بازخوانی بیانات فرمانده معظم کل قوا درباره راهیان نور؛

راهیان نور یک ابتکار الهی و انقلابی است/ مناطق عملیاتی دفاع مقدس زیارتگاه هستند

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: ابتکار بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس یک ابتکار الهی و انقلابیِ بسیار شایسته در جهت شناساندن اجزاء برجسته‌ی حادثه‌ی بزرگ و تاریخی دفاع مقدس به مردم و نسل جوان کشور است.
کد خبر: ۴۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲ - 11March 2015

راهیان نور یک ابتکار الهی و انقلابی است/ مناطق عملیاتی دفاع مقدس زیارتگاه هستند

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، به مناسبت 20 اسفند روز ملی راهیان نور بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با حماسه عظیم راهیان نور را در ادامه مرور میکنیم:

راهیان نور یک ابتکار الهی و انقلابی است

ابتکار بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس یک ابتکار الهی و انقلابیِ بسیار شایسته در جهت شناساندن اجزاء برجستهی حادثهی بزرگ و تاریخی دفاع مقدس به مردم و نسل جوان کشور است. «فراموشی» و «تحریف» دو آسیب و خطر بزرگی است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارد و نخبگان، فرزانگان و دستاندرکاران عرصهی دفاع مقدس، با شناساندن دقیق این ذخیره و گنجینهی فرهنگی، اجازه ندهند این حماسه دستخوش فراموشی و تحریف بشود.

(دیدار مسئولان راهیان نور با رهبر معظم انقلاب –26 اسفند92)


نگذارید یاد دوران دفاع مقدس از یادها برود

نگذارید یاد دوران دفاع مقدس از یادها برود. آمدن به این مناطق جنگی - چه در تعطیلات نوروزی و چه در دورهی سال؛ که بحمدالله حالا در دورهی سال هم کسانی از سرتاسر کشور به این مناطق مسافرت میکنند و این سرزمینها را زیارت میکنند - بسیار کار پسندیدهای است، کار درستی است، کار عاقلانهای است که ملت ایران میکند؛ خاطرهی این سرزمینها را زنده نگه دارید. این سرزمینها، این بیابانها، این رود کارون، این جادهی اهواز - آبادان یا اهواز - خرمشهر، این مناطق گوناگون که با اسمهای مختلفی امروز خودشان را به شما معرفی میکنند، اینها شاهد برترین فداکاریها و مجاهدتها و ازخودگذشتگیها بودهاند.

(بیانات رهبر معظم انقلاب در یادمان شهدای شرق کارون- 06 فروردین 93)


من این سرزمین را یک سرزمین مقدس میدانم

اینجا نقطهای است که ملائکهی الهی که شاهد فداکاری مخلصانهی این شهدای عزیز بودند، به آن تبرّک میجویند. اینجا متعلّق به هرکسی است که دلش برای اسلام و برای قرآن میتپد. اینجا متعلّق به همهی ملت ایران است. دلهای همهی ملت ایران، متوجّه این نقطه، این بیابان و همهی این مناطقی است که شاهد فداکاریهای جوانان بوده است. شما که اینجا را گرامی میدارید، خوب میکنید. آمدن شما و احترام به این نقطه، بسیار بجا و بسیار کار صحیحی است. بنده هم خواستم به ارواح طیّبهی شهیدان و به نَفَسهای معطّر جوانان مؤمن، تبرّک بجویم و به این عزیزان احترام کنم؛ لذا آمدم در جمع شما شرکت کردم.

(بیانات در دیدار مردم در شلمچه –8 فروردین 78)


با ایمان به خدا در مقابل دریای دشمن ایستادند

این بیابانها را نیروهای متجاوز پر کرده بودند. تمام این سرزمین پاک و مظلوم و خونبار، در زیر چکمهی متجاوزان بود و نیروهای مسلّح و سازمانهای نظامی ما، همهی تلاش خودشان را برای دفع و سرکوب دشمن میکردند. اما این جوانان با دست خالی به مقابله با دشمن میرفتند. آن روز شاید عدّهی این جوانان، بیست، سی نفر بیشتر نبود. بیست الی سی جوانان با دست خالی؛ اما با دل استوار از ایمان و توکّل به پروردگار. در اینجا، در این بیابانها، چند هزار تانک و نفربر زرهی از دشمن مستقر بود. آن جمع کوچک، برای مقابله با این جمع علیالظّاهر بزرگ میآمد؛ با ایمان به خدا و با توکل؛ آنگونه که حسینبنعلی علیهالسّلام، با جمع معدود، در مقابل دریای دشمن ایستاد، قلبش نلرزید، ارادهاش سست نشد و تردید در او راه پیدا نکرد. این جوانان، واقعاً همانطور بودند. من در همینجا، از شهید علمالهدی پرسیدم: شما از سلاح و تجهیزات چه دارید که اینگونه مصمّم به جنگ دشمن میروید؟ دیدم اینها دلهایشان آنچنان به نور ایمان و توکّل به خدا محکم است که از خالی بودن دست خود هیچ باکی ندارند.

حرکت کردند و رفتند. آنها خواستار جهاد در راه خدا و پذیرای شهادت در این راه بودند؛ چون میدانستند حقّند. شهدای ما در هر نقطهی این جبههی عظیم، با همین روحیه و با همین ایمان، جنگیدند.

(بیانات در گلزار شهدای هویزه- 20اسفند75)


مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس زیارتگاه هستند

مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس زیارتگاه هستند و یکی از دلایل حضور بنده در این مناطق قدردانی از زائران و بازدید کنندگان این مناطق است. این سنت بسیار ستودنی و حرکت با برکت که از چند سال پیش در قالب کاروانهای راهیان نور آغاز شده، باید همچنان ادامه یابد.

(بیانات در جمع کاروانهای راهیان نور در فتح المبین- 11 فروردین 89)


انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار