حسان دیاب: اجازه نمی‌دهم جایگاه نخست‌وزیری لبنان را هدف قرار بدهند

دفتر نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در بیانیه‌ای به اتهامات یک بازپرس لبنانی پاسخ داد و خود را مبری دانست.
کد خبر: ۴۳۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶ - 10December 2020

حسان دیاب: اجازه نمی‌دهم جایگاه نخست‌وزیری لبنان را هدف قرار بدهندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، در پی اقامه دعوی یک قاضی لبنانی علیه تعدادی از مقامات و مسئولان این کشور در رابطه با انفجار بیروت، دفتر «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان بیانیه صادر کرد.

به نوشته العهد، دفتر حسان دیاب در این بیانیه کوتاه تأکید کرد: «رئیس دولت از پاکدستی خود و انجام به وظایفش در ارتباط با انفجار بیروت، مطمئن است و در این باره وجدانی آسوده دارد و از اینکه حملات به جای شخص، جایگاه نخست‌وزیری را هدف قرار داده، متعجب است و حسان دیاب اجازه نخواهد داد که جایگاه ریاست دولت از هیچ سمتی هدف قرار گیرد.»

دفتر نخست‌وزیری لبنان در ادامه قاضی «فادی صوان» را به نقش قانون اساسی و عبور از پارلمان متهم کرد و گفت که پاسخ «حسان دیاب» به قاضی «فادی صوان» ابلاغ شده و دیاب فردی است که به قانون و قانون اساسی پایبند است.

رسانه‌های لبنانی امروز خبر دادند که قاضی «فادی صوان» بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت علیه حسان دیاب رئیس دولت پیشبرد امور، «علی حسن خلیل» وزیر دارایی سابق و «غازی زعیتر» و «یوسف فنیانوس» وزرای سابق امور عام‌المنفعه در لبنان به اتهام اهمال‌کاری، کوتاهی و دخیل بودن در کشته و مجروح شدن صد‌ها شخص اقامه دعوی کرده است.

روز چهارم آگوست (۱۴ مرداد)، انفجاری مهیب منطقه بندرگاه بیروت را ویران کرد؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت. در پی این انفجار و بروز بحران سیاسی در لبنان «حسان دیاب» نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و هنوز دولت جدید در این کشور تشکیل نشده است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها