در توجیه اعزام ۲ فروند بمب افکن به خلیج فارس؛

فرمانده سنتکام: به دنبال درگیری در منطقه نیستیم!

فرمانده سنتکام در توجیه اعزام دو فروند بمب افکن به خلیج فارس مدعی شد که هدف از این مأموریت ایجاد بازدارندگی در برابر اقدامات احتمالی ایران است!
کد خبر: ۴۳۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲ - 10December 2020

فرمانده سنتکام: به دنبال درگیری در منطقه نیستیم!به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ارتش آمریکا روز پنج شنبه دو فروند بمب افکن «بی -۵۲ اچ» را از ایالت لوئیزیانا به خاورمیانه اعزام کرد.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که «مأموریت این دو بمب افکن در راستای تلاش برای ایجاد بازدارندگی در برابر اقدامات تهاجمی ایران است!»

به ادعای یک مقام بلندپایه ارتش آمریکا این بمب افکن‌ها به دنبال برآورد‌های ارتش این کشور مبنی بر افزایش احتمال اقدام ایران یا تشدید خطر بروز خطای محاسباتی از سوی تهران به منطقه اعزام شده‌اند.

در همین ارتباط، ژنرال «فرانک مک کنزی» فرمانده سنتکام در بیانیه‌ای درباره این مأموریت مدعی شد: «دشمنان بالقوه باید بفهمند که هیچ کشوری در جهان آماده‌تر و تواناتر [از آمریکا]در اعزام سریع نیرو‌های رزمی اضافی جهت مواجهه با تهاجم نیست».

مک کنزی در ادامه ادعا‌های خود افزود: «ما به دنبال درگیری نیستیم، اما همچنان باید در موضع بمانیم و برای واکنش به هرگونه عملیات احتمالی یا مقابله با هر تهاجم متعهد هستیم».

این مقام بلندپایه ارتش آمریکا در گفتگو با شبکه خبری ان بی سی مدعی شد که سنتکام در حال استقرار «آرایشی مناسب از نیرو‌ها است که ماهیتی دفاعی دارد و هدف آن ایجاد بازدارندگی در برابر هرگونه اقدامات تحریک آمیز است… تا حکومت ایران بداند که ما نیز در موضع قدرت در منطقه قرار داریم».

یک مقام بلندپایه ارتش آمریکا مدعی شد که در حال حاضر خطر بروز خطای محاسباتی از سوی ایران به دلیل عواملی همچون خروج نیرو‌های آمریکا از منطقه خاورمیانه، فرآیند انتقال قدرت از «ترامپ» به «بایدن»، تمرکز داخلی واشنگتن بر مقابله با اپیدمی کرونا و همچنین سالروز کشته شدن سردار قاسم سلیمانی به دست نیرو‌های آمریکا در عراق، «بیش از حد معمول است»، وی همچنین ادعا کرد که آمریکا می‌خواهد مطمئن شود «چنانچه ایران هرگونه اقدام تهاجمی را مدنظر داشته باشد، پیش از اقدام بار دیگر به آن بیاندیشد».

این مقام نظامی آمریکایی در ادامه ادعا‌های خود افزود: «در حال حاضر رویکرد ما شناسایی برخی احتمالات در مورد خطا‌های محاسباتی ایران در برخورد با ایالات متحده است».

این مقام نظامی آمریکا همچنین ادعا کرد که «ایران و گرو‌های نیابتی آن همواره در حال طراحی حملات هستند… برخی از این حملات در آستانه اجرایی شدن هستند و واقع‌بینانه‌تر از سایر طرح‌ها به نظر می‌رسند».

این مقام گفت که مأموریت ۲ فروند بمب افکن اعزامی به خلیج فارس تا حدی به خروج برنامه‌ریزی شده گروه ناو ضربتی «یو اس اس نیمیتز» مربوط می‌شود.

این مقام نظامی آمریکایی در مورد اینکه گروه‌های نیابتی ممکن است علیه نیرو‌های آمریکا در منطقه از جمله در عراق دست به اقدام زنند و اینکه گروه‌های متحد با ایران ممکن است بدون دستور یا رضایت تهران عمل کنند، هشدار داد و گفت: «این قضیه فقط مربوط به ایران نیست، بلکه برخی از گروه‌های نیابتی نیز وجود دارند که مایه نگرانی ما هستند، به ویژه در عراق و سطح کنترل ایران بر این گروه‌ها مطمئناً موضوعی قابل بحث است».

این مقام بلندپایه نظامی آمریکا در توجیه مأموریت این بمب افکن‌ها به خلیج فارس مدعی شد که هدف از این مأموریت «اطمینان دهی به شرکای منطقه‌ای» و «بخشی از این اطمینان دهی مربوط به ایجاد بازدارندگی در برابر ایران است».

به گفته این مقام نظامی، این مأموریت با کشور‌های عربستان سعودی، قطر و بحرین هماهنگ شده است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها