آلمان ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان را تمدید کرد

سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که برلین تحریم صادرات سلاح به ریاض را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.
کد خبر: ۴۳۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ - 10December 2020

آلمان ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان را تمدید کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از القدس العربی، دولت آلمان تحریم صادرات اسلحه به عربستان را به مدت یک سال تا پایان سال ۲۰۲۱ تمدید و این تحریم را تشدید کرد.

سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که صدور مجوز برای صادرات اسلحه به عربستان در سال آینده متوقف می‌شود.

با این وجود در چنین تصمیماتی، شرکت‌های آلمانی باید پافشاری کنند تا کالا‌های نهایی مونتاژ شده به عربستان سعودی یا امارات تحویل داده نشود.

تحریم تسلیحاتی عربستان که از سال ۲۰۱۸ اجرایی شد، چندین بار تمدید شده است که آخرین بار از ماه مارس تا پایان سال جاری بود.

آلمان تحت فرمان «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، رویکردی مستمر برای کاهش میزان صادرات اسلحه به عربستان به دلیل نقض حقوق بشر و جنگ ائتلاف متجاوز عربی در یمن در پیش گرفت.

عربستان و امارات متحده عربی از مارس ۲۰۱۵ در قالب ائتلافی با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های خود جامه عمل بپوشانند.

به گفته کارشناسان، توقیف فروش تسلیحات آلمان به عربستان نشانگر تنگ‌تر شدن حلقه انزوای رژیم سعودی در ابعاد جهانی است. این رژیم اکنون از سوی نزدیک‌ترین و مهم‌ترین شرکای استراتژیک تحریم می‌شود که از نتایج جدی جنگ یمن است.

هزینه‌های این انزوای سیاسی، اقتصادی و تسلیحاتی برای سعودی‌ها چندین برابر آسیب‌ها و شکست‌هایی است که مستقیما در تجاوز نظامی به یمن، متحمل شده اند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار