دفاع‌پرس گزارش می‎دهد؛

ایران بزرگ‌ترین قربانی ترور در جهان/ راه شهید «محسن فخری‌زاده» هرگز متوقف نخواهد شد

ترور دشمنان بزدل نظام جمهوری اسلامی در ۴۰ سال اخیر نتوانسته است اراده ملت بزرگ ایران را در جنگ اقتصادی و تحرکات نظامی بشکند و شهادت محسن فخری زاده برگ دیگری از اسناد قربانی بودن ایران در مقوله تروریسم را بار دیگر نشان داد.
کد خبر: ۴۲۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰ - 01December 2020

ایران بزرگ‌ترین قربانی ترور در جهان/ راه شهید «محسن فخری‌زاده» هرگز متوقف نخواهد شدبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‎پرس، تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد تحرکات دشمنانی بود که نمی‌توانستند پیشرفت و توانمندی نظام نوپای جمهوری اسلامی را ببینند.

دشمنان انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف خود همواره با ایجاد وحشت در جامعه، حذف فیزیکی شخصیت‌های انقلابی و تخریب اماکن دولتی و اموال عمومی می‌خواستند مسیر تعالی و رشد ایران را بگیرند.

آن‌ها با اهرم «ترور» از دهه ۶۰ تا کنون به‌دنبال امنیتی‌کردن فضای کشور هستند، اما نمی‌دانند خون شهدای ترور روح تازه‌ای به مبارزات ملت ایران علیه استکبار جهانی می‌دمد و مردم ایران را برای حضور در عرصه‌های مختلف کشور مصمم‌تر می‌کند.

سازمان منافقین که خود را «سازمان مجاهدین خلق» می‌نامد، بیشترین نقش را در عملیات‌های تروریستی در ایران داشته و شماری از برجسته‌ترین چهره‌های انقلاب را به شهادت رسانده است.

گروهک تروریستی جندالشیطان یا به قول خودشان «جندالله» به سرکردگی عبدالمالک ریگی که از سوی سازمان‌های جاسوسی اسرائیل حمایت می‌شد، از سال ۱۳۸۴ تا ۸۹، دست‌کم ۲۴ عملیات تروریستی در چابهار و زاهدان و سایر شهر‌های منطقه انجام داده که منجر به شهادت حداقل ۲۱۰ نفر از مردم بی‌گناه شده است.

گروهک تروریستی جیش‌الظلم یا «جیش العدل» هم پس از نابودی «جندالله»، با سازمان‌دهی دوباره اعلام موجودیت و شروع به فعالیت کرد. این گروهک تروریستی دست‌کم در چند مورد علیه نیرو‌های مرزبانی ایران اقدام کرده و موجب شهادت چند مرزبان ایرانی شد. آن‌ها سال ۹۲ با ربودن پنج مرزبان ایرانی در نهایت یکی از آنان را به شهادت رساندند.

گروه موسوم به «حزب دموکرات» در منطقه غرب از ابتدای انقلاب اسلامی و بعد «کوموله» فعال بود و در چند سال اخیر هم گروهک تروریستی «پژاک» به آن‌ها اضافه شده است. در سال‌های اخیر هم گروهک پژاک دست به آشوب، ناامنی و اقدامات تروریستی زد و تا سال ۹۶ عامل شهادت بیش از ۳۰۰ شهروند ایرانی و همچنین مجروح شدن بیش از ۲۵۹ نفر دیگر شد. علاوه بر این در کارنامه این گروهک تروریستی ۲۴۸ مورد درگیری مسلحانه، ۷۱ مورد مین‌گذاری، ۵۳ مورد عملیات ترور، ۹ مورد بمب‌گذاری و ۸۰ مورد تهدید و ارعاب دیده می‌شود.

تهران به عنوان پایتخت ایران بیشترین عملیات‌های تروریستی را به خود دیده است. بیشتر اقدامات تروریستی به شیوه‌ی بمب‌گذاری و در مراکز پرتردد شهر صورت می‌گرفت. تنها در یک مورد بمب‌گذاری کور در پایتخت، در میدان توپخانه سابق بمبی با وزن حدوداً ۱۵۰ کیلوگرم منفجر شد که موجب شهادت حدود ۶۰ نفر و مجروح شدن حدود ۸۰۰ نفر شد.

از ابتدای انقلاب اسلامی شخصیت‌های مهم و کلیدی از جمله محمدولی قرنی رئیس ستاد کل ارتش، آیت‌الله مرتضی مطهری، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله سید محمد بهشتی، آیت‌الله باهنر، محمدعلی رجائی، سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد، آیت‌الله محمد صدوقی و ... مورد سوءقصد قرار گرفته و ترور شدند، اما راهشان ادامه پیدا کرد، در همه این سال‌ها ترور همواره سلاح دشمنان بود و در سال ۷۷ اسدالله لاجوردی و در سال ۷۸ سپهبد صیاد شیرازی هم در پازل شوم دشمنان قرار گرفتند و ترور شدند.

ایران که طی تحولات چند دهه اخیر در خاورمیانه با ایفای نقش تعیین‌کننده در عراق، سوریه، یمن و افغانستان به مهم‌ترین بازیگر منطقه‌ای تبدیل شده است و از نظر علمی، توان موشکی و نظامی قدرت اول منطقه است همه نگاه‌های دشمنان را بار دیگر معطوف به خود کرد و اقدامات تروریستی به سمت جلوگیری از قدرتمند شدن ایران رفت تا نگذارند ایران پیشرفت کند؛ بنابراین از اواخر دهه ۸۰ ترور‌ها به سمت برنامه هسته‌ای ایران رفت، چون مخالفان نظام بیش از این نمی‌توانستند قدرت و توانمندی ایران را در تولید انرژی هسته‌ای ببینند.

سناریو‌های تروریست‌ها این‌بار جان دانشمندان هسته‌ای از جمله: مسعود علی‌محمدی، مجید شهریاری، داریوش رضایی‌نژاد، مصطفی احمدی روشن را گرفت و متاسفانه همین چند روز پیش هم محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان هم مورد سوءقصد قرار گرفت و از سوی بزدلان ترور شد.

این ترور رذیلانه دشمنان نشان داد آن‌ها نتوانستند اراده ملت بزرگ ایران را در جنگ اقتصادی و تحریکات نظامی بشکنند و ستیزه جویی اسکتبار جهانی با نظام اسلامی موضوع تازه‌ای نیست و شهادت محسن فخری زاده برگ دیگری از اسناد قربانی بودن ایران در مقوله تروریسم است.

جمهوری اسلامی ایران با اهدای ۱۷ هزار شهید بزرگ‌ترین قربانی تفکر ترور و تروریسم در جهان است و تقریبا از تمام اقشار شهیدی را تقدیم انقلاب کرده است؛ اما دشمنان نظام همواره ایران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند! در حالی که کشور‌های مدعی مبارزه با این پدیده ضد بشری، خود پرورش‌دهنده گروهک‌های تروریستی هستند.

گروهک‌های تروریستی منافقین، جندالله، کوموله، پژاک و ... با حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی برخی کشور‌های غربی و عربی از جمله آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی دست به جنایت علیه شهروندان ایرانی زده‌اند.

اما آنچه که در این میان مهم است اقتدار جمهوری اسلامی در این آشوب‌ها و ترورهاست که از دهه ۶۰ تاکنون جمهوری اسلامی همواره در مسیر خود استوار ایستاده و حذف فیزیکی شخصیت‌های انقلابی توسط منافقان و ایادی استکبار مانع نشده است تا ایران به سمت اهداف خود گام برندارد.

گزارش از سمانه حسن‌خانی

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار