قالیباف:

مجلس حق تصمیم‌گیری درباره هر موضوعی را دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در رأس امور است و حق دارد در هر موضوعی دخالت و تصمیم‌گیری کند.
کد خبر: ۴۲۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ - 01December 2020

مجلس حق تصمیم‌گیری درباره هر موضوعی را داردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، غلامرضا نوری قزلچه نماینده مردم شهرستان بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) خانه ملت، طی اخطار قانون اساسی و در جریان بررسی طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، اظهار داشت: قطعا همه نمایندگان واقف هستند که امروز و در قالب این طرح دوفوریتی یک تصمیم مهم امنیتی می‌گیریم.

وی بیان کرد: این در حالی است که در هیچ جای این طرح، محلی برای شورای عالی امنیت ملی گذاشته نشده است و همچنین این طرح بار مالی دارد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این نماینده، گفت: اخطار شما را وارد نمی‌دانم، چرا که ما در مجلس شورای اسلامی اختیار داریم که درباره هر موضوعی تصمیم‌گیری کنیم.

وی بیان کرد: مجلس در رأس امور است و حق و وظیفه مجلس آن است که در هر موضوعی دخالت کند و تصمیم بگیرد اما در اینجا مهم آن است که حتما قانون اساسی و شرع رعایت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وظیفه بررسی طرح مذکور را داشت تا مغایرتی با قانون اساسی نداشته باشد و حتما دوستان این موضوع را رعایت می‌کنند.

قالیباف گفت: اما اینکه شما می‌گویید بررسی این موضوع در حیطه اختیارات شورای عالی امنیت ملی است و مجلس نباید ورود کند، به هیچ وجه درست نیست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار