دیدار وزرای خارجه اردن و رژیم صهیونیستی؛

«امان»: حامی راهکار دو دولتی در فلسطین هستیم

وزرای خارجه اردن و رژیم صهیونیستی به صورت مخفیانه با هم دیدار و مسائلی مانند راهکار دو دولتی را بررسی کردند.
کد خبر: ۴۲۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹ - 04December 2020

دیدار وزرای خارجه اردن و رژیم صهیونیستی/ «امان»: حامی راهکار دو دولتی هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن روز گذشته با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار کرد. این دیدار ظاهرا به صورت مخفیانه صورت گرفته است.

خبرگزاری «پترا» اردن به نقل از الصفدی گزارش داد، رژیم صهیونیستی باید تمامی اقداماتی را که فرصت‌های تحقق صلح عادلانه بر اساس راهکار دو دولتی را از بین می‌برد، متوقف کند.

وی با بیان اینکه این راهکار باید به تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس اشغالی منتهی شود، خاطر نشان کرد، پس از این مسئله، فلسطین «بر اساس حقوق بین‌الملل و طرح صلح عربی با امنیت و صلح در کنار اسرائیل زندگی خواهد کرد».

این وزیر اردنی تصریح کرد، تمامی اقدامات تنش‌زای صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی باید متوقف و به وضعیت قانونی و تاریخی موجود احترام گذاشته شود و رژیم صهیونیستی هم به عنوان یک اشغالگر، باید تعهدات خود را اجرایی کند.

الصفدی ادامه داد، اردن همچنان تلاش خواهد کرد که از هویت عربی-اسلامی و مسیحی قدس و مقدسات فلسطین حمایت کند.

وی خطاب به اشکنازی گفت: «هیچ راهکاری به جز راهکار دو دولتی به عنوان راهی برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر وجود ندارد؛ [صلحی]که یک ضرورت منطقه‌ای و بین‌المللی است».

وزیر خارجه اردن خاطر نشان کرد، باید برای ایجاد افق واقعی تحقق صلح عادلانه، بر اساس حقوق بین‌الملل به میز مذاکره بازگشت.

به گزارش پترا، وزیران صهیونیستی و اردنی همچنین تحولات مربوط به از سرگیری مذاکرات و مسائل مربوط به دو طرف شامل آب و لغو ممنوعیت صادرات اردن به کرانه باختری را بررسی کردند.

باراک راوید، خبرنگار صهیونیست مدعی شد، این اولین دیدار بین وزیران خارجه اردن و رژیم صهیونیستی است که طی سال‌های گذشته به رسانه‌ها درز پیدا می‌کند. امان و تل آویو سال‌هاست که با یکدیگر روابط دارند و اردن این رژیم را به رسمیت شناخته است.

روابط اردن به عنوان متولی اماکن مقدس اسلامی در قدس و رژیم صهیونیستی مدت طولانی است که به دلیل بن بست در مذاکرات سازش بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها و طرح‌های ضد فلسطین دولت ترامپ از جمله طرح اشغالی الحاق ۳۰ درصد از کرانه باختری به فلسطین اشغالی، شاهد رکود است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها