رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

عقل و منطق اقتضا می‌کند سطح تعهدات‌مان را در برجام کاهش دهیم

حجت‌الاسلام ذوالنور با اشاره به تصویب طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» گفت: توافق کردیم و همه تعهدات را انجام دادیم اما طرف مقابل ما تعهدات خود را انجام نداد بنابراین عقل و منطق اقتضا می‌کند که ما هم سطح تعهدات خود را کاهش دهیم.
کد خبر: ۴۲۹۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ - 02December 2020

عقل و منطق اقتضا می‌کند سطح تعهدات‌مان را در برجام کاهش دهیمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگویی، با اشاره به تصویب طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» در مجلس اظهار داشت: شاید تصویب طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» امری بی سابقه در مجلس باشد چرا که این طرح با رأی بسیار بالایی در مجلس به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه این طرح پیام روشنی دارد، افزود: منطق ما با دنیا کاملاً روشن است؛ ما توافق کردیم و همه تعهدات را انجام دادیم، اما طرف مقابل ما تعهدات خود را انجام نداد بنابراین عقل و منطق اقتضا می‌کند که ما هم سطح تعهدات خود را کاهش دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» دو سطح دارد؛ یکی از سطوح این طرح مربوط به برداشتن محدودیت‌های هسته‌ای است. سطح دوم این طرح به موضوع نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای ما بازمی‌گردد لذا ما در چارچوب «ان پی تی» با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری داشتیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما بر اساس برجام پروتکل الحاقی را پذیرفتیم، بیان داشت: پیرو این مقوله بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور مستمر در مراکز هسته‌ای ما حضور داشتند؛ بنابراین به دلیل اینکه آن‌ها به وظایف خود عمل نکردند ما هم تصمیم گرفتیم تا دسترسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را کاهش دادیم.

ذوالنور ادامه داد: در این طرح برای دولت درباره توقف پروژه پروتکل‌الحاقی زمان تعیین کردیم که موظف به اجرای آن است. همچنین در این طرح به مقوله جرم انگاری توجه شده است یعنی اگر کسی از این طرح استنکاف کند مجازات سنگین خواهد شد.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها