توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

راه‌اندازی نخستین کاروان بین‌المللی «راهیان نور» با حضور فعالان فرهنگی

نخستین کاروان بین‌المللی «راهیان نور» با حضور فعالان فرهنگی، رسانه‌ای و اجتماعی شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۴۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷ - 11March 2015

راه‌اندازی نخستین کاروان بین‌المللی «راهیان نور» با حضور فعالان فرهنگی

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نخستین کاروان بینالمللی «راهیان نور» را با دعوت از 8 فعال فرهنگی، رسانهای و اجتماعی از کشورهای اسپانیا، ایتالیا، آلمان و سوئد، راهاندازی کرد.

این سازمان با هدف آشنایی نزدیکتر آزادیخواهان جهان با واقعیات دفاع مقدس، اقدام به دعوت از چند فعال فرهنگی، رسانهای و اجتماعی اروپایی برای شرکت در اردوی «راهیان نور» کرد تا به این حضور، رنگ و رویی بینالمللی ببخشد.

این گروه سهشنبه در بدو ورود به کشورمان با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ابوذر ابراهیمی ترکمان، رییس این سازمان دیدار کردند. در این دیدار رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی ایران را کشوری انساندوست و صلحطلب خواند و گفت: مسلمانان بهدلیل بهرهمندی از آموزههای وحیانی قرآن کریم، آغازگر هیچ جنایتی در جهان نبودهاند؛ نه در جنگ جهانی اول و نه جنگ جهانی دوم که بزرگترین کشتار تاریخ بشر در این جنگها روی داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، گفت: از مهمترین جنگهای معاصر، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است که از آن با عنوان «دفاع مقدس» یاد میشود. شاید این سؤال به وجود آید که چرا میان دو کشور همسایه جنگ به وجود آمد؟ علت اساسی این مهم را باید در سیاستهای غرب نسبت به انقلاب اسلامی ایران، جستوجو کرد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ناکام ماندن غرب اشاره و تصریح کرد: انقلاب اسلامی از مهمترین پدیدههای سیاسی و اجتماعی دنیا به شمار میرود که در نهایت به ناکامی غرب، منجر شد؛ از آنجا بود که جنگ خانمانسوز دیگری را ترتیب دادند.

وی ادامه داد: در این جنگ تحمیلی، جوانان کشورمان موفق شدند با رهبری امام خمینی(ره) و با هدف مقاومت و پایداری برابر دشمن بعثی، با ایثار و از خودگذشتگی از ارزشهای اسلامی خود دفاع کنند.

ابراهیمیترکمان در ادامه سخنان افزود: علاقمند به انتقال واقعیات مربوط به جنگ ایران و عراق، به آزادیخواهان جهان هستیم؛ در این صورت مردم جهان بهخلاف تبلیغات سوء رسانههای نظام جهانی سلطه با حقایق ایران اسلامی و ظلمی که از سوی استکبار بر این ملت رفته است، آشنا خواهند شد.

ابراهیمیترکمان اظهار امیدواری کرد که انتشار مشاهدات این گروه از مناطق عملیاتی دفاع مقدس، در رسانههای اروپایی، فصل نوینی از معرفی حقیقت ایران اسلامی در جهان باشد.

خانم زهیدا ممبراندو، خبرنگار روزنامه الموندو از اسپانیا، پائولو رادا، محقق و اندیشمند تاریخ ادیان از ایتالیا، جیوانی سوربلو، مؤسس و مدیر خبرگزاری «فانوسی بر روی دنیا» از ایتالیا، بیورن سورنه، متخصص تاریخ تمبر ایران از سوئد، خانم اشتفانی لاندگراف و یوهانسگولد، فیلمساز و مستندسازان از آلمان و اکلیند کنت، نویسنده کتاب «ایران از گذشته تا کنون» و ایرانشناس از سوئد بههمراه همسر ایرانیالاصل خود، اعضای نخستین گروه بینالمللی «راهیان نور» هستند.

این گروه در طول حضور در کشورمان از یادمانهای دفاع مقدس هویزه، طلائیه، اروند و شلمچه، بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار