آیت ‎الله حسینی بوشهری:

آیت ‎الله یزدی همواره نگران مصادره انقلاب از سوی عوامل نفوذی دشمن بود

امام جمعه قم گفت: مرحوم آیت الله یزدی عالِمی زمان شناس و نقش آفرین و برخوردار از غیرت دینی و انقلابی همیشه نگران نفوذ دشمن و مصادره این انقلاب بود.
کد خبر: ۴۳۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲ - 11December 2020

آیت الله یزدی همواره نگران مصادره انقلاب توسط عوامل نفوذی دشمن بودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت الله «سید هاشم حسینی بوشهری» امشب در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله شیخ محمد یزدی در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به به روایت «فضل العالِم علی العابد کفضل الشمس علی الکواکب» اظهار داشت: در شکل گیری شخصیت انسان ها، عناصر مختلف و گوناگونی نقش آفرین هستند که برخی آیات و روایات به این موارد اشاره دارند.

وی افزود: روایت حضرت رسول الله (ص) با تعبیر «العُلماء حُصون الإسلام» نشان می‌دهد که فق‌ها و علما، دژ‌های تسخیرناپذیر دین هستند.

امام جمعه قم ادامه داد: تأکید قرآن و روایات بر مسئله علم و دانش، بصیرت و آگاهی، جهاد و مبارزه و همچنین ثبات قدم نشان از اهمیت این شاخص‌ها در زندگی افراد است.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین به تشییع پیکر مرحوم آیت الله یزدی اشاره کرد و بیان داشت: این تشییع‌ها نشانه‌ای از تکریم مردم از فقه و فقاهت و علم و دیانت است، همچنان که آن مرحوم به عنوان یک فقیه مجاهد تلاش وافری در فهم همه جانبه از دین و خدمت به مردم داشت.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: مرحوم یزدی از یاران باسابقه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و از پیشگامان انقلاب اسلامی و عالِمی مجاهد و فقیهی بصیر و زمان شناس بود.

وی با اشاره به روایت امام رضا (ع) که می‌فرماید فقیه کسی است که خیرش به مردم برسد گفت: وی انسانی خداترس، ساده زیست و همچنین دغدغه‌مند بود و تلاش کرد تا خیرش به مردم برسد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مرحوم آیت الله یزدی هم پیش از انقلاب علیه رژیم ستمشاهی و هم پس از انقلاب علیه برخی انحرافات فریاد کشید و در صحنه بود.

وی سپس به ارزش و جایگاه جهاد در راه خدا پرداخت و بیان کرد: مرحوم آیت الله یزدی مجاهدی با موضع بود که جهادش هم در جهاد با نفس، هم جهاد با دشمن و هم جهاد با توطئه گران علیه انقلاب بود.

امام جمعه قم اضافه کرد: البته جهاد فرهنگی وی بویژه تألیف چندین کتاب و همچنین جهاد در خدمات اجتماعی و پذیرش مسؤولیت‌های مهمی مانند ریاست قوه قضائیه، ریاست مجلس خبرگان، ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و همچنین عضویت در شورای نگهبان از دیگر ابعاد مجاهدت این شخصیت مبارز بود.

وی در ادامه مرحوم آیت الله یزدی را به عنوان عالِمی نقش آفرین و مجاهدی بصیر و بااستقامت معرفی کرد و گفت: او یک الگوی تمام عیار برای نسل امروز بود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به یکی از کتاب‌های آن مرحوم با عنوان «حسین بن علی (ع) را بهتر بشناسیم» بیان کرد: این کتاب در دوران رژیم ستمشاهی نوشته شد و سبب خشم و غضب ساواک بود و آنان تلاش داشتند تا این کتاب در سطح جامعه دیده و خوانده نشود و از این رو اقدام به جمع آوری این کتاب می‌کردند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: مرحوم آیت الله یزدی همیشه نگران نفوذ دشمن و مصادره این انقلاب بود و این دغدغه را همواره با خود داشت.

وی تصریح کرد: مسؤولیت‌های مختلف هیچ گاه آن مرحوم را از جایگاه طلبگی و استقامت در راه حق و حقیقت خارج نکرد، تا آن جا که حتی خانه اش را نیز وقف حوزه علمیه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار