چهل‌سالگی سرو/ وصیت‌نامه شهید «مهدی تراب اقدامی»؛

دست از امام و انقلاب برداريد از شما نمی‌گذرم + دست‌نوشته

در فرازی از وصیت‌نامه سردار شهید «مهدی تراب اقدامی» آمده است: اين را بگويم كه اگر بعد از شهادت من دست از امام و انقلاب برداريد از شما نمی‌گذرم و بدانيد كه خداوند هم برشما غضب خواهد كرد.
کد خبر: ۴۳۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۳ - 20December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، شهید «مهدی تراب اقدامی» 5 آذر سال 1345، در روستای بکه شهریار در خانواده ای مذهبی بدنیا آمد و سرانجام در تاریخ 13 اردیبهشت 1365در منطقه عملیاتی فکه به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

 وصیتنامه شهید:

بسم الله الرحمن الرحيم

قل ان كان اباوكم و ابناوكم و اخوانكم و ازواجكم و عشيرتكم و اموال اقترفتموها و تجاره تخشون كسادها و مساكين ترضونها احب اليكم من الله و رسوله و جهاد في سبيله فتر بصوا حتي ياتي الله بامره والله لا يهدي القوم الفاسقين  (سوره توبه آيه 23)

(ای رسول ما) بگو امت را كه ای مردم اگر شما پدران و پسران و برادران و زنان و خويشاوندان خود را و اموالی‌كه جمع آورده‌ايد و مال التجاره كه از كسادی آن بيمناكيد و منازل (عالی) كه به آن دلخوش داشته ايد بيش از خدا و رسول و جهاد در راه او دوست می‌داريد منتظر باشيد تا امر نافذ او قضای حتمی، خدا جاری گردد و خداوند فساق و بدكاران‌را (براه بهشت و سعادت) هدايت نخواهد كرد.

باسپاس و شكر گذاري بيكران به درگاه خداوند متعال كه به بندگانش نعمت‌های بي‌شمار عطا فرمود و راه درست و رستكاری و نور را برتمام بندگان نمايان ساخت.

و با سلام و درود به خاندان عصمت و طهارت از حضرت خاتم النبياء تا حضرت بقيةالله اعظم (عج) و سلام بر ارواح شهيدان كه گران‌بهاترين چيز خود را به عنوان يك چيز ناقابل به درگاه خداوند متعال تقديم نمودن.

بارخدايا تو خود خوب به حال بندگان آگاهی و از درون و برون آنها باخبری حال بنده گنه كار به درخانه تو آمده ام در مدت حيات خود كه هيچ خدمتی در راه پيشبرد مقاصد تو انجام ندادم و از اين بابت روی سياهم، حال عاجزانه از تو می‌خواهم كه توفيق دهی جان بی ارزش و ناقابل خود را فدای درگاه تو كنم

ای خدای مهربان به تمام ملت ما توفيق ده كه در پيشبرد مقاصد تو ثابت قدم باشند و از ياد تو غافل نشوند در كنار اين‌ها پدر و مادر و برادران و خواهرانم را توفيق اطاعت و بندگی عنايت كن و به همه آنها ايمانی عطا فرما كه برای تو و به ياد تو قدمی در راه تو بردارند و تا آخرين لحظه محكم و استوار از انقلاب و مسلمين پشتيباني كنند.

 ای خانواده محترم و گراميم چند جمله ايی بعنوان وصيت نامه روی كاغذ می‌آورم:

اول از هر چيز از شما پدر و مادر گراميم بخاطر زحمات فراوانی كه برايم كشيديد تشكر می‌كنم و اميدوارم كه مرا ببخشيد كه نه نتوانستم پاسخگوی زحمات شما باشم. از شما می‌خواهم كه مرا حلال كنيد و بزرگترين كاری كه در حق من می‌كنيد اين است كه به ياری الله، پشتيباني كامل از انقلاب كنيد و خدای مهربان را بخاطر اين نعمت بزرگ شكر كنيد.

 انشاءالله خداوند شما را در دنيا و آخرت سرافراز كند و همچنين از شما خواهران و برادرنم تشكر می‌كنم از زحمات فراوانی كه برای رضای خدا در رابطه با من متحمل شديد.

ای عزيزانم مرگ، هر انسانی را در آغوش خواهد گرفت همان‌طوركه محبوبترين افراد نزد خدا رفتن ما هم خواهيم رفت، پس چقدر خوب است كه مرگ شيرين و گوارا و عاشقانه و با علاقه باشد.

مطالبی را با شما در ميان می‌گذارم، اميدوارم كه در عمل بدان‌ها كوشا باشيد اميد است خداوند مهربان قلوب ما را به نور ايمان روشن گرداند به عنوان يكی از اعضای كوچك خانواده از شما تقاضا دارم كه به نماز خيلی اهميت بدهيد. نكند خدای ناكرده به خاطر امور دنيوی نماز را تاخير بيندازيد.

بدانيد كه اگر شكر خدا را بجای آوريد ضمن اينكه محبوب خواهيد شد نعمت خداوند نيز برشما فراوان خواهد شد كه در غير اين‌صورت مورد غضب واقع خواهيد شد و نعمت ها از شما گرفته می‌شود.

بدانيد همه امور بدست خداوند است و هيچكس در سرنوشت افراد نقش ندارد جز خود آنها كه اگر بخواهند و توكل به خداوند كنند و در راه رسيدن به قله سعادت كوشا باشند حتماً موفق خواهند شد در غير اينصورت در همان مراحل اوليه خواهند ماند و نه تنها رشد نخواهند كرد بلكه روز به روز به عقب برمی‌گردند.

بيائيد دلمان به حال خودمان بسوزد و اينقدر نافرمانی خدا را نكنيم، عهدی را در مخالفت با خداوند بسر برديم بيائيد با خضوع و خشوع روی به آستانه اش آوريم او مهربان است، اميد است همه ما را ببخشد. بيائيد به اين دنيای بی وفا كه بازيچه ای بيش نيست پشت پا بزنيم، آن را رها كنيم برای دنيا دوستان.  

چرا به چيزی كه خداوند به كفاره داده است دل‌خوش كنيم حتماً شنيده ايد حضرت رسول فرمودن كه اگر دنيا خوب بود خداوند یک زره از آن را به كفار نمی‌داد اگر زندگی انسان در دنيا برای پياده نمودن اهداف خداوند نباشد ديگر چه ارزشی دارد. همين دنيا چقدر از افراد را هلاک كرده آيا اينها مايه عبرت نيست. از يک چيز كه خيلی براي شما می ترسم و رنج می برم اينكه شما بفكر جمع ثروت و زندگی موفع باشيد، بدانيد به مراتب هرچه ثروت زياد شود به همان انداز روابط انسان با خدا كم می‌شود.

آری عزيزان بيائيد بخود آئيم و ببينيم در چه برهه از زمان واقع شده ايم و چه مسئوليت بزرگی به گردن ماست. جداً آيا اين‌همه خون پاك شهيدان كه برزمين ريخته شده و می ريزد نبايد ما را بيدار كند؟ آيا نبايد ما را از پشت پرده غفلت بيرون آورد تا اينكه چشم باز كنيم و اين‌همه مسائل بزرگ را ببينيم؟

 ای عزيزان بگويم من خيلی كوچكتر از آنم كه اين امور را به شما تذكر دهم ولی چه كنم چون من فكر می‌كنم كه به آنها انشاءالله عمل می‌كنيد و بخاطر همين است كه می‌گويم نميدانم ما كه بهوش خواهيم آمد آيا موقع ایی كه ديگر سود ندارد خدا نكند كه چنين باشد پس بيائيد بخود آئيم و در فكر جلب رضايت حق تعالي باشيم، باشد كه انشاءالله سعادت‌مند شويم.

ای خدای مهربان از تو تمنا می‌كنم به ما شعوری بده كه بفهميم تو در همه حال ناظر به امور ما هستی و بر تمام كارهای ما نظارت داری خدايا كمك‌مان كن كه وظايفی كه بعهده ماست بنحو احسن انجام دهيم كه نكند بخاطر سهل‌نگاری شهيدان از دست ما محزون شوند و توجه داشته باشيد كه سرور شهيدان حسين (ع) است.

 ای خدای مهربان به ما توفيق بده كه از هيچ چيز بيشتر از گناهانمان نترسيم و بنده مطيع و مخلص تو باشيم (اين را بعنوان وصيت بنويسيد و در خانه ائی كه می نشينيد بچسبانيد) شهيدان به خانواده  خود سر می‌زنند و وقتی گناهی مشاهده می‌كنند ناراحت و غمگين برمی‌گردن.

از همه شما تقاضا دارم كه با هم مهربان باشيد و به خاطر امور دنيوی با همديگر اختلاف نكنيد در مشكل‌ها يار و غمخوار يكديگر باشيد. سعی نكنيد بخاطر دنيا روابط را باهم قطع كنيد، والله دو روز دنيا ارزش ندارد آن را رها كنيد، نكند دنيا با تمام زشتی‌هايش مقابل شما زيبا جلو كند و شما را بخود مشغول سازد.

 امروز روزی نيست كه ما مشغول لذت و خوشگذرانی بشويم امروز همه ما در قبال شهيدان مسئوليم و كوچكترين غفلت و سهل‌انگاری باعث رنجيدن آنها از ما می‌شود.

از يكايک برادرانم می‌خواهم كه با قدمهای استوار پشتيبان انقلاب بوده و راه برادر كوچك خود را با كمال جديت ادامه دهيد و برای خداوند در مشكلات صبر كنيد كه خداوند صابران را دوست دارد. اين را بگويم كه اگر بعد از شهادت من دست از امام و انقلاب برداريد از شما نمی‌گذرم و بدانيد كه خداوند هم برشما غضب خواهد كرد.

از شما خانواده گراميم می‌خواهم كه بفكر خودتان باشيد كه هيچ رسوائی بدتر از رسوائی روز قيامت نيست البته برای افرادی بی عمل. و هرگز در شهادت من غمگين نباشيد و خدای مهربان را شكر كنيد.

يک چيز كه فراموش كرده بودم، اينكه به تمام شما اعلام می‌دارم كه اگر می‌خواهيد پا روی خون من بگذاريد حجاب را رعايت نكنيد.

در پايان از خداوند مهربان آمرزش می‌طلبم و از همه شما ها می‌خواهم كه مرا حلال كنيد، خداوند به همه شما توفيق اطاعت بندگی عنايت فرمايد تمام وسايلی كه از من باقی می‌ماند آنهائی كه ارزش دارد بدهيد به جبهه يا جنگ زدگان و مقدار پولی كه در بانک هست بدهيد به جبهه، از خداوند برای من طلب مغفرت كنيد و از خداوند بخواهيد تا گناهانم را بيامرزد. اگر جنازه ای بدستتان رسيد هر جا كه صلاح می دانيد مرا دفن كنيد و اگر صلاح می‌دانيد مرا در كنار شهيدان دفن نمائيد. اگر مقدار پولی دوست به شما داد هرگز آن را نگيريد.     

انتهای پیام/               

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار