یادداشت/

انقلاب اسلامی چگونه ماندگار می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های انقلابیون حفظ مانایی انقلاب و مبارزه با عوامل تهدید‌کننده آن بوده است. در این میان دشمن هم طرح مقابله با انقلاب را در قالب یک سؤال معکوس که چگونه می‌تواند از ماندگاری انقلاب اسلامی جلوگیری کند؟ مطرح کرده است.
کد خبر: ۴۳۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹ - 12December 2020

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ فرهاد مهدوی؛ از ابتدای انقلاب تا‌کنون یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های انقلابیون حفظ مانایی انقلاب و مبارزه با عوامل تهدید‌کننده آن بوده است. در این میان دشمن هم طرح مقابله با انقلاب را در قالب یک سؤال معکوس که چگونه می‌تواند از ماندگاری انقلاب اسلامی جلوگیری کند؟ مطرح کرده است.

با تحقیق درباره این دو سؤال که به راهبرد‌های مختلفی برای به سرانجام رساندن انقلاب منجر می‌شود، این نتیجه عاید می‌شود که اکنون جنگ بین انقلاب و ضد انقلاب در تمام سطوح ملی و بین‌المللی برای ماندگاری یا عدم ماندگاری این انقلاب است. در جبهه ضد انقلاب که دستگاه‌های استکباری و برخی از عوامل داخلی آن‌ها را در برمی‌گیرد، از تهدید سخت علیه موجودیت انقلاب اسلامی تا اقدام علیه سبک زندگی انقلابی وجود دارد.

البته نیرو‌های انقلاب که شامل عناصر فعال در نهاد‌های انقلابی هستند، در جنگ علیه راهبرد سخت دشمن موفقیت‌های بی‌نظیری را کسب کرده‌اند؛ اما در برابر تهدید‌های نرم موفقیت‌ها چشمگیر نبوده و حتی در برخی از سنگر‌های این جبهه عقب‌نشینی نیز داشته‌ایم چرا که در بعد جنگ نرم دشمن‌شناسی دقیقی صورت نگرفته است و حتی برخی از نیرو‌هایی که خود را انقلابی می‌دانند به مهره‌های جنگ نرم دشمن علیه انقلاب تبدیل شده‌اند، افرادی که خود را صاحب انقلاب می‌دانند و نمی‌خواهند به ضرباتی که بر پیکره انقلاب وارد آورده‌اند، اعتراف کنند.

برخی از ویژگی‌های آن‌ها عبارت است از: ۱- احساس می‌کنند که فرآیند انقلاب با تشکیل نظام جمهوری اسلامی به کمال خود رسیده است، این در حالی است که انقلاب اسلامی دارای اندیشه‌ای جهانی و متعالی است. ۲- دل سپردن به لذات و راحت طلبی موقت دنیا. ۳- ناچیز شمردن دستاورد‌های انقلاب اسلامی که متکی به شعار استقلال آزادی و رهبری ولی فقیه بوده، اما در عین حال برجسته کردن برخی از کمک‌های خارجی یا شعار‌های دیپلماتیک و نجات‌بخش معرفی کردن آنها. ۴- فراموش کردن عقبه عظیم انقلاب اسلامی در میان ملت‌های اسلامی. ۵- به کار نگرفتن تجربه‌های انقلاب اسلامی در رویارویی با استکبار و فریب وعده‌های دروغین آن را خوردن.

اما با این حال انقلاب اسلامی، قلوب ملت‌های مستضعف را به خود جلب و استکبار را غافلگیر کرده است؛ سوپر انقلابی‌ها که اکنون حاضر نیستند فرزندان انقلاب را در سوریه، لبنان و ... یاری دهند، دیر نخواهد بود از صورت و سیرت زیبای انقلاب شرمنده شوند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار