سفر مشکوک سفیر آمریکا به استان «المهره» یمن

سفیر آمریکا در یمن در سفری ناگهانی و مشکوک به استان «المهره» در شرق این کشور که هم اکنون تحت اشغال ائتلاف سعودی است، رفت.
کد خبر: ۴۲۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ - 01December 2020

سفر مشکوک سفیر آمریکا به استان «المهره» یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه «۲۶ سپتامبر»، «کریستوفر هنزل» سفیر ایالات متحده آمریکا در یمن به‌صورت کاملاً ناگهانی و مشکوک به استان «المهره» واقع در شرق این کشور سفر کرده است.

براساس این گزارش، سفر هنزل به المهره در حالی است که این استان هم‌اکنون تحت اشغال ائتلاف متجاوز سعودی است؛ پایگاه یمنی ۲۶ سپتامبر یادآور شده است که سفر هنزل به استان المهره طی دو روز گذشته و در سکوت رسانه‌ای انجام شده است.

به گفته این پایگاه، سفیر آمریکا در یمن در جریان سفر ناگهانی خود به استان المهره با «محمدعلی یاسر» استاندار تعیین شده از سوی ائتلاف متجاوز سعودی در المهره دیدار و گفت‌وگو کرده است؛ با این حال، دو طرف هیچیک از محور‌های گفت‌وگوی خود را رسانه‌ای نکردند.

سفر ناگهانی مقام آمریکایی به استان المهره در حالی است که تاکنون تلاش‌های زیادی از سوی امارات و عربستان برای تجزیه مناطق تحت سیطره آن‌ها در یمن انجام شده است؛ به نظر می‌رسد که سفر هنزل به المهره نیز بی ارتباط با تلاش‌ها برای تجزیه استان المهره نباشد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها