بیانیه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت ۱۶ آذر؛

شانزدهم آذر نماد استکبارستیزی و عدالت‌خواهی دانشجویان مبارز و مسلمان ایران اسلامی است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۳۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ - 06December 2020

شانزدهم آذر نماد استکبارستیزی و عدالت‌خواهی دانشجویان مبارز و مسلمان ایران اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

۱۶ آذر ۱۳۳۲ یادآور شهادت مظلومانه سه تن از دانشجویان مبارز و مسلمان ایرانی به نام‌های «مهدی شریعت‌رضوی»، «احمد قندچی» و «مصطفی بزرگ‌نیا» در جریان مبارزه با استبداد در دانشگاه تهران است.

روزی که به عنوان مبدأ جنبش دانشجویی ایران و نماد استکبارستیزی، مبارزه با استبداد و عدالت‌خواهی دانشجویان و رستاخیز اندیشه‌ها در تاریخ ایران از آن یاد می‌شود.

شانزدهم آذر روز انسان‌های فرهیخته‌ای است که با اندیشه‌های ناب پرده‌های جهل و نابخردی را کنار زدند و حقیقت محض استکبارستیزی را به ظهور و بروز رساندند.

این روز بزرگ روز حقیقتی است روشن که به همت دانشجویان آگاه، بیدار، متعهد، انقلابی و دارای بینش سیاسی در جهت مبارزه با استکبار رقم خورد و از آن تاریخ تاکنون دانشجویان در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و... نقش بسزایی در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران ایفا کردند.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی ۱۶ آذر ۱۳۳۲، یاد و خاطره دانشجویان شهیدی که در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن در دفاع از آرمان‌ها و اهداف نظام به شهادت رسیدند گرامی می‌دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار