چهل‌سالگی سرو/ شهید «کاظم سرخ‌پر»؛

سعی کنیم رفتاری اسلامی داشته باشیم که باعث پیشرفت انقلاب است

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «کاظم سرخ‌پر» آمده است: سعی کنیم در همه کار‌ها رفتاری اسلامی داشته باشیم که این خود باعث پیشرفت انقلاب خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ - 13December 2020

سعی کنیم رفتاری اسلامی داشته باشیم که باعث پیشرفت انقلاب استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس وصیت‌نامه شهید «کاظم سرخ‌پر» را از نظر می‌‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «کاظم سرخ‌پر» فرزند «علی‌حسین» یازدهم تیر ۱۳۳۸ در بابل به دنیا آمد و در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۶۰ در عملیات مطلع‌الفجر در منطقه عملیاتی گیلانغرب به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید:

بسم الله الرحمن الرحیم

 نامه‌ای به برادران و خواهران و پدران و مادران شهادت‌طلب و انقلابی وطن اسلامیم در آغاز سخن از جهاد می‌گویم. جهاد علیه ظلم و بیداد مستکبرین زمان برای تحقق و ساختن آرمانی و خواهان سعادت برای محرمان و خواهان زیر کشیدن مستکبرین از بهشت ظلم‌شان و چقدر دشوار و سنگین است. مسئولیت به دانش کشیدن این آرمان‌ها چقدر دشوار بود برای کسانی که این مسئولیت را حساس کردند و در انجام همت بزرگ خودشان دست به عمل زدند تا توانستند این سرمایه انسان‌ساز را حفظ و بدست ما بسپارند و حال وظیفه ما است که دست به عمل نزنیم تا دین اسلام را حفظ کرده بدست دیگران بدهیم و این خود جهاد است؛ جهادی که سراسرش برای مجاهدین نعمت و مرحمت است؛ ترازوی آزمایش است.

آزمایش برای کسانیکه صعود را بر قیام ترجیح می‌دهند و فرق است بین قعودکننده (خریداران دنیا مال پرستان و زورمندان) با قیام کنترل راه الله خریداران بهشت طرفداران محرمان و دوستداران الله) و برای همین است که جهاد فقط و فقط در اسلام و در ره الله است و و برادران و خواهران من آگاهانه راه دوم یعنی قیام و جهاد را با تمام وجودم انتخاب و تا شهادت پیش رفتم یعنی به همان جائیکه تمام جهادت بیانجامید.

و صحبت‌هایی برای شما دارم و آن اینکه برادران و خواهران، ما باید مقلد رهبر و امام زمان (عج) خمینی بزرگ باشیم اگر که شیعه هستیم. چرا که شیعه تاریخ همیشه امامی در پیش داشته است؛ و ما باید به تمامی معنی مقلد امام باشیم و نه فقط آنچه را که به سلیقه ما جور می‌باشد بلکه در تمام دستورات مطیع کامل و فرمایش استوار باشیم که دشمنان انقلاب که شدیداً در خط امام بزرگ ما هستند هرچه باشکوهتر برگزار کنیم و سعی ما بر این باشد که همیشه در نمازجمعه حاضر شویم نه به ضرر انقلاب. آزمایشی است که چقدر از خود برای اسلام سرمایه‌گذاری می‌کنیم. در تشییع شهدا شرکت فعال کنید که این خود روحیه شهادت طلبی شما را می‌رساند.

با مادر مهربانم، پدر و مادرم در سوگ شهادت من می‌گویم گریه‌ای نکنید که دشمنان را خوشحال کند بلکه گریه‌ای که ثواب می‌آفریند و نمونه و الگویی برای دیگر مادران و دیگر پدران است. در اطاق‌های خود خلوت بگریید و در میان مردم خوشحال از شهادت باشید.

مادر و پدر عزیزم، نکند خدای ناکرده از وصیتم سرپیچی کنید خیلی از شما انتظار دارم. شاید شهادت من آزمایش برای شما است. سعی کنید که از این آزمایش روسفید بیرون ‌آید. خوشحال باشید توانستید مرا در راه به تحقق رساندن اسلام عزیز هدیه خدا کنید. زندگی و مرگ ما برای اسلام است. هر وقت توانستید به سر قبرم با من صحبت کنید که خاطره من از یاد نرود.

مقدار از اقتصاد خود برای‌تان بگویم؛ از حقوق ماهانه من گرفته، بدهکاری‌هایی را که می‌گویم بدهید به برادر حسن. مبلغ ۳۰۰۰ تومان، علی حسن‌پوری ۱۰۰۰ تومان، غلامعلی قدح‌پور ۳۰۰۰ ریال و ۱۸۰۰ تومان هم به دادگاه انقلاب بدهید و می‌توانید از فروش موتور من استفاده کنید. چرا که همه این قرض‌ها از بابت خرید موتور است اگر هم چیزی باقی می‌ماند طریقه مصرف آن را به شما احمد واگذار می‌کنم. از قول من به فاطمه و ربابه، طاهره به میثم زبون‌دار به او هم برسانید. برادران سعی کنید وقتی فرزندان شما بزرگ می‌شوند از من برای آنان بگویید.

مرا در آرامگاه معتمدی در قطعه دیگر برادران شهدا دفن کنید. برادران قاسم، جعفر و احمد شما را خیلی دوست داشتم. برادران عزیزم مواظب پدر و مادر باشید نکند کاری کنید که مانع شرمساری من و خوشحالی دشمن گردد. احمد جان اگر لازم شد در تشییع جنازه من، وصیت‌نامه من قرائت شود. شما در جمع مردم وصیت‌نامه من قرائت بکنید. برادران من خیلی کوچکتر از آنم که شما را نصیحت بکنم، ولی این را می‌گویم که آنی از خط امام خارج نشوید که مطمئنم نمی‌شوید.

 هیچ‌گاه این احساس را نکنید که من در جمع شما نیستم به زندگی عادی، ولی انقلابی خودتان ادامه دهید که من در جمع شما حضور دارم. برادران مهربان حرف‌های زیادی برای شما ندارم چرا که زیاد باهم بودیم و خوی اخلاق هم را بطور کامل می‌دانیم. سلام من را به کلیه برادران اعم از از سپاهی و افراد محل برسانید آن‌ها در کارهایشان موفق باشند؛ و در انتها پیامی برای برادران سپاهی عزیزم دارم.

برادران سپاه چیزی را که انقلاب‌مان را، اسلام‌مان را و سپاه ما را قوی کرده قدرت نبوده، انسجام نبوده، اسلحه و زور نبوده، ارتش نبوده، بلکه رفتار اسلامی‌مان بوده. سعی کنیم در همه کار‌های رفتاری اسلامی داشته باشیم که این خود باعث پیشرفت انقلاب خواهد شد. روح برادری که به ما اعتماد داد را در سپاه افزایش دهید که اتکاء زیادی به این موضوع دارد. سعی کنید اعتماد به همدیگر در سپاه حاکم باشد. نه قانع‌اند که این مفاد تشکیلات اسلامی نیست. امیدوارم که خدا رحمت و عنایتش را بر کلیه برادران سپاه بیش از پیش بفرماید. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ (که واقعا انسان دستخوش زیان است)

والسلام

محمد کاظم سرخ‌پر

شب جمعه تاریخ ۸/۸/۶۰ در مقرسپاه

امضاء

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار