فرمانده پایگاه مقاومت بسیج خواهران کوثر:

پایگاه مقاومت بسیج خواهران کوثر بندرعباس «پایگاه برتر» شناخته شد

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج خواهران کوثر بندرعباس گفت: پایگاه مقاومت بسیج خواهران کوثر در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، بصیرتی و اعتقادی برتر شناخته شد.
کد خبر: ۴۲۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ - 02December 2020

«فاطمه شهابی» فرمانده پایگاه مقاومت بسیج کوثر در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در هرمزگان، گفت: پایگاه کوثر به عنوان پایگاه برتر شناخته شد که یکی از دلایلی که پایگاه کوثر به عنوان پایگاه برتر شناخته شده، فعالیت هایی است که در زمینه فرهنگی و بصیرتی و اعتقادی انجام داده ایم.

وی افزود: پایگاه کوثر با داشتن مربیان مخلص توانسته است ۱۰ حلقه تربیتی و معرفتی صالحین در رده های مختلف سنی از سال ۸۸ تا کنون راه اندازی کند.

شهابی ادامه داد: اعضای شورای این پایگاه همیشه پای کار و داشتن هیئت اندیشه ورز دغدغه مند برای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی افراد جامعه و هماهنگی با فرمانده پایگاه، دلیل موفقیت در امور پیش رو این پایگاه بوده است.

فرمانده پایگاه بسیج کوثر بندرعباس تصریح کرد: برگزاری جلسات فرهنگی، آموزشی برای ارتقاء فرهنگ و سبک زندگی باعث شده اهالی محله اسلام آباد برای اجرا و برگزاری برنامه های اعلام‌شده همکاری مستمری را داشته باشند، بین اهالی این محله همدلی و اتحاد خوبی وجود دارد که سبب پیشبرد اهداف شده است.

وی اظهار داشت: هدف ما در این پایگاه، تربیت نیروی طراز جامعه اسلامی ،تربیت نیروهای دغدغه مند جهت رفع مشکلات موجود درجامعه ،پیشبرد اهداف عالی دین اسلام،ایجاد امنیت در جامعه و رسيدن به آرامش است.           

شهابی اضافه کرد: یکی از فعالیت‌های پایگاه مقاومت بسیج خواهران کوثر،راه‌اندازی مهد و پیش‌دبستانی قرآنی غنچه‌های ولایت مسجد سلمان فارسی است که دستاوردهای آن به کارگیری نیروهای توانمند مستعد در مهد قرآنی، ایجاد اشتغال، ایجاد فضای امن آموزشی و امنیت خاطر خانواده ‌ها بوده است.

وی یکی از فعالیتها را برقراری ارتباط بین مدرسه و مسجد دانست و ادامه داد: با هدف حضور در کلاس‌های درسی دانش آموزان و جذب نیروهای نوجوان به مسجد، ارتباط بین مدارس محله را افزایش دادیم.

فرمانده پایگاه خواهران کوثر تصریح کرد: برگزاری اردوهای آموزشی،تفریحی درون‌شهری،برون‌شهری،برگزاری کلاس‌های آموزشی فرهنگی ،هنری ،ایجاد اشتغال برای بانوان، ایجاد شبکه مجازی جهت فروش محصولات تولیدی، راه‌اندازی گروه سرود و تئاتر از دیگر فعالیت های مهم این پایگاه است.

وی گفت: برگزاری طرح مانا با موضوع مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران در سه محور آموزش‌های مهارتی، اجتماعی، غنی‌سازی اوقات فراغت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی،اعطای وام قرض‌الحسنه به بسیجیان و توزیع 800 بسته‌معیشتی، دوخت‌ودوز چادر رایگان و تهیه پارچه برای خانواده‌های کم بضاعت، تهیه جهیزیه و کولر برای خانواده‌های نیازمند، تعمیر وسایل برقی و الکترونیکی به صورت رایگان  از جمله برنامه‌های محرومیت‌زدایی پایگاه کوثر است.

 شهابی اظهار داشت: در زمان شیوع بیماری کرونا این پایگاه اقدام به دوخت و توزیع ماسک بین افراد محل کرده و همکاری مستمر با بسیج سازندگی داشته است.

 فرمانده پایگاه مقاومت بسیج خواهران کوثر در پایان عمده برنامه‌های فرهنگی ورزشی و تربیتی پایگاه کوثر که با هدف بالا بردن سطح بصیرت افراد در محل و پاسخ دادن به شبهات در فضای مجازی بود، را خاطر نشان کرد: آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و انعکاس دستاوردهای انقلاب،تولید محتوای مناسب و نرم‌افزارهای ملی مذهبی،ترویج فرهنگ و آداب و رسوم ساکنین محله از طریق تولید برنامه های مجازی و  تولید اینفوگرافی، ارائه آموزش‌های مبتنی بر مهارت در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزش مجازی آشپزی و خیاطی که دستاوردهای آن شامل افزایش میزان شور و نشاط اجتماعی بین ساکنین محل ،پیوند بین نهادهای محلی با مسجد محل، جذب نونهالان و جوانان به مسجد و پایگاه و حضور حداکثری نوجوانان در نماز جماعت را به همراه داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار