معاون اجتماعی سپاه امام صادق (ع) بوشهر:

نقش روحانیت در کاهش چالش‌های فرهنگی تاثیر گذار است

سرهنگ حسین قاسمی گفت: نقش روحانیت در مقابله با آسیب های اجتماعی و کاهش چالش‌های فرهنگی در جامعه قابل توجه و در کاهش آسیب های خانواده بسیار تأثیرگذار است.
کد خبر: ۴۲۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲ - 01December 2020

نقش روحانیت در کاهش چالش‌های فرهنگی تاثیر گذار استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، سرهنگ «حسین قاسمی» معاون اجتماعی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در دیدار با امام جمعه بندر کنگان ضمن تشریح برنامه‌های سالانه معاونت اجتماعی اظهار داشت: نقش روحانیت در مقابله با آسیب های اجتماعی و کاهش چالش‌های فرهنگی در جامعه قابل توجه و در کاهش آسیب های خانواده بسیار تأثیرگذار است.

وی گفت: معاونت اجتماعی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر برای مقابله جدی با آسیب‌های اجتماعی به دقت در حال برنامه‌ریزی است ،متاسفانه امروز دنیای مجاز آسیب های زیادی به جامعه و خانواده ها وارد کرده است و این روزها فضای مجازی ساعت ها و روزهای افراد را پر کرده است.

معاونت اجتماعی سپاه استان افزود: این معاونت در محور‌های امر به معروف و نهی از منکر، پیشگیری از اعتیاد و طلاق، در رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی اقداماتی را انجام داده است و همچنین بر مدار کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی حرکت می‌کند.

وی با اشاره به بهره‌گیری مرکز مشاوره تحکیم خانواده و سبک زندگی ازافراد متخصص در زمینه مشاوره اظهارداشت: یکی از مأموریت معاونت اجتماعی پیشگیری از طلاق است و مرکز مشاوره تحکیم خانواده و سبک زندگی راه اندازی تا با کمک و بهره‌گیری از افراد متخصص در زمینه مشاوره و خانواده فعالیت کند.

قاسمی گفت: طلاق در جامعه در سال‌های اخیر به ویژه در میان قشر جوان رشد چشمگیری داشته زیرا زوجین تناسبی از نظر سن، تحصیلات و فرهنگ و سایر موارد مشابه وجود ندارند و یکی دیگر از عواملی که می‌توان به آن اشاره کرد، این است که کنترل نظارت اجتماعی بر روی زندگی زوجین کمتر شده است.

 معاون اجتماعی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر  با بیان اینکه همچنین در حوزه امر به معروف و نهی از منکر افرادی که قصد اظهار به بدحجابی و بدپوششی دارند در جای خود با آن‌ها به صورت سنجیده برخورد می‌شود افزود: در خصوص اعتیاد،درمان، مقابله و صیانت مراحل مبارزه با مواد مخدر است ودر حوزه پیشگیری، اجتماعی شدن مهمترین مرحله است،چون بیش از ۲۰درصد کسانی که پاک می‌شوند دوباره به سمت اعتیاد برمی گردند لذا پیشگیری باید جدی گرفته شود.

معاونت اجتماعی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بااشاره به اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزش خانواده زمینه تحکیم بنیان خانواده را فراهم می‌کندافزود: گسترش پیوندهای اجتماعی، بهبود سبک فرزندپروری، گسترش فرصت‌های رشد و شکوفایی ، هدایت و اعتلای سبک زندگی، هدایت و اعتلای الگوهای نقشی اعضای خانواده و توانمندسازی برای پیشگیری از ‌آسیب‌های اجتماعی لازم وضروری است.

سرهنگ قاسمی، شناسایی آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های یاد شده و تلاش در راستای کنترل، کاهش و پیشگیری از اثرات مخرب آن‌ها در جامعه را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: برگزاری دوره پیشگیری از اعتیاد وبحث نظام مراقبت‌های آسیب‌های اجتماعی از جمله موضوعاتی است که معاونت اجتماعی سپاه استان بوشهر در حال برنامه‌ریزی برای عملیاتی ساختن آن است.

وی تاکیدکرد: هم افزایی دستگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات جامعه باید همواره مورد توجه باشد و نباید به گونه‌ای باشد که دستگاه‌ها فقط مطالبات خود را مورد توجه قرار دهند و مقام معظم رهبری فرمودندکه همه باید دست در دست یکدیگر آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی را برطرف کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار