حاجی بابایی: اولویت مجلس توسعه روز افزون عدالت اجتماعی است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت : اولویت مجلس توسعه روز افزون عدالت اجتماعی و ایجاد فرصت های برابر در دسترسی به امکانات و منابع به‌ویژه برای گروه‌های با نیازهای ویژه است.
کد خبر: ۴۲۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ - 02December 2020

حاجی بابایی: اولویت مجلس توسعه روز افزون عدالت اجتماعی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی، بر لزوم‌ توسعه روز افزون عدالت اجتماعی، ایجاد فرصت های برابر در دسترسی به امکانات و منابع، اشتغال پایدار، مشارکت اجتماعی، عدالت فراگیر برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه گروه‌های با نیازهای ویژه است، تاکید کرد.

وی در این پیام توسعه عدالت اجتماعی را در ابعاد کمی و کیفی یکی از مهم ترین آرمان‌های مجلس شورای اسلامی برای اقشار مختلف مردم برشمرد و افزود: تدوین و تصویب قانون حمایت از معلولین در مجلس و لزوم نظارت بر اجرای دقیق و صحیح آن بیان‌گر اهمیت اولویت مجلس در ایجاد عدالت فراگیر در توزیع منابع وامکانات در کشور است.

حاجی بابایی با تاکید بر آسیب پذیری بیشتر افراد دارای نیازهای ویژه بعداز همه گیری بیماری کرونا، لزوم توجه ویژه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای دولتی وغیردولتی در تدوین برنامه های توسعه ای خود به معلولین را خواستار شده است.

متن پیام حمیدرضا حاجی بابایی به مناسبت روز جهانی معلولین:

«بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از آرمانهای مجلس شورای اسلامی توسعه کمی و کیفی عدالت اجتماعی به عنوان مهم ترین شاخص توسعه یافتگی جامعه است.

مجلس شورای اسلامی به عنوان نهادی برخاسته از اراده مردمی توزیع برابر فرصتها و امکانات زندگی اجتماعی، در حوزه های مختلف حقوق انسانی و شهروندی، برای همه اقشار جامعه را، اساس و محور برنامه های نظارتی و قانونگذاری می داند.

معلولین و افراد دارای نیاز ویژه به عنوان بزرگترین اقلیت جامعه در تدوین لوایح و قوانین، همواره مورد توجه قرار گرفته اند، تصویب و ابلاغ قانون حمایت از معلولین در مجلس دهم از مصدایق بارز این نگرش می باشد.

۱۳ آذر (سوم دسامبر)، با هدف جلب توجه جهانیان به حقوق افراد دارای معلولیت، روز جهانی معلولین نامگذاری شده است، امسال روز جهانی معلولین با دو رویکرد همه معلولیت ها و عواقب ناشی از آنها قابل مشاهده نیست و ساختن جهانی بهتر بعداز همه گیری بیماری کوید ۱۹ برای افراد دارای معلولیت(فراگیر،دسترس پذیر، پایدار) گویای این واقعیت است که در تحولات جهان کنونی، معلولین در معرض بیشترین آسیب های ناشی از این تغییرات و تحولات اجتماعی هستند و باید تمام منابع وامکانات برای پیشگیری از آثار نامطلوب حاصل از این آسیب ها بسیج شوند.

با تبریک روزجهانی معلولین به افراد دارای نیاز ویژه وخانواده های آنها، تقدیر و تشکر از معلمان و دست اندرکاران آموزش وپرورش دانش آموزان معلول، دستگاههای اجرایی و نهادهای دولتی و غیر دولتی حامی معلولین که برای توانمندسازی، ایجاد اشتغال، بهبود معیشت، مشارکت اجتماعی واحقاق حقوق انسانی معلولین تلاش می کنند وبا علم براین که تحقق عدالت اجتماعی، بویژه در حوزه های آموزشی، اقتصادی، معیشتی و اشتغال برای این قشر از جامعه نیاز به توجه ویژه مجلس و دولت دارد، اجرای دقیق قانون حمایت از معلولین را از دستگاههای اجرایی در جایگاه نمایندگان مردم مطالبه می کنیم و بر نقش نظارتی و قانونگذاری مجلس برای ایجاد فرصتهای برابر و تخصیص منابع مناسب تاکید داریم.

به ملت بزرگ ایران این اطمینان را می دهیم که با استعانت از خداوند سبحان و بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، توسعه روزافزون عدالت اجتماعی و دسترسی همه احاد جامعه به منابع و فرصتهای برابر و پاسخگویی به مطالبات مردمی، با مدیریت جهادی، در تدوین برنامه های توسعه ای بویژه برنامه توسعه هفتم و قوانین بودجه سالانه بویژه بودجه ۱۴۰۰، محور همه فعالیت های مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

حمیدرضا حاجی بابایی

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها