نیست.

برگزاری مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید دکتر «محسن فخری‌زاده»+ تصاویر

وی تأکید کرد: همگان باید در دو عرصه علم و دانش و قدرت دفاعی قوی‌تر و عمیق‌تر حرکت کنیم تا چشم دشمنان کشورمان کور شود.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: پیروز نهایی، قدرت حق و ملت بزرگ ایران خواهند بود که برحق هستند.

سرلشکر سلامی: دشمنان منتظر پاسخ‌ها باشند

سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم تشییع شهید محسن فخری‌زاده اظهار داشت: دشمنان منتظر پاسخ‌ها باشند؛ اما زمان، مکان و کیفیت عمل را ما تعیین می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: اصل واکنش و اصل مجازات آمران و عاملان به قوت خود باقی است.

برگزاری مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید دکتر «محسن فخری‌زاده»+ تصاویر

سردار حاجی‌زاده: ملت ایران از انتقام دست برنخواهد داشت

سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم تشییع شهید محسن فخری‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تروریست‌ها و دشمنان اسلام می‌خواهند حرکت نورانی ملت ایران را متوقف کنند، اما بدانند اگر قرار بود که این اتفاق بیفتد در این ۴۰ سال که ۱۷ هزار شهید ترور دادیم، این حرکت متوقف می‌شد، اما امروز شاهد ادامه این حرکت ملت ایران هستیم.

وی گفت: دشمنان ما از ترس مرگ دست به خودکشی زدند و بدانند که قطعاً تقاص پس خواهند داد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به دشمنان تصریح کرد: ملت ایران از انتقام دست برنخواهد داشت.

سردار حاجی‌زاده تأکید کرد: راه این شهید و دیگر شهدای ترور ادامه دارد و این شهادت‌ها رغبت و انگیزه دوستان و همکاران این شهید را برای ادامه راه او بیشتر خواهد کرد.

اقامه نماز بر پیکر شهید

حجت‌الاسلام سید ضیاء‌الدین آقاجان‌پور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع بر پیکر این شهید والامقام نماز اقامه کرد.

بعد از اقامه نماز بر پیکر مطهر فخر ایران، پیکر مطهر شهید فخری به آستان مقدس امام زاده صالح (ع) انتقال یافت تا بعد از طواف بر این آستان مقدس در کنار سایر شهدای هسته‌ای کشورمان و شهدای گمنام تدفین شود. 

برگزاری مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید دکتر «محسن فخری‌زاده»+ تصاویر

امیرشمخانی: خون شهید فخری‌زاده حرکت دانشمندان ما را سریع‌تر خواهد کرد 

امیر دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه مراسم تدفین پیکر شهید محسن فخری‌زاده که در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز باید سر تعظیم فرود بیاورم در مقابل ناراحتی ملت ایران نسبت به از دست دادن دانشمند موثر و توانمند کشور و البته متعهد می‌شوم که اشک غم را از چهره ملت پاک خواهیم کرد. من ۲۰ سالی می‌شود که این شهید را می‌شناختم و از شخصیت وی باخبر بودم و ایشان به معنای واقعی کلمه فردی بی‌بدیل در حوزه فناوری بود.

امیر شمخانی اظهار داشت: ایشان یک دانشمند هسته‌ای بی‌بدیل بود و اگر روزی مجال این شد که تلاش‌های گام به گام شهید فخری‌زاده در حوزه‌های مختلف از کرونا تا هسته‌ای بیان شود، حتما چشم جهانیان بیشتر مبهوت خواهد شد. ما به‌طور قطع فخری‌زاده‌ها داریم و دشمنان نمی‌توانند توان علمی دانشمندان را بگیرند و قطعاً خون این شهید حرکت دانشمندان را سریع‌تر خواهد کرد.

برگزاری مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید دکتر «محسن فخری‌زاده»+ تصاویر

پیکر مطهر دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان در آستان مقدس امام زاده صالح (ع) بعد از اینکه طواف داده شد، در جوار سایر شهدای هسته‌ای و شهدای گمنام آرام گرفت. روحش شاد و یادش گرامی.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها