فرمانده سپاه روح‌الله خبر داد؛

بکارگیری هزار بسیجی در استان مرکزی برای اجرای «طرح شهید سلیمانی»

سردار کریمی گفت: در دو هفته گذشته بیش از هزار بسیجی در سطح استان مرکزی با هدایت دانشگاه علوم پزشکی‌ آموزش تخصصی دیده‌اند و در قالب قرارگاه سلامت وارد میدان شده‌اند.
کد خبر: ۴۳۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵ - 07December 2020

بک هزار بسیجی برای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی آموزش دیدند

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ظهر امروز در نشست تخصصی قرارگاه جهادی سلامت محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به «طرح شهید سلیمانی» اظهار داشت: یکی از مطالباتی که مقام معظم رهبری برای مبارزه جدی با کرونا دارند، بحث تقویت و ایجاد شبکه بهداشتی و درمانی به شکل محله‌محور است و با توجه به فرمانی که ایشان برای بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی دادند، طرح مشترک شهید سلیمانی میان سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت تهیه و عملیاتی شد.

وی افزود: قرارگاه جهادی سلامت محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی برای اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی از ۲۸ آبان در ۱۲ شهرستان استان مرکزی تشکیل شده و الحمدلله تا به امروز تمامی مجموعه‌ها از جمله بسیج، پایگاه‌های سلامت و گروه‌های مردمی سازماندهی شده‌اند تا به شکل قرارگاه محوری کار را پیش ببرند.

فرمانده سپاه روح الله اضافه کرد: منظور از قرارگاه محوری به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های موجودی است که در یک محله می‌توان برای ریشه‌کن کردن ویروس و کاهش آسیب‌های همه‌جانبه و کمک به کادر درمان استفاده کرد که مساجد به‌عنوان سنگرهای محله و ائمه جماعت به عنوان فرماندهان محلات در این طرح نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی به دنبال این است با آموزش و بسیج عمومی مردم هر خانه را به یک پایگاه سلامت تبدیل کند، گفت: جلب مشارکت مردم از طریق انتخاب یک سفیر سلامت برای هر خانوار و یک رابط سلامت در محله را دنبال می‌کند و در پی این است که به جای تمرکز بر بیمارستان ارائه خدمات در خانه و محله باشد.

کریمی افزود: تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند، آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرآیند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از جمله راهبرد‌های مهم طرح شهید سلیمانی است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: هفت کمیته تخصصی شامل کمیته آموزش و همراه‌سازی، کمیته منابع انسانی و سازماندهی، کمیته نظارت، پایش و ارزشیابی، کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات، کمیته فرهنگی، روابط عمومی، رسانه و اطلاع‌رسانی و کمیته گروه‌های جهادی و حمایت از نیازمندان در طرح با جدیت کار خود را آغاز کرده‌اند که مهمترین آن‌ها کمیته آموزش است؛ چراکه اعتقاد داریم با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن وجود ویروس در جامعه باید آموزش عمومی مردم انجام شود.

فرمانده سپاه روح‌الله با اشاره به آموزش بسیجیان برای اجرا کردن طرح شهید سلیمانی بیان کرد: در طی دو هفته گذشته کمیته آموزش با هدایت‌های دانشگاه علوم پزشکی و پایگاه‌های سلامت آموزش بسیجیان و نیرو‌های داوطلب را با جدیت آغاز کرده‌اند که تاکنون بیش از یک هزار بسیجی در سطح استان از این آموزش تخصصی بهره‌مند و برای اجرای طرح وارد میدان شده‌اند.

وی با بیان اینکه همچنین در راستای تیم‌های تخصصی که در طرح شهید سلیمانی نقش‌آفرینی می‌کنند، اقدامات بسیار قابل تقدیری انجام شده است، گفت: تاکنون ۲۷۷ تیم حمایتی، ۳۳۸ تیم مراقبتی، ۲۹۲ تیم نظارتی در سطح استان تشکیل شده که افراد درون این تیم‌ها در طی این روز‌ها آموزش کامل را دیده‌اند و همچنین با توجه به استقبال بسیجیان و نیرو‌های داوطلب آموزش تیم‌های جدید در دستور کار است.

کریمی با اشاره به ادامه نهضت کمک مومنانه گفت: یکی از اقدامات مهم در طرح شهید سلیمانی ادامه نهضت کمک مومنانه است که با توجه به عملکرد بسیار درخشان استان مرکزی این اقدام خداپسندانه در قالب این طرح ادامه می‌یابد و تاکنون بیش از ۲۰۱ هزار بسته معیشتی که ارزش میانگین آن‌ها ۴۰۰ هزار تومان بوده، توزیع شده است.

وی افزود: همچنین توزیع گوشت قربانی، بسته‌های درمانی، آموزشی، بهداشتی و جهیزیه برای زوج‌های جوان در قالب کمک‌های مومنانه طرح شهید سلیمانی همچنان ادامه دارد که به طور مثال در روز گذشته شهرستان آشتیان یکصد کیلو گوشت گرم در این قالب توزیع کرده است.

فرمانده سپاه روح الله با اشاره به سایر اقدامات بسیحیان در راستای مبارزه با کرونا بیان کرد: اقدامات دیگر توسط بسیجیان همچون کمک به مدافعان سلامت، حضور روحانیون بسیجی در آرامستان‌ها برای انجام امورات شرعی جانباختگان و ضدعفونی معابر نیز با جدیت دنبال می‌شود که تاکنون بیش از ۱۲۰ نفر روحانی در آرمستان‌ها فعالیت انجام دادند و بیش از ۳۰۰ نفر از متخصصین بسیج جامعه پزشکی در مراکز درمانی سازماندهی کرده‌اند و بیش از ۱۴۰ گروه جهادی برای ضدعفونی معابر و اماکن فعالیت می‌کنند که با توجه به فراخوان‌ها و اعلام آمادگی بسیجیان و گروه‌های مردمی این آمار روزانه افزایش پیدا می‌کند.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با عنایت‌های خداوند و به برکت نام شهید حاج قاسم سلیمانی، همت تمامی اعضای طرح شهید سلیمانی و مشارکت آحاد و اقشار مردم شاهد کاهش آسیب‌های بیماری منحوس کرونا و ریشه‌کن شدن آن در جامعه باشیم که این نیازمند به‌کارگیری عزم و اراده ملی و همه‌جانبه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار