مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل خبر داد؛

انتشار کتاب «نوک کانال ماهی» در اردبیل

مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل گفت: مجموعه دو جلدی «نوک کانال ماهی» نگاهی به نقش رزمندگان استان اردبیل در عملیات‌های کربلای 4 و 5 به همت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ - 05December 2020

نگاهی به نقش رزمندگان اردبیل در عملیات های کربلای 4و5 منتشر می شود

«علی واحد» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اردبیل اظهار داشت: مجموعه دو جلدی «نوک کانال ماهی» نگاهی به نقش رزمندگان استان اردبیل در عملیات های کربلای 4 و 5 به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان منتشر می‌شود.

واحد افزود: در راستای تدوین شناسنامه استانی برای عملیات های دفاع مقدس و ثبت و ضبط نقش رزمندگان استان اردبیل در عملیات‌ها، به تدوین نقش رزمندگان استان اردبیل در عملیات های کربلای 4و5 اقدام کرده‌ایم.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اردبیل گفت: کتاب «نوک کانال ماهی» با تحقیق و مصاحبه و تدوین «سید سعید اطهر نیاری» از نویسندگان و پژوهشگران با سابقه دفاع مقدس استان به نقش شهدا و رزمندگان استان در این دو عملیات می‌پردازد که هم اکنون این کتاب دو جلدی برای بررسی و رفع نواقص و اظهار نظر در اختیار فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان که در این عملیات ها حضور داشته اند قرار گرفته است.

دبیر کمیته تألیف و نشر کتب دفاع مقدس استان اردبیل افزود: جلد یک این مجموعه که توسط انتشارات «خط هشت» منتشر می شود به مقدمه ای کلی به عملیات‌های کربلای 4 و 5 و زندگینامه مختصر 270 شهید استان اردبیل در این دو عملیات اختصاص دارد و جلد دوم این مجموعه نیز به بررسی مأموریت لشکر 31 عاشورا و گردان های شرکت کننده در این عملیات ها از استان اردبیل و مصاحبه با فرماندهان و رزمندگان اردبیلی عملیات‌های کربلای 4 و 5 به همراه عکس و اسناد اختصاص یافته است.

واحد تأکید کرد: در تلاش هستیم در کمترین زمان ممکن به رفع ایرادات و افزودن موارد لازم طبق نظر پیشکسوتان دفاع مقدس استان اقدام کرده و کتاب فوق را منتشر و در اختیار علاقه مندان و محققان قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار