امیر شمخانی در مراسم تشییع پیکر شهید فخری‌زاده:

خون شهید فخری‌زاده حرکت دانشمندان ما را سریع‌تر خواهد کرد/ شیوه تروریست‌ها متفاوت از گذشته بود

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور گفت: دشمنان نمی‌توانند توان علمی دانشمندان را بگیرند و قطعاً خون شهید فخری‌زاده حرکت دانشمندان را سریع‌تر خواهد کرد.
کد خبر: ۴۲۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ - 30November 2020

دشمنان ۲۰ سال به‌دنبال ترور شهید فخری‌زاده بودندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی، ظهر امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم تدفین پیکر شهید محسن فخری‌زاده که در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز باید سر تعظیم فرود بیاورم در مقابل ناراحتی ملت ایران نسبت به از دست دادن دانشمند موثر و توانمند کشور و البته متعهد می‌شوم که اشک غم را از چهره ملت پاک خواهیم کرد. من ۲۰ سالی می‌شود که این شهید را می‌شناختم و از شخصیت وی باخبر بودم و ایشان به معنای واقعی کلمه فردی بی‌بدیل در حوزه فناوری بود.

وی افزود: خدمات شهید هسته‌ای دکتر محسن فخری‌زاده قابل بیان نیست و همین قدر بگویم که دشمنان سال‌هاست به‌دنبال ترور وی بودند. این‌بار هم سیستم اطلاعاتی کشور احتمال حادثه علیه ایشان را پیش‌بینی کرده بود و حتی مکان‌هایی که احتمال می‌دادیم که دشمنان اقدام کنند نیز زیر رصد اطلاعاتی داشت و از طرفی تیم حفاظت نیز کاملاً هوشیار بود و همین هوشیاری تیم اطلاعاتی منجر به شکست‌های پیاپی آن‌ها در ترور شهید فخری‌زاده در سال‌های گذشته شده بود؛ لذا دستگاه‌های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیده بودند که قرار است ایشان را ترور کنند، اما این‌بار از سبک و شیوه جدید استفاده کردند که متأسفانه موفق شدند.

امیر شمخانی اظهار داشت: ایشان یک دانشمند هسته‌ای بی‌بدیل بود و اگر روزی مجال این شد که تلاش‌های گام به گام شهید فخری‌زاده در حوزه‌های مختلف از کرونا تا هسته‌ای بیان شود، حتما چشم جهانیان بیشتر مبهوت خواهد شد. ما به‌طور قطع فخری‌زاده‌ها داریم و دشمنان نمی‌توانند توان علمی دانشمندان را بگیرند و قطعاً خون این شهید حرکت دانشمندان را سریع‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۱۱۷

نظر شما
پربیننده ها