رضایی:

نیازمند هم‌افزایی همه دستگاه‌ها برای حل معضل آب‌گرفتگی اهواز هستیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای مدیریت آب‌های سطحی در کلانشهر اهواز و ۱۵ شهر گرفتار آبگرفتگی، نیازمند هم افزایی همه دستگاه‌های عمومی و دولتی هستیم.
کد خبر: ۴۲۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶ - 03December 2020

نیازمند هم افزایی همه دستگاه‌ها برای حل معضل آبگرفتگی اهواز هستیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، جلسه اضطراری محسن رضایی، علی شمخانی، محمد مخبر و محمد فروزنده امروز با موضوع «بررسی و ایجاد هماهنگی بیشتر در رفع مشکلات خوزستان و آب‌گرفتگی برخی استان‌های جنوب و غرب کشور» در دفتر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

در این جلسه درباره مشکلات اصلی استان خوزستان از جمله دو مساله «آب و فاضلاب» و «اشتغال» بررسی‌های لازم به عمل آمد و تصمیماتی برای کمک به دستگاه‌های اجرایی استان گرفته شد.

همچنین مقرر شد جلساتی با دولت و مجلس برگزار شود و پیرو پیگیری‌های قبلی، سرعت عمل بیشتری در حل مسائل زیرساختی استان صورت گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین عصر روز چهارشنبه و صبح پنجشنبه در تماس‌های تلفنی جداگانه با غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، آیت الله موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیت الله موسوی جزایری زعیم حوزه‌های علمیه استان و موسی شاعری شهردار کلانشهر اهواز، ضمن دریافت گزارش وضعیت آبگرفتگی برخی از شهرهای استان خوزستان، خواستار هم افزایی امکانات موجود برای رفع این معضل و خدمت رسانی سریع و مناسب به مردم شد.

محسن رضایی پس از این جلسه، گفت: برای مدیریت آب‌های سطحی در کلانشهر اهواز و ۱۵شهر گرفتار آبگرفتگی که به یک مشکل پرتکرار تبدیل شده، نیازمند هم افزایی همه دستگاه‌های عمومی و دولتی و حل معضل در سطح ملی هستیم.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های خوزستان در مدیریت آب‌های سطحی پاسخگوی مشکلات نیست و امروز انباشت مشکلات نمود پیدا کرده و مردم را به دردسر انداخته است، اظهار داشت: شایسته است دستگاه‌های عمومی و دولتی و همه نخبگان خوزستان اعم از مسئول و غیرمسئول، به جای متهم کردن یکدیگر و فرار از مسئولیت، همه با هم متحد شویم و این معضل را در سطح ملی حل کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شیب طبیعی زمین در بخش عمده اراضی شهری اهواز و برخی شهرهای دیگر خوزستان که رودخانه از آنها عبور می‌کند، به طرف رودخانه بوده و برخی کارشناسان معتقدند رودخانه نقش زهکش را به خوبی ایفا می کرده ولی با ساخت و سازهای تجاری و مسکونی و احداث جاده در کنار رودخانه، عملاً زهکش های زیرزمینی از کار افتاده‌اند و زیرساخت‌های شهری مثل ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب و آب‌های سطحی و نیز مدیریت پسماند و مشارکت اجتماعی در مدیریت آب‌های سطحی و پسماند، متناسب با این توسعه شهری تقویت نشده‌اند که موجب آبگرفتگی معابر شهری می‌شود؛ مخصوصاً در مواقعی که بارندگی شدید یا بیشتر از حد معمول باشد.

وی افزود: حل این معضل نیازمند هم افزایی همه دستگاه‌ها و نخبگان خوزستانی به منظور افزایش سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها، ارتقای مدیریت اجرایی و افزایش مشارکت واقعی مردم است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار