معاون هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان هرمزگان:

ثمره همکاری نیروی دریایی سپاه با ارگان‌های دفاعی/ سیاست کلی نظام بر تنش‌زدایی است

حجت الاسلام والمسلمین «حمید بهارلو» گفت: نیروی دریایی ارتش با استفاده از برتری‌هایی که در دریا دارد، با همکاری نیروی دریایی سپاه و تمامی ارگان‌های دفاعی کشور، سازمان‌دهی دفاعی منسجمی را تشکیل داده است.
کد خبر: ۴۲۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹ - 02December 2020

 حجت الاسلام والمسلمین «حمید بهارلو» معاون هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان هرمزگان و مدیریت عقیدتی سیاسی منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در هرمزگان، اظهار داشت: هفتم آذر سالروز حماسه آفرینی پرسنل ناوچه موشک انداز «پیکان» است که روز تبلور ایثار و جان فشانی های پرسنل قهرمان و جان بر کف نیروی دریایی در برقراری ثبات و امنیت در آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان است.

وی افزود: روز نیروی دریایی، روزی است که دلاورمردان شجاع نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با کمترین امکانات و با ایثار جان، بزرگ‌ترین ضربه را بر پیکر نیروی دریایی ارتش بعث عراق وارد کردند و شجاعانه از حقانیت و یکپارچگی سرزمین ایران اسلامی دفاع کردند.

حجت الاسلام بهارلو گفت: آنها با اهدای خون خود در آب‌های خروشان خلیج فارس، به ندای حق لبیک گفتند و با افتخار شربت شهادت نوشیدند.

معاون هماهنگ‌ کننده عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هرمزگان، بیان کرد: به‌مناسبت رشادت‌ها و دلاورمردی‌های نیروی دریایی ارتش و دفاع از جزایر، بنادر، سواحل و دریاهای کشور در دوران جنگ تحمیلی، هفتم آذر، روز نیروی دریایی ارتش نام گرفت تا همه ساله حماسه باشکوه دریادلان و یاد شهیدان والامقامشان گرامی داشته شود.

وی در خصوص برنامه‌ها و سیاست های کلی نیروی دریایی راهبردی ارتش در تأمین امنیت آب‌ها و سواحل مرزی کشورمان، تصریح کرد: به طور کلی، سیاست نیروی دریایی در تأمین امنیت آب‌ها و سواحل مرزی کشور، سیاست دفاعی است.

حجت الاسلام بهارلو ادامه داد: هم اکنون، نیروی دریایی با استفاده از برتری‌هایی که در دریا دارد، با همکاری نیروی دریایی سپاه و تمامی ارگان‌های دفاعی کشور، سازمان‌دهی دفاعی منسجمی را تشکیل داده است.

مدیر عقیدتی سیاسی منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش هرمزگان افزود: سیاست‌های جمهوری اسلامی از ابتدا سیاست دوری از تشنج و تنش‌زدایی بوده است. از این رو، در دو جنگی که در سال‌های اخیر در خلیج فارس اتفاق افتاده، بر همگان مشخص شد که نیروی دریایی ایران، قصد هیچ‌گونه تجاوز یا توسعه طلبی را ندارد و بر عکس، تمام تلاش‌هایش بر این بوده است که در راه رفع تنش در منطقه یاری رساند.

وی ابراز کرد: نیروی دریایی در حال حاضر با حضور مقتدرانه خود و با تکیه بر عنصر نوآوری و بهره گیری از تجهیزات، توانایی ها و صنایع بومی، توانسته است با تکیه بر نیروهای توانمند و متخصص خود، اقدامات مهمی را در زمینه ایجاد امنیت در مرزها و سواحل دریایی کشور به انجام رساند که نتیجه آن، برقراری آرامش در مرزها و سواحل کشورمان است.

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی  ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان هرمزگان در ادامه اضافه کرد: هم اکنون نیروی دریایی، امنیت کشتی رانی در دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را برقرار کرده و از همه تهدیدها و فرصت ها آگاه است.

حجت الاسلام بهارلو ادامه داد: در حال حاضر، نیروی دریایی به همت و تلاش متخصصان جوان توانسته است بسیاری از تجهیزات نظامی را بومی کند و به خودکفایی برسد. برای نمونه، ساخت انواع سامانه های الکترونیکی،ناوها،ناوشکن های نیروی دریایی ، انواع سامانه ها برای زیردریایی و زیرسطحی برخی از این دستاوردهاست.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره با انجام تمرینات و مانورهای دریایی در خلیج فارس و دریای عمان، آمادگی خود را برای هر گونه حمله و تجاوز خارجی حفظ کرده است و هر گونه تهدید را با واکنش جدی پاسخ می دهد.

مدیر عقیدتی سیاسی منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش هرمزگان با اشاره به برنامه های صورت گرفته و در دست اقدام به مناسبت گرامیداشت ۷ آذر با توجه به شیوع ویروس کرونا، گفت: شیوع ویروس منحوس کرونا محدودیت هایی در همه برنامه ها و مراسمات ایجاد کرده اما ما فعالیت های گسترده ای را در شبکه های اجتماعی پیش بینی کردیم، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و پیشکسوتان عرصه دفاع، دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان، رزمایش داخلی در دریا، مسابقات کتابخوانی و مسابقات فرهنگی، قرآنی مجازی برای فرزندان و خانواده های نیروی دریایی و توزیع کمک های مومنانه بین نیازمندان استان از برنامه های ما در روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام بهارلو همچنین به ارائه گزارشی از حضور نیروی دریایی ارتش ایران در آب‌های بین‌المللی پرداخت و افزود: نیروی دریایی ارتش ایران در سال‌های اخیر تا به امروز ۷۰ ناوگروه به دریاهای آزاد از جمله باب‌المندب، کانال سوئز، دریای مدیترانه و سواحل پاکستان، هند، سریلانکا، اندونزی، بندری در چین و نیز مقاصدی در جنوب آفریقا اعزام کرده است که هم اکنون ناوگروه ۷۰ نداجا در آب های خلیج عدن در حال سیادت و نگهبانی از خطوط مواصلاتی کشتیرانی کشور عزیز اسلامیمان ایران است.

وی با اشاره به سرکار آمدن دولت جدید در آمریکا، خاطر نشان کرد: دل بستن به دولت جدید آمریکا خلاف عقلانیت است چون بدعهدی آنها بارها ثابت شده و نسل های سوم و چهارم انقلاب نیز بدعهدی های آمریکا را تجربه کرده اند.

 هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان هرمزگان،چهار دهه تحریم ظالمانه را بیهوده در پیشرفت های دفاعی کشور دانست و گفت: نیروی دریایی ارتش با وجود تحریم‌ها توانسته به حدی از توانمندی در ساخت و ساز و آموزش برسد که شناور‌های سطحی و زیرسطحی خود را در اقیانوس‌ها عملیاتی نگه دارد و با موجود ۴۰سال تحریم تسلیحاتی سخت، چه در حوزه تجهیزات و تسلیحات و چه در حوزه آموزش نفرات، پیشرفت های بسیار چشم گیری داشته است.

حجت الاسلام بهارلو در پایان ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع دشمنان، شهادت دانشمند فرزانه محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، تصریح کرد: دشمنان نمی دانند با شهادت فرزندان این ملت، درخت انقلاب و بیداری ملت های مظلوم جهان آبیاری خواهد شد و روی هر شاخه آن جوانان شهادت طلب و انقلابی بیشمار به ثمر خواهد نشست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها